Miten opettaa puolivuotias nukahtamaan itsekseen? ov
Ei nukahda enää imettäessä, ja nyt on nukkumaanmenot yhtä huutoa.
Aikoinaan opetettiin esikoinen nukahtamaan itse ihan puhtaasti huudattamalla, nyt en enää jaksa sellaista uudelleen. Antakaa pliis vinkkejä siihen miten opettaa tuon ikäistä nukahtamaan itsekseen? Tällä hetkellä nukuttamiseen menee aikaa varmaan tunnin verran, huuto alkaa heti kun "tassutamisen" lopettaa.
Kommentit (4)
itsekseen, jos vauva on eri mieltä...ja huudattamalla melkeen pahentaa hommaa. Ainakin meidän lasten kohdalla olen sen todennut. Meillä molemmat on ollu "valmiita" nukahtamaan itsekseen vajaa 1.5-vuotiaina mutta lapset on niin erilaisia.
Rauhoittuisiko vauva syliin sohvalla ja sitten kun on uneliaan oloinen niin veisit sänkyyn ja jatkaisit tassuttelulla tarpeen mukaan.
tai yleensä minkään ikäistä lasta nukkumaan mennessä.
itse olen lapseni nukuttanut vieressä 5-vuotiaiksi, enkä koe sitä ollenkaan raskaana.
oppi tutin, unilelun ja harson kanssa nukahtamaan itsekseen, välillä mobilekin taisi soida. Heräilee kyllä vieläkin muutamia kertoja yöllä, mutta nukahtaa heti uudelleen kun saa tutin suuhun ja nallen kainaloon.
Ennen tätä nukahti ainoastaan pullolle tai piiitkän hyssyttelyn ja heijaamisen jälkeen syliin. Tutista ei ennen välittänyt, mutta nyt ihan hyvä kun oppi sitä syömään. Sittenpähän aikanaan vieroitetaan siitä.
yhtään sanoa. Noin pienet on mulla nukahtaneet rinnalle tai mun kainaloon. En todellakaan huudattaisi noin pientä.