Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko pelännyt kuolevasi synnytyksessä?

Vierailija
01.12.2009 |

Mulla on rv 37 alkamassa, ja alan taas miettiä, miten lasten elämä järjestyy ym. jos menehdyn synnytyksessä. Tämä on aika hassua, koska edelliset synnytykset (2) ovat menneet tosi hyvin - mutta niitäkin ennen olen aina pelännyt - enkä synnytyksen aikana ole kokenut mitään epätoivoa tai pelkoa. En myöskään pelkää itse synnyttämistä tai kipua.

Oletteko te muut kokeneet kuolemanpelkoa ennen synnytystä? Onko tämä siis tavallista?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olin esikoisen kohdalla viimeisilläni, luin ammattilehdestä kuolinilmoituksen, jossa kohtu oli synnytyksessä revennyt ja äiti kuollut. Tämä äiti oli minun ikäiseni, nuori.

Pelkäsin niin, että itkin. Vannotin miestä pitämään vauvasta hyvää huolta.

Itse synnytyksessä en kerennyt pelkäämään.

Vierailija
22/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla siis yli 10 l vuoto. Onneksi selvisit! Ei mikään itsestäänselvyys. Missä sairaalassa synnytit ja sait ilmeisen hyvän hoidon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla siis yli 10 l vuoto. Onneksi selvisit! Ei mikään itsestäänselvyys. Missä sairaalassa synnytit ja sait ilmeisen hyvän hoidon?

Vierailija
24/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitoin kaikki vakuutuspaperit, tilijutskat yms. järjestykseen ja miehelle esittelin mistä kaikki löytyy.

Minulla on hyytymistekijähäiriö ja 10krt riski saada veritulppa.

Vähän ennen esikoisen syntymää yksi nainen kuoli heti synnytyksen jälkeen, hänellä oli ilmeisesti ollut sama vaiva.

Vierailija
25/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ennen synnytystä olen pelännyt, että lapselle käy jotain synnytyksessä. Sitten näin kävikin: imukuppisynnytys, pisteitä 1 ja elvytys (onneksi tokeni nopeasti). Itse sain massiivisen vuodon, jota korjattiin kahdesti leikkaussalissa. Suurimmman osan päivästä olin taju kankaalla, mutta missään vaiheessa en pelännyt että kuolen. Ei kai oikein edes tajunnut mitä oli tapahtumassa. Vasta jälkikäteen on tullut pelko, enkä uskaltaisi enää synnyttää.

Vierailija
26/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku tuolla sanoi, että se on ihan mahdollista.

Vierailija
27/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siinä vaiheessa kun kesken synnytyksen tuli äkkilähtö hätäsektioon todella pelkäsin. Oli todella traumaattinen kokemus sekä minulle että miehelle =(

Vierailija
28/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekin oli niin kauhea kokemus, että pelkäsin senkin aikana kuolevani. Keskityin sekä synnytystenn, että sektion aikana vain siihen, että selviäisin hengissä.

Vierailija
29/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En synnytykseen

Mutta ekaan raskauteen kyllä. Sektion jälkeen teho-osastolla meni hetki.

Toinen raskaus menikin sitten melkein nappiin

Vierailija
30/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en voi väittää varsinaisesti pelänneeni. Paljon helpompi oli pelätä että vauva kuolisi.

Vierailija
31/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En peljännyt raskausaikana, mutta kun synnytys päättyi kiireelliseen sektioon ja itse sain sen jälkeen kovan verenvuodon niin silloin pelkäsin.

Vierailija
32/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt kauheasta vauvakuumeesta ja haikaillut kolmatta lasta, mutta tämä ketju nosti taas mieleen muistikuvia edellisistä synnytyksistä, joten -No Thanks-.

Vierailija
33/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin ilman kivunlievitystä synnytin esikoisen, joka myös imukupilla otettiin ulos. Olin aivan vakuuttunut kuolemastani. Lopputulos oli 30 tikkiä alapäässä. Kuopus syntyi leikiten (13 vuotta ikäeroa) ja hienosti otettiin huomioon edellisen synnytyksen rankkuus, tuloksena oli yksi ähkäisy synnytyken aikana ja yksi tikki "varuiksi". Mitään psyykkisiä traumoja en kyllä saanut esikoisestakaan.

Vierailija
34/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka lapsi tuli repimällä imukupilla ja toinen 4,5 (jonka piti olla max 3,5 kg, olen pienikokoinen) repi tullessaan kaiken, menetin verta myös paljon ja käväisin tajuttomana. Eli kiitos, että muistutitte - minulle riittää nämä kaksi ;-)

Vierailija
35/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nyt jälkeenpäin ymmärrän että ilman apua en olisi selvinnyt. Taas tuota tiedä miten synnytys olisi edennyt ilman apua, ja olisiko kohtu jaksanut toimia paremmin.

Onneksi synnytys jossa istukka ei irronnut ja menetin 3,5 litraa verta oli jo tarkoituskin jäädä viimeiseksi, ei tarvitse sen asian takia kipuilla enää. Muuten varmasti pelkäisin lähteä enää synnyttämään. Toimenpiteiden aikana olin ihan luottavainen eikä mulla mitään hurjaa lähellä piti- kokemusta ollutkaan, mutta vähän nyt erilainen synnytys kuitenkin. Muistan että matkalla hissillä leikkuriin ajattelin että pakko pitää silmiä auki ettei nuo luule mun pyörtyvän.

Vierailija
36/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä menetin 2l verta ja menin tosi huonoon kuntoon. Jälkeen päin tajusin, että jossain kehitysmaassa sekä minä että lapsi olisimme luultavasti kuolleet. Toista odotan, enkä nytkään pelkää kuolevani kun pääsen synnyttämään sairaalaan. Nykyään pidän ihan hulluina kotisynnytysten kannattajia.

Vierailija
37/40 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ennen jokaista kolmea synnytystäni ollut ihan varma, että kuolen synnytyksessä.

En tiedä mistä nuo ajatukset kumpuavat, sillä itse synnytystapahtumat ovat minullakin olleet positiivisia kokemuksia, mutta ennakkoon tosiaan ajatukset ovat olet synkkiäkin.

Vierailija
38/40 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelännyt jokaisella 3 kerralla. Välillä jopa toivonut;-o! Ehkä on ok, että pieni kuolemanpelko on mukana, vaikka kaikki menisikin hyvin. Sittenhän on tarkkana ja herkkänä ja valmiina huomaamaan pienetkin muutokset olossaan. Mulla kolmas synnytys oli jo tosi hyvä, mutta kyllä siinäkin ponnistusvaiheessa olisin mieluiten joko kuollut tai sitten olisin edes halunnut, että vauva

revitään ulos eikä mun tarvi enää tehdä mitään;-0!

Voisin vielä sen 4. saada:-)

Vierailija
39/40 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ensimmäistä en osannut pelätä, mutta tuon ensimmäisen kokemuksen jälkeen toista odottaessa pelkään oikeasti. On tullut itkettyä muutamat itkut sitä miten surullista olisi jos lapsemme jäisi ilman äitiä jos kuolisin synnytykseen.

Vierailija
40/40 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen synnytyksessä menetin 2l verta ja menin tosi huonoon kuntoon. Jälkeen päin tajusin, että jossain kehitysmaassa sekä minä että lapsi olisimme luultavasti kuolleet. Toista odotan, enkä nytkään pelkää kuolevani kun pääsen synnyttämään sairaalaan. Nykyään pidän ihan hulluina kotisynnytysten kannattajia.

- en tod. näk. olisi tässä, jos kumpikaan synnytyksistäni olisi ollut kotisynnytys (esikoinen: saatiin ulos imukupilla, hätäsektio lähellä, mulla massiivinen verenvuoto synnytyksen yhteydessä. En ollut tolpillani pariin päivään. Kuopus tuli maailmaan helpommin, mutta mulle istukan roippeista runsas verenvuoto muutama tunti synnytyksestä, ja kovaa kyytiä leikkaussaliin kaavintaan).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän