Nälkäinen 4-kuinen vauva
Hei,
imetän 4 kk ikäistä vauvaamme ja hän maistelee jo kiinteitä. On kooltaan hyvin iso - yli 8 kg ja pituus 68 cm. Imetän 1-2 h välein päivin öin ja alan olla aika väsynyt.
Paljonko kiinteitä uskaltaa antaa? Tai millaisia määriä tai miten teidän isot 4 kk ikäiset vauvanne syövät / ovat syöneet?
Kiitos etukäteen vertaistuesta, tämä alkaa jo ahdistaa,,
Kommentit (2)
nukkumaan menoa velliä? Nukkuu meinaan tuon jälkeen huomattavasti paremmin ja pitempään.
Neuvolan ohjeet ovat ihan riippuvaisia neuvolatädistä. Mun vanhin lapsi, nyt 9 v., on syntynyt silloin kun ohjeistus taisi olla että täysimetystä piti olla n 4 kk, nuorimman kanssa (nyt 5 v.) yrittivät sanoa että pitää olla täysimetyksellä se 6 kk. Sanoin että on mulla sen verran kokemusta vauvoista ettei mene tuo minun kanssa läpi vaan toimin niin kuin olen toiminut vanhempienkin lasten kanssa! Täti hyväksyi kyllä tämän.
Mutta KOKEILE SITÄ VELLIÄ ILLALLA, siitä voit ihan oikeasti saada itsellesi ja pienokaiselle kunnolliset yöunet ;-)
voit kysyä myös apua, jos siellä on järjellä varustettu th...
Noin yleisesti, jaa kiinteät usealle eri aterialle, aloita pienestä määrästä ja lisää sitten jos ei tule mitään oireita. Tuon ikäisen "pitäisi" saada pääasiassa maitoa vielä, mutta ei varmaan monella maito riitä noin ison lapsen tarpeeseen ja osa aloittaa kiinteät jo 3kk ikäisille (siis maistelut).