Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestäsi oikeampaa ruokaa tarjota lapselle nakkikastiketta +perunaa/pastaa

Vierailija
01.12.2009 |

kuin mikrossa lämmitettyjä nakkeja + perunaa/pastaa.

Olen tätä miettinyt, kun meillä lapset mielummin söisivät pelkkiä nakkeja kuin nakkikastiketta :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kasvikset?

Mieluummin nakit ilman kastiketta (mihin sitä tarvii?) ja reilusti kasviksia.

Vierailija
2/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nakit ja perunat on vähän kuiva yhdistelmä.

Oisko sitten nakit ja muusi, kerran kuussa ihan hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et tietenkään syötä mitään nakkeja lapsellesi, et sellaisinaan etkä kastikkeen joukossa. Ruoan valmistat itse raaka-aineista lähtien hellalla tai uunissa (ei mikrossa!). Lapsen terveellinen ruoka-annos koostetaan lautasmallin mukaan: puolet kasviksia, 1/4 lihaa tai kalaa ja 1/4 perunaa/pastaa/riisiä. Ruokajuomaksi RASVATON maito. Lisukkeeksi näkkileipä ja 40% margariini. Jälkiruoaksi maustamatonta jugurttia, jonka joukossa on marjoja.

NÄin se menee.

Vierailija
4/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin olen miettinyt, ei se kastike tee nakkeja terveellisemmäksi, vaikka tuntuukin enemmän ruoalta :)

Vierailija
5/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs sen kivempi juttu, vähemmän hommaahan tuossa on äidillekin.

Vierailija
6/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin nakkien valmistajasta. Ihan hyvin voi olla ilman nakkejakin ja syödä perunaa/täysjyväpastaa ja vihanneksia. Nakkien liha taitaa olla aina minimaalista.

Juu ja tottakai meilläkin joskus on nakkia/makkaraa/bratwurstia, mutta onko se oikeaa ruokaa?

Vierailija
7/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nakit ja perunat on vähän kuiva yhdistelmä. Oisko sitten nakit ja muusi, kerran kuussa ihan hyvä.

Vierailija
8/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös pääasia ole että saa lapset vatsansa täyteen?

Vierailija
9/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin et tietenkään syötä mitään nakkeja lapsellesi, et sellaisinaan etkä kastikkeen joukossa. Ruoan valmistat itse raaka-aineista lähtien hellalla tai uunissa (ei mikrossa!). Lapsen terveellinen ruoka-annos koostetaan lautasmallin mukaan: puolet kasviksia, 1/4 lihaa tai kalaa ja 1/4 perunaa/pastaa/riisiä. Ruokajuomaksi RASVATON maito. Lisukkeeksi näkkileipä ja 40% margariini. Jälkiruoaksi maustamatonta jugurttia, jonka joukossa on marjoja.

NÄin se menee.

Vierailija
10/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasia että lapset saa lämpimän aterian.

Vierailija
11/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 40% margariinissa on enemmän haitallisia transrasvoja (vai kovettuneita kasvirasvoja vai mitä lienee...) kuin 60% margariinissa, joka siten olisi terveellisin vaihtoehto. Meillä siksi vaihdettiinkin nelikymppisestä kuusikymppiseen. Teinkö väärin?

Vierailija
12/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syöttäisi lapsilleni nakkeja kuin poikkeustilanteissa, en missään muodossa.

Vierailija
13/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha ottaa marttyyripaineita ruoka-asioissa. 80% elämästä kun elää suht koht terveellisesti, saa mällätä loput 20 %. Näin minulle kerran sanoi eräs viisas ravintoasiantuntija.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi