Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Marrasmurut joulukuussa!

01.12.2009 |

Hip hei!

Aloittelenpa meille taas uutta pinoa. Päivät tuntuvat (ja kai ne kyllä ovatkin!) tosi täysiltä. Monenmoista hulinaa ja huisketta on koko ajan käynnissä. Itseään tai paljon muutakaan ei kyllä juuri kerkeä ajattelemaan...

Neito voi edelleen mainiosti! Siitäkin huolimatta, että sain itse elämäni ekan rintatulehduksen torstaina ja ollut aika coctailit: panadolia, burana, antibiootteja ja kotikaljaa! Vähän jännitti, että miten vauva tähän kaikkeen reagoi, mutta en kyllä yhtikäs mitään muutosta ole huomannut. Tulehdus on selätetty ja tukoksetkin alkavat olla paremmalla mallilla. Rinnanpäät mulla vaan meinaavat kipeytyä edelleen.. Oon yrittänyt päästä rintakumista jo eroon, mutta välillä on vaan pakko imettää sen kans.

Vaipoista mulla on samat kokemukset kuin misujamasulla! Liberot kovia, Pampersit paljon notkeampia. Muilla lapsilla olen käyttänyt Lidlin Cien- vaippoja, joissa mun mielestä on huippu hinta-laatusuhde ja vaikka unohtais koko hinta-asian, niin ainakin meillä ne ovat olleet ylivetovaippoja! Olen siis osittain kestoillut edellisten kanssa: öisin ja kyläreissuilla kertikset ja kotona kestoja. Täytyypä pian taas aloitella neidonkin kanssa!

Olo on hieman väsynyt, mutta todella onnellinen! Pientä ihmeellisen ihanaa vauvaa jaksaisi tuijotella ja nuuskutella tuntikausia:) Miten sitä on mahassaan voinut kasvattaa ja "rakentaa" jotain näin täydellistä?!

- HH ja neito 3 vkoa

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
09.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lukemassa kuulumisinne, mutta en ole ehtinyt kirjoittelemaan...

Jeminalle voimia! Ikävä alku teillä, toivottavasti pöpö hellittää.

Kukas se kirjoitti masutaudista...voimia myös sinne! Siitä lähtee kyllä voimat, inhoan ylikaiken oksutautia.

Tuosta imetyksestä...meillä sujuu se ongelmitta. Ainoo vaan, et multa ei suuria määriä maitoa tule. Pari krt olen antanut vähän korviketta. Ei suostu/osaa ottaa suuhunsa silikonista tuttia. Lunnokuminen ainun onnistuu. Mullakin meni ekasta tosi kamalaksi rinnanpäät, mutta mun neuvo on et heti ekasta imetyksestä lähtien lansinohia ahkerasti ekat päivät. Bepanthen ei ole yhtä tehokasta. Näin olen saanut lähes kivuttomat rinnanpäät tässä ja edellisessä imetyksessä.

Kiva, että Aotearoalla on noin rauhallinen poika :)

Olin ihmeissäni, kun toissayönä meidän tärrä nukkui putkeen 6 h!

Disflatyliä minäkin annan, en tiedä auttaako...

Voi herranjestas...mulla ei tulis mieleenikään käydä kuumeilupuolella. Tää on kyllä meidän viimoinen vauva. Mulle on vaan lähinnä tullut sellainen haikee olo aina kun laittaa vauvajutut pois.

Meillä on ristiäiset vasta uudevuoden jälkeen. Nämä hormooninäpyt on varmaan just lähtenyt silloin.

En taas muista mitä kirjoittaa...pää on ihan laho...

pp ja typy 5 vko

Vierailija
22/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Voimia Jeminalle ja pikaista toipumista Nyynylle!

Mäkin olen käynyt lueskelemassa kirjoituksianne aina kun vaan ehdin, mutta jos nyt ehtis jotain itsekin laittamaan. Kivaa kyllä, että jatketaan jutustelua täällä vauva-puolella!

Meillä arki sujuu ihan mukavasti, mutta kyllä pienellä on masuvaivojakin. Kakat tulee kymmenen kertaa päivässä hirmu pörinällä ja vauhdilla ja vatsaa vääntää. Muuten on tyytyväinen tyttö ja rintamaitokin nyt alkanut paremmin riittää. Ostin tänään apteekista Rela-tippoja, onko kellään niistä kokemusta? Toi Disflatylkin on mulle uusi, pitää kokeilla sitä, jos noi relat ei auta. Aikoinaan, kun esikoisellani oli masuvaivoja (n 13v sitten), niin oli vaan Cuplatonia, joka ei auttanut mitään.

Meillä tyttö syö öisin paljon rauhallisemmin kuin päivisin, en yhtään ymmärrä mistä johtuu... Muutenkin on niin paljon juttuja joista miehen kanssa ollaan ymmällään, vaikka mulla kolmas ja hänellä viides lapsi :-). Hassua. Mutta jokainen vauva on niin oma yksilönsä ja onhan meillä noista edellisistä vauva-ajoista niin paljon aikaa.

Vitsit kun on ihana nuuskutella vauvaa, oon kyllä superonnellinen hänestä! Meilläkin ristiäiset vasta tammikuun puolessa välissä, aateltiin pitää joulun pyhinä, mutta ei saatu lähisukulaisia kokoon.

Olispa kiva tavata teitä kaikkia ja nähdä pikkuisia, mutta taidamme olla niin hajallaan ympäri maata...

Jumppis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olin joululahjaostoksilla ja muutamaa lahjaa jäin vielä vaille. Jotenkin stressaan niistä ihan liikaa samoin kuin nyt viikonlopun ristiäisistä. Onneksi pidetään mun vanhemmilla niin helpottaa kun voi jakaa vastuuta ja kuka tekee mitäkin. Voileipäkakun olen luvannut väsätä ja siinä on mulle ihan riittävästi hommaa :) Nimi on vielä päättämättä, apua... Ihanan juhlamekon ostin tänään tytölle. Mitäs nimestä kun tyttö näyttää niin tyrmäävältä uudessa mekossaan :)

Pientä hallitsematonta kaaosta tämä elämä nykyisellään on. Oma aika on kadonnut taivaan tuuliin, jompikumpi lapsista on lähes aina sylissä tai muuten pitää äidin kiireisenä. Toisaalta olo on niiiiiin äidillinen kun katsoo kahta nukkuvaa lasta, toinen toisessa kainalossa ja toinen toisessa. Tosi onnellinen olen näistä molemmista =)

Aloitin osakestoilemaan tytönkin kanssa. Mukava kun voi käyttää samoja bumgeniuksia sekä pojalla että tytöllä. Muutama pitäs ostaa lisää niin riittäis paremmin.

Jaahas, tytöllä nälkä, täytyypi mennä...

Jeminalle tsemppiä vaikeaan tilanteeseen!

Adara ja tyttö 3vko

Vierailija
24/46 |
10.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Vihdoin oli sen verran aikaa, että ehdin etsimään teidät :-)

Neidin mitat viime viikolta hiukan alle kuukauden ikäisenä olivat 4420 g ja 55 cm. Kaksoisleuka on jo melkoisen muhkea, eli ruuan ääressä on oltu :-)

Meillä vauva-arki sujuu mallikkaasti, öisin suurinpiirtein nukutaan ja päivällä ollaan vähän enemmän hereillä ja syödään useammin. Tuttia toivekkaasti olen neidille tarjoillut ja nyt näyttäisi kelpaavan, samoin ollaan pullosta aina silloin tällöin tarjoiltu lypsettyä maitoa. Meillä esikoinen ei tuttia syönyt eikä myöskään pullosta suostunut juomaan - huomattavasti helpommin sujui arki nykyisen keskimmäisen kanssa jolle molemmat kelpasivat.

Mä suosittelen myös aroille/rikkoutuneille rinnanpäille tuota lansinohia, ainakin itsellä on toiminut.

Ristiäiset meillä oli viime sunnuntaina eli itsenäisyyspäivänä ja viikko on muutenkin jatkunut kiireisenä esikoisen harrastuksen yms puitteissa. Laskeskelen päiviä koulun joululoman alkuun...

Tsemppiä ja hyviä vointeja teille kaikille!

Murumakkarat

Vierailija
25/46 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

äkkiä kirjotan kun kiirettää pukkaa :))

noista rela-tipoista on kokemusta. luulen että ei toiminu meillä.. ostettiin pojan masuvaivoihin. sit ostettiin disflatylia ja heti auttoi. mut kaikkihan on yksilöllisiä. mut rohkenen suositella tota jälkimmäistä rohtoa!!

huima hinta muuten rela yms tipoilla.. kaikki taitaa olla parissa kympissä :((

Vierailija
26/46 |
11.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi vauvan kanssa niin sen antibioottitipuksen kans, että vauva alkoi yliherkäksi sille seitsemännen vuorokauden jälkeen. Koko vartalolle tuli punaista pikkuista näppyä. Sitä kuuria olisi jatkunut vielä ainakin 8. päivä, mutta se lopetettiin. Mietinnässä oli myös toisella antibiootilla jatkaminen, mutta se jätettiinkin pois. Kotona seurataan tilannetta. Toivottavasti märkärupi ei uusi. Jatkuva ramppaaminen sairaalassa päättyi siis ainakin toistaiseksi. Kiitoksia kaikille tsemppaajille. :)

27/46 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli Ansku on saanut nimen sitten virallisesti eilen. Juhlat pidettiin kotona pienellä porukalla. Kutsuttuna oli vain isovanhemmat ja meidän vanhempien sisarukset perheineen. Ansku nukkui koko tilaisuuden yli. Ei edes inahtanut kastevedestä. Tarjoilutkin onnistui hienosti kun miehen sisko tuli meille auttamaan jo lauantaina. Oli oikein kotoisa ja ihana juhla.

Oliko Adaralla myös ristiäiset tänä viikonloppuna?

Murumakkarat: tervetuloa vaan mukaan tällekin puolelle!

Jemina: onko teillä siellä hyvin? Eihän märkärupi vaan ole uusiutunut?

PikkuPippuri: kuinka siellä jaksellaan? Teillä oli kai niitä masuvaivoja kovasti? Eihän koliikkia?

Kukahan kyseli vauvakuumeesta? Minulla on varmaan ikukuume, ollut jo yli kymmenen vuotta. Nytkin haaveilen jo pikkuviitosesta vaikka Ansku on ihan pieni vielä. Rakastan noita lapsia kovasti ja nautin tästä hulinasta mikä meillä on täällä kotona. Kyllä tänne vielä yksi tai kaksikin lasta vielä mahtuisi.. Tuo raskausaika vaan on aika kurjaa toisaalta kun täytyy tuota keskosuutta vältellä ja vielä huonolla menestyksellä.

Nyt taitaa olla jo viimeisetkin marrasvauvat syntyneet!

Aotearoa ja Ansku 2kk

Vierailija
28/46 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli ristiäiset eilen. Siskonpoika kastettiin samalla eli tuplaristiäiset oli. Pidettiin ne omien vanhempiemme luona koska heillä tilaa enemmän. Vieraita ei ollut kuin vanhempien sisarukset, isovanhemmat ja minun puolelta yhdet isovanhemmat ja paras ystäväni ja hänen miehensä tyttömme kummeina. Hulinaa oli silti ihan kivasti ja vauvoja paikalla vähän enempikin =) Vielä toissayönä mietin, että mikä lapselle nimeksi, mutta eipä tarvitse sitäkään enää miettiä, kastettu mikä kastettu ja ihanan nimen tyttö sai tai ainakin meidän mielestämme.

Vauvakuumeesta vielä. Minäkin taidan olla krooninen vauvakuumeilija. Aotearoan tavoin nautin melskeestä ja siitä, että elämää on ympärillä. Voisin haluta aikamoisen liudan noita lapsia jos ei tarvitsisi olla raskaana. Tästä raskaudesta jäi niin paha maku suuhun, että pelkkä ajatus raskaana olemista itkettää. Mutta ehdottomasti haluaisin vielä ainakin sen PikkuKolmosen joku päivä saada.

Yöt sujuvat nykyään jo paremmin. Heräilee 2-3h välein. Kerran nukkui jopa 4h putkeen! Näillä unipätkillä pärjää jo mainiosti. Tyttö syö hyvin ja kovasti on kasvanut. Ei tosiaankaan ole enää mikään vastasyntynyt. 50cm vaatteet alkavat käydä pieniksi ja kaksoisleukakin löytyy. Jalkamakkaroitakin on tullut muutama. Ihan kuin äidillänsä pienenä =)

Adara ja tyttö jo 3,5vko

Vierailija
29/46 |
14.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nimensä saaneille vauvoille!!!

Ja olen unohtanut onnitella kaikkia loppukuusta vauvansa saaneita siis LÄMPIMÄT ONNITTELUT KAIKILLE ja tervetuloa jatkamaan tänne.

Meillä tosiaan ilmavaivoja + muuta masuvaivaa. Mutta tuntuu, että olis vähän helpompaa kuin pari viikkoa sitten. Yöt menee aivan käsittämättömän hyvin: nukkuu ekan pätkän 4-6 h ja syö jatkaa vielä jopa 4 h nukkumista.

Pahin hetki on tällä hetkellä n klo 22-24, jolloin on ottanut huutamisen ohjelmistoonsa. Mutta se tuntuu kuitenkin vielä pieneltä monen tunnin huutamiseen verrattuna.

Nyt on viikon ajan myös etsitty sellaista perinteistä rytmiä, mitä meidän vauvoilla on ollut aluksi eli aamupvunet ja iltapvunet.

Kolmena edellisenä päivänä on nukkunut illansuussa ulkona 2,5-3 h vaunuissa. Jee!

Nyt tuli sellaiset pakkaset, että harmittaa, kun ei voi laittaa ainakaan tänään ulos.

Tällä hetkellä tuntuu, että kyllä ne mahavaivat taas voitetaan kohta ja saada joku rytmi elämään :)

Niin, piti vielä sanoa, et olen antanut vähän korviketta tissin lisäksi iltaisin, niin niinä öinä on nukkunut just 6 h putkeen. Keskimmäistä imetin tunnin ja kahden välein öisin ja muistan kuinka sekaisin olin seuraavana päivänä.

Kyllä olis pitänyt vaan ajatella silloin vähän itseäänkin ja ottaa pullo vaan käyttöön.

Toivottavasti tämä tyttö jatkaa tuollaisia rauhallisia öitä tulevaisuudessakin. Meidän poika alkoi vasta nukkua rauhallisesti n. 3 v iässä. Hän sai raivareita ja näki painajaisia, joita huusi lujaa aina öisin.

Mites teillä jouluvalmistelut sujuu? Itse en aio tehdä tänä jouluna mitään suurta siivousta ja äitini saa laittaa ne ruuat mitä nyt heidän kanssa syödään. Olen yleensä tehnyt jos jonkinlaista laatikkoa, kinkkua, salaattia, hyydykettä, pateeta yms. mutta nyt tosiaan en tee mitään. Kalkkunankin tilasin valmiina!

Pipareita valmiista taikinasta lasten takia täytyy tehdä, mutta that's it.

Hymyssä suin pp ja typy kohta 6 vko

Vierailija
30/46 |
15.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsinhän minäkin tänne lukemaan ja kirjoittelemaan kuulumisia=)

Meijän poika on tänään 3 viikkoa vanha, menee aika kyllä nopeaan... Mieskin on ensimmäistä päivää töissä.

Ihanan pitkiä unia pikkupippurin vaaveli nukkuu =) Meillä nukutaan semmosia 1,5-3 h. mittaisia pätkiä yöllä sekä päivällä. Joka yö on vielä yksi pätkä 1-2 h. kun poika on pirteä kun peipponen ja valvoo :/

Me annettiin eilen illalla ensimmäisen kerran pumpattuamaitoa lisäksi vielä pullosta ja joi kyllä hyvin, mutta ei vaavi kyllä nukkunut kuin 2 tuntia ja heräsi. Meillä kanssa noita masuvaivoja on ja ne häirittee vaavin unia aika pahasti, kun vääntelee niin paljon unissaan. Rytmiä on yritetty saada vähän ulkona nukuttamisella ja on hyvin kyllä onnistunutkin, mutta unen pätkät on vaan aikas lyhyitä. Meillä ei kyllä onneksi huudeta, semmosta vääntämistä vaan. Jos yliväsyneeksi pääsee niin sitten pistää kyllä meijät liikkeelle ja siinä sitten voi toista tuntia vierähtää ennenkun saa nukkumaan.

Kuinka te pistätte pikkuisenne nukkumaan ? nukahtaako syliin vai miten?

Mä vein pojan muuten tänään ulos nukkumaan, kun rupesii käymään levottomaksi ja torkkui 30 min. kerrallaan ja sit heräsi ja oli kiukkunen. ja tarvii tuo koirakin lenkille saada. täällä on -9 pakkasta.

On muuten ihania nuo hymyt mitä pikkuinen välillä näyttää ja "ilon kiljahdukset" =D piristää kummasti päivää.

Poika heräsi.. mukavaa joulun odotusta... voisin jokupäivä tulla vielä kertomaan vähän synnytyksestä ja sairaalassa olosta !

Vierailija
31/46 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei ikinä varsinaisesti laiteta poikaa nukkumaan.. nukahtaa sillon kun nukuttaa. aika lapsentahtisesti mennään.

toissa yönä oli kyllä ihmeellinen homma kun poika nukku 7h putkeen!! nukahti 12 ja herätti aamulla 7 jälkeen.. oli muuten nälkäinen kaveri. :)) olisin varmaan herättäny sen syömään yöllä jos olisin ite heränny yöllä. oli vähän huoli aamulla et miten se on pärjänny koko yön ilman syöttöö. mut kai sillä oli masukki niin täynnä nukkumaan mennessä. mie kun vielä herään ihan pieneenki inahdukseen ja haukotukseen..

mitäs muiden joulun odotukseen?? mie höppänä jo koristelin kuusen..

mulla todettiin eilen angiina ja korvatulehdus! :(( toivot ei tartu poikaa.. saatiin pussailu kielto.

Vierailija
32/46 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei kotona laiteta joulua oikeastaan mitenkään. mennään porukoille syömään ja aikaa viettään.. Kuusi meille tulee mutta sekin vasta ensiviikolla. Olin mä eilen porukoilla pipareita tekemässä ja kuivakakkuja ja kotona paketoin lahjoja tuli enemmän jouluinen olo =)

Joo ei mekään varsinaisesti nukuteta poikaa, mutta illalla on ne iltatoimet, pesut ja kunnon tankkaus, sitten nyt jo 3 iltaa poika on valvonut sen 3 tuntia illalla ilmaan minkäänlaista unen merkkiä ja sitten on se tunnin huuto ja sätkiminen ja mikään ei auta ja sitten nukahtaa syliin ihan yhtäkkiä. onko muilla ita kiukkuisuuttaa ?

Viime yönä poika nukkui vieressä koko yön ja vitsi että nukkui hyvin, heräsi vaan 2 kertaa syömään ja jatkoi unia samantien =)

Mä lähetin hirveän kasan joulukortteja kun itse tein ja en ole saanut vielä yhtään postissa.. niitä tässä odotellessa =)

Vierailija
33/46 |
18.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä hiljaista! Oiskohan marrasmammat joulupuuhissa. Itse en ole tehnyt vielä mitään, suurinosa joululahjoistakin puuttuu vielä. Tiedän kyllä mitä aion kenellekin hankkia, pitäis vaan raahautua keskustaan ne ostamaankin. Huoh! Inhoan jouluruuhkia... Muuten aion joulua laittaa sen verran, että teen perinteiset sapuskat ja jotain paria uutta juttua tietenkin. Vielä ei ole kovin jouluinen olo, mutta ehkä se tästä kun sunnuntaina käydään kuuntelemassa lasten kauneimpia joululauluja. Siitä yleensä on mun joulu alkanut.

Meidän tyttö nukahtaa oikeastaan vain rinnalle. Yöllä tämä onkin ongelma, koska en osaa/pysty imettämään maaten ja lapsonen tietty havahtuu aina siihen kun nostan rinnalta pois ja sitten taas on saatava tissiä. Vaunuihin onneksi myös nukahtaa, on melkeen ehdoton tuo esikoisen ulkoiluttaminen niin on mukava kun tyttö viihtyy vaunuissa. Ollaan näillä pakkasillakin ulkoiltu, ei tosin niin pitkään kuin normaalisti. Ihan kaikkein kipakoimmalla ilmalla (-25) jätettiin välistä. Esikoisesta multa jäi sellainen fiilis, että mitä kovempi pakkanen, sitä paremmin nukkui pihalla.

Rytmiä meillä ei oikein ole muuten kuin, että tyttö tosiaan nukkuu aamupäivällä pojan ulkoilun ajan ja jatkaa sen jälkeen vielä tunnin puolitoista unten mailla. Muille unille mennään vähän miten sattuu ja usein tyttö vain torkahtelee pitkin päivää ja seuraavat kunnon unet on vasta yöunet.

Pientä mahavaivaa on ja pienessä liikkeessä täytyy olla melkein jatkuvasti. Kauhea maiskuttelu vain kuuluu kun imettäessä tyttö nieleskelee ilmaa. Millään en saa paremmaksi korjattua imuotetta =( Kakan tekeminen aiheuttaa myös vatsanpuruja. Meillä tuntuis olevan joka toinen tai kolmas päivä oikea kakkashow päällä. Toissapäivänä laskin aamupäivällä puoli yhteen mennessä vaihtaneeni jo kahdeksan vaippaa. Toki siinä on esikoisen vaipat mukana, mutta silti hieman pistää miettimään mihin oon oikein ryhtynyt =)

Adara ja tyttö jo 1kk

Vierailija
34/46 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia Aotearoalle kysymästä, märkärupi ei ole onneksi vielä uusinut. Muutaman kerran antibiootin lopetuksen jälkeen on tullu jotain näppylää ja olen sydän syrjällä katellu muuttuuko märkäruveksi... :E

Vissiinki tytölle tulee herkästi myös hormoninäppylöitä. Niin tuli meiän esikoisellekin, vaikka muuten oli hyvä iho. Poika sai tosiaan kympin synnytyksessä kunnostaan, mutta tyttö "vaan" ysin, kun oli niin punainen. Poika oli siis tooosiii hyväihoinen vauvana, mutta tällä tytöllä vähän kuivaa iho, mutta kai normaaleissa rajoissa. Punaisuus on tietysti nyt häipynyt, mutta mulle oli yllätys, kun vauva oli niin punainen alkuviikkoina. Kuulemma vastasyntyneet ovat semmosia normaalisti, mutta esikoinen ei siis ollut. Itsekkin olen vähän semmonen "kellertäväihoinen" lappalainen, tummahiuksinen, joten punakkuutta ei ole oikeastaan muuta kuin tosi kuumassa saunassa. Nyt tyttö on siis enemmän mun näköinen rusehtavalla ihollaan ja tummilla hiuksillaan. Toivon siis, että vauvan iho on alkanut normalisoitumaan muutenkin eikä olisi niin herkkä tulehtumaan ja saamaan tauteja. Oli niin kova pala se märkärupi rupeama.

Tyttö täyttää huomenna kuukauden. =) Minusta on vaan kivaa, kun vauvalle tulee ikää. Ei olis enää niin heiveröinen, vaikka ihan normaalin kokoinen tuo oli syntyessään. Sillä on vaan niin pikkuset jalat ja kädet, kun on tyttö. Poika oli syntyessään vaan 10 g painavampi, mutta oli kropaltaan tukevampi ja pää oli tukevasti pystyssä heti alusta asti. Tytön räsynukkemaisuus on onneksi nyt takana päin ja osaa jo jotenkin pitää päätä pystyssä. :) Mulla ei ole kyllä minkäänlaista vauvakuumetta niin kuin monella muulla täällä. =) Minusta vauva on melkeimpä ihanimmillaan jotain puoli vuotiaana, kun alkaa istumaan ja juomaan vettä nokkamukista ja pikkasen jo jotenkin kommunikoi enemmän, vaikkei tietysti puhukaan. ;) Jotenkin silloin ainakin esikoisen kanssa helpotti. Poika oli niiiiin sylivauva, ettei suostunut sitä ennen oikeastaan ollenkaan istumaan sitterissä tai nukkumaan itekseen, oli aina vaan tosiaan rinnalla. Tämä tyttö ehkä vähän enemmän "itsenäisempi", kun hetken viihtyy sitterissäkin, mutta aika kova on nykysin olemaan sylissä ja nukahtaa vaan syliin tai imetykseen sänkyyn. Mukavaa kuitenkin, että imetys lähti nyt käyntiin, kun saatiin rauhoituttua kotiin! :)

Täälläkin masuvaivoja...Johtuukohan Relatipoista? Tai sitten D-vitamiinitipoista? Antibioottihan kyllä ärsyttää mahaa, mutta kuitenkin jotekin tuntuu, että kun olen unohtanut Relat niin aivan kuin vauva olisi ollut rauhallisempana...en tiedä sitten.

Meillä on ristiäiset toinen päivä tammikuuta. Odotan niitä jo innolla. Viedään vieraat ravintolaan syömään. =) Sekin tulee halvemmaksi kuin seurakuntatalolle kutsuttu pitopalvelu, joka sisältäisi vaan kahvituksen/kakun. Meille vieraat/sukulaiset tulevat pitkien matkojen takaa ja meille ei kotiin mahdu parikymmentä henkeä syömään saman pöydän ääreen, joten tuo rafla juttu oli meidän mielestä hyvä idea.

Jemina ja vielä nimetän tyttö, kohta 1kk.

Vierailija
35/46 |
21.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, minäkin olen vielä olemassa! Muistin virkistykseksi: vauva syntyi 8.11. isänpäivänä, kolmas tytär perheeseen. Iso vauva oli, 4690 ja 55 oli mitat.

Meillä on eletty kaaoksentorjuntaa tämä puoltoista kuukautta. Keskimmäinen reagoi aikamoisesti, vauvalle on onneksi kiltti mutta riehuu ja raivoaa muuten aika paljon. Aika puhki olen ollut ihan vaan tähän arjen pyöritykseen.

Vauvan kanssa menee hienosti, rytmit on vähän hankalat siinä mielessä että sillä on virkein aika n. klo 22-01 eli nukkumaan ei ajoissa päästä. Yöllä syö 1-3 kertaa vähän vaihdellen. Päivällä nukkuu tosi pitkät unet tuosta aamupäivästä pitkälle myöhäiseen iltapäivään. Illat torkkuu, syö, kakkaa... kunnes sitten piristyy myöhillä. Imetys menee hienosti, tosin mulla oli kohtutulehdus ja viikon verran olin imettämättä. Vauva sai korviketta pullosta sen ajan ja minä pidin pumppaamalla maidon tuloa yllä. Onneksi onnistui palata imetykseen sitten sen viikon jälkeen.

Tänään oltiin just 6vko lääkärissä vauvan kanssa. Kaikki ok, kasvaa hyvin.

Nimijuhlia vietettiin viikko takaperin, oli ihanat kotoisat juhlat. Ja nimi siis on annettu myös.. Ulkoilua ollaan harjoiteltu kovasti, tänäänkin nukkui reilun tunnin pihalla. Viime viikolla vauva oppi hymyilemään! Ihanaa on sen kanssa tuijotella ja naureskella, yrittää se kovasti jo jutellakin mulle takasin.

Näillä mennään, ihanaa aikaa on. Koetan päästä katselemaan teidänkin kirjoituksia taas vähän useemmin...

mukavaa joulun odotusta kaikille!

t. Paakkis ja tyllerö 6vkoa

36/46 |
22.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan pikaisesti:

Mukava kuulla Paakkiksesta! Meilläkin Ansku jo hymyilee ja sydän sulaa joka kerta..

Onko muille tullut kirjettä FinIP:n pneumokokki rokotetutkimuksesta? Aiotteko osallistua?

Hyvää Joulua kaikille ja onnellista uutta vuotta!

Aotearoa ja Ansku melkein 2,5kk

Vierailija
37/46 |
23.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa kyselit tuosta tutkimiksesta. Me saatiin neuvolasta esite kyseisestä tutkimuksesta, mutta päätöstä ei olla vielä tehty...

Viime viikolla oli tosiaan lääkärineuvola ja jätkä on ihan huminalla kasvanut. Painoa 5055g ja pituus 55,5cm... pipon mittaa en nyt muista ;) Kehittyy ja kasvaa hyvin oli lääkärin terveiset.

Jätkä osaa jo topakasti päätään kannatella kun kellii masun päällä tai on masulleen lattialla ;) Viehkoja hymyjä alkanut tulla koko ajan lisää ja asioita tuntuu olevan pojalla paljonkin kerrottavana ;D

Imetys alkaa sujua jo ongelmitta ja ei olla enää rintakumia tarvittu.

Jahans... siellä kutsuhuuto käy... toiste sitten kommentit ja enemmän tarinaa

Irish ja pikkujätkä 5vko ja rapiat päälle

Vierailija
38/46 |
25.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun saatiin vihdoinkin valkea joulu tänne etelään=) Kuinkas joulu on sujunu teillä muilla?

Pikku neiti kasvaa kovaa vauhtia ja muutama makkarakin on ilmennyt pikkuisiin reisiin. Hymyilemään neiti on oppinut nyt viikon sisään ja se on kyllä ihanaa. Kovasti haluaisi jo puhua mutta suusta ei tule mitään.

Sellasta piti kysyä, että voiko toinen rinta tyrehtyä ja toisesta tulee ihan vuolanaan maitoa? Mulla tulee kyllä toisestakin, mutta ei varmaan kauhean riittävästi, kun taas toinen oikein pullottaa maidosta? Vaikuttaakohan se rintatulehdus jotenkin tähän? Se missä se tulehdus oli niin siitä tulee vuolanaan maitoa. Mitenkä saisin toisenkin rinnan tuottamaan paljon maitoa?

Rauhallista pyhää kaikille

T.parsa ja neiti 1kk 6päivää

Vierailija
39/46 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä joulu meni ihan kivasti vaikka kipeenä oon ollutkin.Ensin oli kova kuume jonka jälkeen tuli kurkkukipu jonka aikana ääni lähti kokonaan.

Tänää ollaa myös vietetty toisen tyttömme 4v synttäreitä.

Meidän pojalla on seuraava neuvola vasta noin 2kk iässä ja viimex siel käytii tossa 2 viikon iässä.

Tässä vielä kuva meitin Juliuksesta

Vierailija
40/46 |
28.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mistäs päin te muut ootte??

Me asustellaa Turussa.