Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskauskiloista APUA!!

Vierailija
30.11.2009 |

Eli siis mulla vaan kasvaa raskauskilot enkä syö sen kummemmin mitenkään useammin tai enemmän kuin alkuraskaudessakaan!

Terveellisesti ja ummetus on kaikonnut, mutta silti tätä painoa siis vaan tulee ja tulee! Mitä ihmettä minä voin enää tehdä? :(

lähtöpaino siis rv9=56kg

toinen neuvola rv15=57,5kg (250g/vko)

kolmas neuvola rv22=63,9kg (914g/vko)

neljäs neuvola rv26+4= 68,2 kg (941g/vko)

Meille kotiin ostettiin jopa digitaalimittari ja ok no aamuisin paino on tietty vähemmän kuin illalla, mutta edellisestä neuvolasta on aikaa vain 3vko:a ja seuraava on viikon päästä ja nyt oli painoa jo 72kg!!! Eli laskujen mukaan nyt olis jo tullut 1,4kg/vko... minä masennun tähän! Neuvolatäti sanonu ja torunu mut minkä minä voin kun tuota painoa kertyy eikä se erityisemmin näy edes muualla kuin mahassa ja turvotusta en ole nähnyt kuin ajoittain varpaissa.

Tiedän ensikerralla minä saan sitten ajan sokerirasitukseen, mutta mitä hyötyä kun tätä vaan tulee ja tulee :(

Mitä voin enää tehdä???????

rv 29+4

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuli kahdessa aikaisemmassa raskaudessa 23kg ja nyt odotan kolmatta viimeisilläni ja painoa on kertynyt 19kg. Aina oon saanu kilot pois..

Jos vauvalla kaikki hyvin niin älä ressaa. Kyllä ne kilot tippuu synnytyksen jälkeen ja mulla ainakin suuri into päästä lenkille tämän odotuksen jälkeen.

Vierailija
2/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausdiabetes voi iskeä ihan normaalia ruokavalioo noudattavallekin :/

Mulle ei oma terkka oo piruillut painon noususta mut olin kerran vieraalla terkalla käymässä niin tämä rupes vinoilemaan et jaahas, sit taitaakin alkaa pelkkä rehulinja loppuraskaudeksi kun noita kilojakin on kertynyt. Hyvä etten tirvassut mokomaa... :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekkin vaan tuli kiloja jostain, parhaimmillaan 1,8 kg /viikko. painoa tuli yhteensä 24 kg !! ja mä en siis ymmärrä mistä niitä tuli. turvotusta kyllä oli, mutta ei se viimeiseen kuukauteen enään ainkaan silmissä pahentunut, mutta paino nousi hulluna. viikko synnytyksen jälkeen "ylimäärästä" oli jäänyt 8kg ja kuukaus synnytyksestä 4kg. enkä urheillut tai edes imettänyt. joten kyllä uskon että kilot karisee sinullakin.

mulla ei kyllä neuvolassa sanottu mitään, vaan että joillain vaan kiloja tulee herkemmin.

Vierailija
4/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu jotenkin vaan niin uskomattoman suurelta nuo määrät viikkoa kohden. Lapsella kaikki hyvin ja potkii aktiivisesti joka päivä ja supistus harjoituksia tulee myös silloin tällöin ja muutenkin aivan loistava olo itselläni.. mitä nyt välillä aika "pallomainen" olo ^^

Mut tuota neuvolatädin kommentteja ärsyttää kuunnella. Se niin negatiivisesti ottaa asian aina esille ja toruu tyyliin "mitä sitä on taas tullut syötyä" ja itse kun raskauden aikana ollut tämä mieliala ailahteleva ja itken jopa miehelleni "kiloista" joita mielestäni tulee ihan liikaa. Katsotaan niin loppu raskaudesta painoa kertyy jopa parikin kiloa viikkoo kohtu... huh...

-AP-

Vierailija
5/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita vielä??

Vierailija
6/12 |
30.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nousi ekassa raskaudessa paino 58-85 kg eli 27 kiloa... tippui takas melkein lähtöpainoon eli 60 kiloon neljässä kuukaudessa.

Vierailija
7/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkullani nousi paino melkein heti (siis enne raskauden puolta väliä) 30 kg. Sai kyllä kaiken pois synnytyksen jälkeen, neuvolantäti tosin oli ihan vauhkona :D

Vierailija
8/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä mielessä en osaa ottaa asiaan kantaa, että omissa raskauksissa ei kummassakaan painoa ole kertynyt paljoa. Ekassa vajaa 10 kiloa ja tässä toisessa olen lähtöpainossa edelleen, rv 37. Minulla kuitenkin lähtöpainoa onkin sitten reilusti enemmän kuin aloittajalla.

Ihmettelen suuresti sinun neuvolantätisi toimintaa, jos kerran olet tehnyt selväksi, että $pyrit syömään terveellisesti ja liikut mahdollisuuksien mukaan... Jos asia todella vaivaa itseäsi noin, niin oikeastaan ainoa mitä voit tehdä, on alkaa noudattaa sitä diabeetikon ruokavaliota; syö säännöllisesti, vähintään neljä kertaa vuorokaudessa, vältä sokereita ja ennen kaikkea rasvoja, paljon salaatteja ja juomana vettä. Nyrkkisääntönä olisi, että neljän tunnin välein jotain suuhun, hedelmiä esim. Kaksi lämmintä ruokaa päivässä, pidä annoskoot kuitenkin pieninä. Ja tähän päälle liikuntaa, oman voinnin mukaan.

Ja tuntuu toisaalta olevan niinkin, että neuvolantädit on luotu valittamaan, itselleni ei tässä raskaudessa ole kertynyt kiloakaan, alussa tuli pari kiloa, jotka keskiraskauden aikaan lähtivät. Valitusta saan silti kuunnella joka neuvolakäynnillä vaikka en edes usko olevani mitenkään maailman painavin viimeisillään raskaana oleva(painan nyt 82kg, ja tiedän että ylipainoinen, mutta toisaalta kirjoittihan tähänkin moni painonsa nousseen raskausaikana yli 20 kiloa, joten voin painaa saman verran kuin 60 kilon lähtöpainossa oleva odottaja...).

Ja vielä, ihan omaa ystäväpiiriäni seuraamalla olen tullut siihen tulokseen, että hoikat ihmiset jotka ovat odotusaikanaan kerryttäneet painoa reilustikin, ovat usein kuitenkin helpommin päässeet kiloista eroon kuin vähemmän kiloja kerryttäneet ylipainoiset...

Älä masennu, ne on vaan kiloja, ja sitäpaitsi olet jo "voiton"puolella, ainakaan vauva ei edes enää ihan loppuraskaudesta edes kasva niin kauheasti, miten se nyt meni että painonnousu olisi kovinta siinä 17-28 viikoilla tai jotain... Kyllä se siitä =)

Vierailija
9/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka molemmissa raskauksissa painoa on tullut n. 25 kg. Ekan kohdalla kesti lähes vuosi että olin taas normaalimitoissa, nyt toinen lapsi on 6kk ja vielä olisi 7kg lähtöpainoon mutta eiköhän tämä tästä lähde. Enkä ole siis mitään erityistä tehnyt, liikuntaa ei jaksa harrastaa ja syötyäkin tulee vähän mitä sattuu eli siis ihan itsestään raskauskilot vaan tipahtelevat pois ajan kanssa.

Ja mullakin neuvolatädit/lääkärit on asiasta huomautelleet aika ilkeästikin mut mä oon van vitsaillu takasin tyyliin: ruokavalioni koostuu vain leivoksista yms vaikka oikeesti söin siis ihan normaalisti

Vierailija
10/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mun arkikokemuksen mukaan lähes KAIKILLA lähtöpainoltaan hoikilla kertyy raskausaikana reilusti kiloja, mut kaikilta ne sitten lähteekin nopeasti. Ja sitten taas me, jolla on ylipainoa ennestäänkin, kerätään vähemmän painoa, mut se sitten jääkin herkemmin.

Ei sulla ole mitään huolta. Et sä tule olemaan ikuisesti raskaana, ensi vuonna tähän aikaan olet todennäköisesti taas omissa mitoissasi. Kummallinen neuvolantäti sulla, mun ei kommentoinut yhtään mitenkään sitä, että painoa tuli alussa runsaasti ja sit keskivaiheilla laihduin. (mulla tuli siis lähes kaikki paino rv 22 mennessä, vaikka söin superterveellisesti, tosin paljon, ja kävelin joka päivä reippaan 12 km:n lenkin. Sitä painoa vaan tuli ja tuli. Ja sit sitä lakkas tulemasta, vaikka söin edelleen samalla tavalla. Yhteensä painoa tuli 10 kg, mut mun lähtöpaino oli yli kymmenen kiloa korkeampi kuin sun.)

Ajattele myönteisesti, että ainakin sun lapsella on mukavat olot, energiaa riittää just nyt kun sikiön aineenvaihdunta kehittyy. Tutkimuksissa on osoitettu, että jos äiti rajoittaa raskausaikana syömisiään, tai ruokaa ei ole, sikiön aineenvaihdunta häiriintyy ja hän on koko loppuelämänsä herkempi lihomaan, kuin silloin jos äiti on saanut riittävästi energiaa, eli syönyt sen minkä elimistö vaatii.

Vierailija
11/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitoksia kaikille vastanneille :)

Tuli itsellenikin parempi mieli näistä!

-AP-

Vierailija
12/12 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtöpaino oli 56, nyt vauva 5 kk ja viisitoista jäljellä. Tämä siis toinen lapsi, ensimmäisestä tuli 28 kiloa ja ne lähti tosi nopeasti, nyt junnaa. Mullekkin tehtiin sokerirasitustesti mutta arvoissa ei mitään vikaa. Terveydenhoitaja tai lääkärit ei ollut huolissaan mutta minä olin koska tiesin etten syönyt liikaa eli ei tullut kilot huonon ruokavalion takia. Ei ollut kauheen mukava kun ei otettu tosissaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan