Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Urapohdintaa... mitä tekisit minun tilallani?

Vierailija
01.12.2009 |

Esimies otti puheeksi mahdollisuuden ylennykseen. Olen osittain jo hoitanut ko. tehtäviä, nyt siirtyisin kenties niihin kokonaan. Jos minut ylennetään, uusi ihminen palkataan tehtäviini tai toisena vaihtoehtona palkataan suoraan uusi ihminen niihin vaativampiin hommiin.

En osaa päättää, mitä tekisin. Tässä päätökseen vaikuttavia tekijöitä:

- Ylennyksen myötä palkka nousisi

- CV:n kannalta ylennys olisi järkevä

- Tykkään sekä nykyisistä tehtävistäni että niistä, joihin minut ylennettäisiin

- Yrityksessä on yksi todella inhottava "pikkupomo", jonka kanssa joutuisin olemaan selvästi nykyistä enemmän tekemisissä ylennyksen jälkeen -> saisin häneltä haukkuja milloin mistäkin syystä ja työn stressaavuus lisääntyisi

- Summa summarum: ylennys olisi uran kannalta järkevä vaihtoehto, rahallisesti hyödyllinen (mutta ei tarpeellinen, tulemme hyvin toimeen) ja työhyvinvoinnin kannalta todennäköisesti negatiivinen.

Mitä sinä tekisit?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska siitä on helpompi ponnistaa työhön nykyisen työpaikan ulkopuolelle, jos alkaa vaikuttaa siltä, ettei siinä viihdy.

Ylennyksestä on aivan turha kieltäytyä siksi, että toisessa työtehtävässä on joku, jonka kanssa ei ole parhaat kaverit.

Vierailija
2/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää mielipiteitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

stressantunut ym.ym. Ja olen hakenut takaisin siihen paikkaan, mistä lähdin....ei riitä aika ja voimat ihan kaikkeen =). Mutta toisaalta on ihan kivaakin ollut ja olen kyllä oppinut paljon kaikenlaista hyödyllistä. Mieti tarkkaan.

Vierailija
4/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa negatiivinen asia, niin ilman muuta ottaisin vastaan ylennyksen. Se pikkupomokin voi hyvin jossain vaiheessa vaihtaa työtä, ja varmasti sitten jossain vaiheessa harmittaa, jos jättää tilaisuuden käyttämättä. Been there, done that!

Vierailija
5/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toista kertaa sitä ei tarjota, jos nyt sanot ei. Voi myös olla, että sinut laitetaan "ei-panostettavien listalle" jos vastaat nyt ei, ja koulutukset jms jää sitten siihen. VÄhintään. Voi jäädä työtkin, kun tulee seuraava supistus.

Vierailija
6/6 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylennyksen puolelle kallistuu. Aion tehdä niin, että ilmoitan pomolle olevani kiinnostunut, mutta että keskustellaan yksityiskohdista ennen lopullista päätöstä - työn organisointi vaikuttaa siihen, kuinka paljon haittaa tuosta pikkupomosta tulisi olemaan.