Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmurut joulukuussa!

01.12.2009 |

Hip hei!

Aloittelenpa meille taas uutta pinoa. Päivät tuntuvat (ja kai ne kyllä ovatkin!) tosi täysiltä. Monenmoista hulinaa ja huisketta on koko ajan käynnissä. Itseään tai paljon muutakaan ei kyllä juuri kerkeä ajattelemaan...

Neito voi edelleen mainiosti! Siitäkin huolimatta, että sain itse elämäni ekan rintatulehduksen torstaina ja ollut aika coctailit: panadolia, burana, antibiootteja ja kotikaljaa! Vähän jännitti, että miten vauva tähän kaikkeen reagoi, mutta en kyllä yhtikäs mitään muutosta ole huomannut. Tulehdus on selätetty ja tukoksetkin alkavat olla paremmalla mallilla. Rinnanpäät mulla vaan meinaavat kipeytyä edelleen.. Oon yrittänyt päästä rintakumista jo eroon, mutta välillä on vaan pakko imettää sen kans.

Vaipoista mulla on samat kokemukset kuin misujamasulla! Liberot kovia, Pampersit paljon notkeampia. Muilla lapsilla olen käyttänyt Lidlin Cien- vaippoja, joissa mun mielestä on huippu hinta-laatusuhde ja vaikka unohtais koko hinta-asian, niin ainakin meillä ne ovat olleet ylivetovaippoja! Olen siis osittain kestoillut edellisten kanssa: öisin ja kyläreissuilla kertikset ja kotona kestoja. Täytyypä pian taas aloitella neidonkin kanssa!

Olo on hieman väsynyt, mutta todella onnellinen! Pientä ihmeellisen ihanaa vauvaa jaksaisi tuijotella ja nuuskutella tuntikausia:) Miten sitä on mahassaan voinut kasvattaa ja "rakentaa" jotain näin täydellistä?!

- HH ja neito 3 vkoa

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
29.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ikuisuus vierähtänyt kun olen viimeksi ehtinyt kirjoittelemaan. Ennen joulua kirjoitin, mutta ennen kuin ehdin lähettää sepustukset eteenpäin, joku apulainen oli hävittänyt kaikki taivaan tuuliin...

Ihanainen arki taas käynnissä joulun ja sunnuntaisten ristiäisten jälkeen! Neidon reaktioista päätellen oli vähän stressiä.. Nimittäin itkeskeli iltaisin viimeiset 1,5 viikkoa, muttA eilen meni nukkumaan kuin ihmisen mieli. Näin oli keskimmäisenkin kanssa ristiäisten aikaan! Aika hurjaa, että sitä omalla strassaamisellaan saa hirmuiset huudot pienelle aikaan.

Kävin kurkkaamassa kuumeilupuolella ja sieltä tosiaan löytyi myös Hulda Huoleton:) Kyseessä en siis ollut minä, vaikka huolestuttavasti hieman sen suuntaisia ajatuksia on täälläkin! Aikaa sittenn käytyä imetyskeskustelua piti kommentoida. Mulla molemmilla puolilla samaan aikaan ollut rintatulehdus vaikutti siten, et tulehduksen ollessa päällä maitoa ei herunut muutamaan päivään tarpeeksi, joten annettiin iltaisin pullosta ja vielä ei olla päästy pullosta eroon. En oo kyllä jaksanut murehtia asiaa, kun neito kuitenkin nukkuu sen jälkeen kuin tukki 4-5 tuntia.

Parsa: Mulla maitoa tulee rinnoista ihan erilailla ja näin on ollut kaikkien kolmen kanssa. Normaalioloissakin kyllä toinen on hieman toista suurempi. En osaa sanoa olisko tulehdus voinut vaikuttaa sulla asiaan, mut luulisin et ei.

Adara: Olitkohan se sinä kun kirjoitit teidän vauvan pitkistä iltapäiväunista ja illan torkumisista? Kuulosti nimittäin ihan meidän neidolta!

Meillä vauva hymyili eka kerran jo kolmeviikkoisena ja etenkin aamuisin on aurinkoinen! Silloin tällöin onnistuu jo vastaamaan jutteluun äännähdyksellä. Suosikkijuttu on ihan alusta asti ollut neuvolasta saatu hymynaama hoitopöydän yläpuolella olevan kaapiston pohjaan viriteltynä. Äiti jää kakkoseksi sen saamille hymyille!

Mää nautin vauvasta suunnattomasti joka päivä ja oikein harmittelen, kuinka se kasvaa ihan silmissä! Vaikka on ihana huomata pieniä kasvun merkkejä, toisaalta on haikeaa, kun aika ei saa peruutettua taaksepäin.

Leppoisaa loppuvuotta kaikille!

- HH + neito 1 kk

P.S. Terhakan näköinen vauva Jonnalla! Tapaaminen sopis, me siis asutaan Tampereen liepeillä.

Vierailija
42/46 |
30.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu oli ja meni ja herkuteltua tuli ihan kunnolla. Siitä huolimatta ja kaikeksi onneksi vaaka näyttää laskusuuntaa. Tyttö taas kasvaa ja painoa kertyy mukavasti, ihana kaksoisleukakin löytyy. Hymyillyt on nyt jotain pari viikkoa ja nyt alkaa äännellä. Päätään tyttö jaksaa muutaman kerran vähän nostella ja sitten väsähtää. Minäkin nautin vauvasta tosi paljon, mikäs tässä on nautiskella noin tyytyväisestä paketista. Välillä vain painaa syyllisyys siitä, etten ehdi niin kovasti seurustella vauvan kanssa kun esikoinen vie suurimman osan ajasta ja kotitöitäkin olisi edes yritettävä tehdä. Mikään siivousintoilija en ole ja kotikin on kyllä sen näköinen.

HuldaHuoleton: Tais olla paakkis, jonka vauva nukkuu pitkät unet päivällä ja illat torkkuu. Meillä tyttö nukkuu aamupäivällä yhdet kunnon unet ja sitten vähän miten sattuu. Yöunille menee puolenyön tietämillä.

Parsa: mulla oikeasta rinnasta riittää enempi maitoa, näin oli esikoisenkin kanssa. Vasen vähän laahaa perässä ja viimeksi siitä loppui maidon tulo ensin ihan kokonaan.

Niin ja olin ihan unohtaa. Me asutaan Keski-Suomessa ja tapaaminen ois mukava juttu.

Hyvää uutta vuotta!

Adara ja tyttö 6vko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nimi päätetty ja poika saa sen sunnuntaina. Stressiä pukkaa äitille vaikka päätin ettei stressiä tule;) Alitajunta teettää kuitenkin taas tepposet... Äiti on ollut isona apuna ja ihana että on ollutkin.

Voiko muuten tää mun stressitaso vaikuttaa vauvaan? Mietin vaan kun on tällä viikolla ollu semmosia kiukkuiltoja... menee pitkään ennen ku jätkä asettuu nukkumaan. Kiukuttelee, ei kelpaa tissi ei kelpaa tutti. En ole alkanut kävelyttämään vaan yritän rauhoitella syliin. Siihen sitten viimein nukahtaa ja kun yritän laskea sänkyyn niin herää ja kaikki alkaa taas alusta... huoh... Tänä aamuna sorruin ja otin viereen nukkumaan kun olin itse ihan poikki. Olin jo päättänyt ettei opeteta viereen nukkumaan, koska ollaan miehen kanssa niin levottomia nukkujia molemmat, että käy vielä hassusti. Tosin ei kai yksi kerta hallaa tee ;) Onko kellään vinkeejä suoraan sänkyyn nukuttamiseen tuollaselle pienelle ihmeelle. Tuo syliin nukahtaminen taitaa kostautua meille isompana sitten... Isommat onkin jo mielestäni helpompi rauhoittaa sänkyyn, kai ;D

Pientä huolta mulla on kun poika tykkää katsella vaan toiseen suuntaan. Väkisin kääntää pään aina vaan oikealle. Neuvolasta lääkäri neuvoi laittamaan virikkeet toiselle puolelle ja jumppaamaan toiselle puolelle. Ei vaan pidä sitä päätään niin vaikka kaikki katseltava olisi toisella puolella :( vatsallaan ollessa kuitenkin jaksaa pitää päätä pystyssä jo pitkiä aikoja ja katselee molempiin suuntiin. Ilmeisesti ei huolta mutta minähän olen sen huolen kehitellyt jo... Ja poika kyllä kääntää päänsä molemmille puolille, mutta ei toiselle puolelle jää katselemaan...

Maidontulosta ollut puhetta. Mullakin toisesta rinnasta tuntuis tulevan enemmän. Huomaan sen lypsäessä. Toisesta saattaa tulla kevyesti 100ml ja toinen jää 70ml yleensä. Ja tää satasentissi on kyllä isompikin. Varmaan kuppikokoa suurempi kun toinen. Jääköhän moinen kokoero imetyksen jälkeenkin?? On mulla ollu pikkusen toinen rinta toista pienempi normaalistikin, mutta nyt ero on huomattava :(

Mulle on tullut jo haikea mieli kun on pieniä vaatteita poistettu käytöstä. Vauva kasvaa... ja minä jo mietin etten raski antaa edes lainaan pojan OMIA vaatteita kellekään. Olen kerännyt ne kaikki pieneen laatikkoon ja lainassa olevat palautellut omistajilleen. Mietin vaan kuinka niitä kukaan raskii lainaan edes antaa... ihania pieniä nuttuja... hullu taidan olla =D

Ja vauvakuume nostaa päätään ihan todenteolla... huh huh...

Irish ja pikkujätkä 6vko ja 6pvä

Vierailija
44/46 |
31.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia maitotiedoista. Luulin jo olevani ainoa jolla on tosiaan niin kuin Irish79 sanoi, toinen rinta kuppi kokoa isommat kuin toinen. Rauhoituin tiedosta. Kaikki on vaan niin uutta ja osittain pelottavaakin kun on omasta kropasta kyse. Koskaan aikaisemmin en välittänyt mitä itselleni tapahtui, mutta nyt kun on pienestä ihmisestä kyse ja etenkin kun se on vielä niin paljon kiinni mussa niin oon entistä enemmän ruvennut huolehtimaan itsestäni. Niin ja yhdyn samaan kysymykseen kuin Irishkin, että jääkö toinen rinta tosiaan näin isoksi?? Vai laskeeko se imetyksen loputtua?

Meillä kans neiti kiukuttelee kun illalla yritän pistää nukkumaan sillon kun me itse menemme nukkumaan. Ei niin millään meinaa nukahtaa. joudutaan välillä tappelemaan tunnin tai kahden verran. Neiti on kyllä ihan väsy, mutta ei varmaan malta nukahtaa. Toinen syy on tuo tutti. Aina kun silmät menee kiinni niin vauva huitoo tutin pois ja sitten alkaa kova itku. Onneksi neiti syö tuttia vain nukkumaan mentäessä ja sillon kun on pahamieli. Muutoin sylkee sen pois.

Tampereella mekin asustelemme ja kiinostaisi kovasti tuo tapaaminen. Mies kun palaa töihin 4.1. niin varmasti tulee yksinäinen olo taas. Kahvittelu kaverit ja vaunuttelu seurat kelpaisivat todellakin. Vauvajumppaa oon harkinnut, mutta sinne saa mennä vasta kun vauva on 3kk. Ilmoitelkaa jos se tapaaminen onnistuu=)

Tässä olisi meidän neidin kuva=)

Vierailija
45/46 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi että on suloinen neiti teillä!!

Minkäs nimisiä vauvoja tässä pinossa mahtaa olla?

Meidän poika sai nimekseen JULIUS VILJAMI

Vierailija
46/46 |
01.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin aloittaa meile uutta pinoa tammikuulle, mutta eipä tuo taaskaan onnistunut... ?&%#¤%...

Osaako joku neuvoa mitä mahdollisesti teen väärin vai vihaako nämä sivustot mua?

Parsa, aivan ihana tytön tylleröinen teillä!

Miten teillä miehet on suhtautuneet vauvaan? Tai siis hoitavatko ihan oma-aloitteisesti vaipanvaihdot sun muut ja pitävätkö mielellään sylissä? Meillä mies ei todellakaan ole mikään vauvaihminen ja esikoisen vauva-ajasta viisastuneena en mitään ihmeitä odottanutkaan. Silti välillä ärsyttää kun mies pitää useimmiten tosi vähän tyttöä sylissä ja silloinkaan ei ota mitään aktiivista kontaktia lapseen. Vaipan vaihtaa pyydettäessä ja joskus oma-aloitteisestikin, mutta muuten on kyllä vauvan hoitaminen ja helliminen täysin mun vastuulla. Kokemuksesta onneksi tiedän, että tämä muuttuu tytön kasvaessa. Olisi se silti mukavaa jos jonkun kanssa voisi ihastella ensimmäisiä hymyjä, mieheen ne ei vain tunnu vaikuttavan, vaikka äiti on aivan myyty niiden edessä.

Adara ja tyttö 6vko