Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HEINÄKUUN IHANUUDET *** viikko 49

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en oikein osaa käyttää tätä vielä, mutta blondi opettelee ;) Niin siis meillä kovaa yritystä takana kaksi ja puoli vuotta, nyt vihdoin tärppäsi kolmen klomikierron jälkeen

Kirjoitin siis edelliseen pitkän tarinan, mutta se ei jostain syystä tullut kokonaan näkyviin. Ainakaan omalla koneellani... Mitä teen väärin?

T: Hekuli ja Etelänhetelmä 6+0

Vierailija
22/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää sitten raskaustesti julisti kaksi punaista viivaa Stockmannin vessassa. Tein testin, koska menkat olivat myöhässä ja ajattelin, että jos se näyttää negatiivista niin eiköhän ne menkatkin sitten ala.

Oli siis melkoinen yllätys ja shokki kun tulos olikin päin vastainen!

Meillä on ennestään kaksi poikaa 3v ja nuorin 1v 3kk. Viime syyskuussa palasin vasta töihin. Ollaan kyllä ajatuksen tasolla ajateltu, että kolmas lapsi olisi jossain vaiheessa kiva, mut ennen sitä pitäis tietyt asiat olla vähän paremmassa mallissa.

Koska toista lasta yritettiin useamman kuukauden niin uskallettiin tuossa kuukaus sitten touhuta ns. keskeyttämis meiningillä. Kyllähän me tiedettiin, ettei se mikään ehkäisykeino ole, mut lieneekö miehen tupakoinnin lopetus syys siihen, et tärppäs näin helposti(?)

Nyt sit mietitään, et miten ihmeessä me mahdutaan kaikki meidän 3h + keittiöön (ei varaa ostaa isompaa) ja meidän autoonkaan ei mahdu mitenkään kolmea turvaistuinta (ei varaa vaihtaa autoakaan).

Sitten kovasti mietityttää miten kehtaan kertoa pomolle tästä raskaudesta! ...ja mahtaakohan mulla olla enää työpaikkaa tän raskauden jälkeen!

Iluvatar76 + kaks pojua ja salamatkustaja rv 6 + 5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varasin nyt sitten ensimmäisen neuvolan,se on sitten tuolloin 14.12 :) neuvolan mukava täti sanoi että saan si-rokotteen tuolloin samaan aikaan jos haluan ottaa? mitä mieltä ootte,uskaltaako,onko teillä muilla rokotteet?

niin ja tervetuloa uudet ! :)

sunniee ja masukas rv 5+5

Vierailija
24/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs kokeilen vielä, että jos vihdoin saisin koko viestini näkyviin...

Meillä siis kaksi ja puoli vuotta tiukkaa yritystä ja kolmen peräkkäisen klomikierron jälkeen vihdoin tärppäsi :) Ineseminaatio olisi ollut seuraavana ohjelmassa, mutta sitä ei sitten tarvittu vaan pieni viikon matka etelään ihan kaksin ilman ovistikkuja ;)

Olo on vielä melko pöllästynyt, ei tätä oikein käsitä. Ensimmäinen neuvola vasta 5.1. joten käymme todennäköisesti alkuraskauden ultrassa ennen sitä. Kuitenkin tahdotaan tietää että kaikki on siellä missä pitää.

Huonoutta ei suuremmin ole ollut, pienesti etoo. Alamahaa kipristelee hyvin menkkamaisesti ja alaselkä on välillä kipeä. Ei juuri muuta. Ja janottaa ja sitten ravataan vessassa.

Sunniee; Itse olen miettinyt kanssa sikapiikin ottamista vai pärjäisikö ilman... Pistää mietityttämään kun läheiselläni meni raskaus kesken piikin oton jälkeen. Suoranainen syy kai se ei ollut, tai niin ainakin sanovat, mutta mistä sitä voi tietää. Vaikea juttu.

Mutta saatte minusta varmasti aikas aktiivisen hupattajan, kaikki kun on uutta ja ihmeellistä :)

Jaksuja kaikille!

Hekuli ja Etelänhetelmä 6+0

Vierailija
25/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina varattu eka neuvola vasta n. 10. viikolle (paitsi nyt kävin jo aiemmin ku neuvolasta soitti ja joutui siirtämään aikaa eikä sopivaa löytyny ku viime maanantaille..) Musta on ollu ihan kiva ku neuvola on ollu vasta esim. 10.viikolla koska silloin on voinu kokeilla kuunnella sydänääniä.. Ja nyt ku kävin jo 8. viikon lopulla, niin ei voitu ottaa sitä verikoetta joten joudun kuitenkin sen takia käymään myöhemmin uudelleen. Siis se trisomiaseulontakoe.

Mutta sain aikaa varatessa jo puh.nro:n josta piti varata np-ultra-aika. Seki kai pitää hyvissä ajoin varata.

Mä oon ottanu si-piikin, työn puolesta jo viikkoa ennen testin tekoa. Monet yhdistää keskenmenon siihen rokotteeseen, mutta kyllähän keskenmenoja tapahtuu niin paljon että en kyllä lähtis suorilta siihen yhdistämään.

ApsiDeisi ja rv 9+2

Vierailija
26/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimmat olot taitaa täällä olla takana päin, rv 8+5. Tai ainakin väsymys on helpottanut ensimmäisiin viikkoihin verraten. Huono olokaan ei vello 24/7, tosin ei ole tarvinnut tämän(kään) raskauden aikaan oksentaa kertaakaan. Ekaa odottaessa yökin siitäkin edestä :S

Huomenna olisi kauan odotettu lääkäriaika :) Toivottavasti siellä näkyy pieni sykkivä sydän.

Iluvatar, meilläkin on 3h+k ja kolmas lapsi tulossa. Auton takapenkkiä en ole vielä mittaillut... Jospa sinne saa kaksi turvaistuinta ja istuinkorokkeen ängettyä.

Sunniee, otin lasten kanssa reilu 2 viikkoa sitten SI-rokotteen. Itselläni oli muutaman päivän sellainen olo, kuin olisi kipeäksi tulossa ja käsi oli aika kipeä. Lapsille ei tullut mitään oireita.

Vierailija
27/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä yksi uusi heinäkuun odottaja. Olen plussannut jo kolme viikkoa sitten ja käynyt aina välillä vilkuilemassa teidän juttuja, mutta nyt vasta uskaltaudun tänne. Edellinen raskaus päätyi keskenmenoon noin viikolla 6 lokakuussa ja keskenmenon pelko on pitänyt mut tuolla kuumeilijoiden puolella. Sen verran pahalta tuntui siirtyä kesähelmistä takaisiin kuumeilijoihin.

Tänään kävin varhaisultrassa, kun neuvolasta olivat sitä mieltä, että vois varmistaa viikot, kun raskauduin heti keskenmenon jälkeen uudestaan. Ultrassa näkyi pieni ihmisen alku, jonka sydän sykki. :)

Viikkoarvioita ultraaja antoi kaksi 6+3 ja 6+1 ja sanoi, että voi heittää +/- 2 päivää. Viikkoja voi siis tuon mukaan olla 5+6 - 6+5, mut laittoi papereihin tuon alemman arvion eli 6+1. Mä epäilen, että arvio on vähän alakanttiin ja että päiviä on pari enemmän. Mä nimittäin bongasin oviksen aika selkeästi ja tein tasan 3 viikkoa sit digitestillä plussan ja kaks päivää myöhemmin ei niin herkällä perustestillä plussan keskellä päivää. Tuskin se olis näyttäny plussaa viikoilla 3+3. No, mut sillä ei sinänsä ole merkitystä, pääasia, että löytyi ihmisen alku oikeassa paikassa ja sydän löi. Eiköhän ne noita viikkoja korjaa, jos ovat metsässä.

Ultra toi kyllä melkoisen helpotuksen, sillä en ole oikein edes osannut iloita plussasta, kun olen vaan pelännyt, että tää ei kuitenkaan jatku. Tosin mä olen sellainen murehtija, että varmasti koko odotusajan pelkää enemmän tai vähemmän.

Mulla on ollut hyvin selkeät oireet jo viikko oviksen jälkeen. Väsymys on melkoista ja pahaa oloa riittää. Oksu tulee käytännössä päivittäin ja yöllä on pakko herätä syömään, muuten saan herätä aamuyöstä oksu kurkussa.

Thelma

Vierailija
28/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikkoja nyt 7+1 ihanaa=)

välillä ällöttävä olo..varsinkin iltaisin, jos on päivällä vähän huonosti syöny. kaikki hedelmät himottavat aivan mielöttemästi varsinkin satsumat ja kiwi=)

Tulokkaalle en vielä oo tohtinut mitään ostaa, mutta tyttöjen vanhoja vauvan vaatteita oon hypistellyt..ostelen sit keväällä..

Tervetuloa kaikille uusille ja onnea masuasukista=)

Vierailija
29/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihuu, uusi viikko - ja eka kaksinumeroinen!

Onnea Thelmalle ja muille plussanneille!

Odottelen malttamattomana ens viikon perjantaita, jolloin on np-ultra. Varhaisultrassa oltiin silloin kolme viikkoa sitten ja halu nähdä pikkunen jälleen on suuri, näinkö siellä on ihan oikeesti joku ihan ihmisen näköinen alku kasvamassa! Malttamattomana odotan myös sitä, että np-ultran jälkeen olemee päättäneet kertoa vauvasta isovanhemmilleen ja muille! Nyt olen kertonut vain muutamalle ystävälle.

Harrastuksista: Mä jouduin lopettamaan ratsastuksen jo pariviikkoa sitten, kun tuntui kivuliaalta (+tuli vähäistä vuotoa, jonka yhdistin omassa päässäni ratsastuksen aikaiseen kipuiluun). Nyt oon käynyt kuntosalilla ja vesijuoksemassa, mikä on ollut ihan jees. Joogasta olen aiemmin tykännnyt, ehkä sitä voisi nyt koettaa. Joku uusi harrastus mahtuisi kalenteriin, nyt kun opinnot on suoritettuna!

SI-rokotteesta: En ottanut sitä, kun neuvolassa kävin. Ehkä otan vuoden vaihteen jälkeen kun ollaan varmemmilla viikoilla. Aattelin että tämä 1. aalto kun on jo päällä ja tähän asti on vältytty taudilta, en ehdoin tahdoin riskeeraa alkutekijöissä olevaa vauvaa rokoteaineella. Eri juttu sitten ensi kevään mahdollinen toinen aalto ja pidemmällä oleva raskaus, silloin on varmaan hyvä olla rokotus päällä. Mut vaikeita päätöksiä, eikä kukaan tiedä oikeita vastauksia..

Mulla kans makean syöminen, hedelmätkin, lisää huonovointisuutta ja perus ruuat, leivät ym. ovat hyvästä. Varsinaista oksentelua ei ole ollut, mutta olo on kyllä huomattavan etova jos ateriavälit venyy tai makeilla ruuilla laittaa verensokerin loikkimaan ylös-alas.

Mutta, voikaas hyvin ja odotelkaa onnellisesti!

Han

Vierailija
30/47 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

... en kyllä itse ajatellut ottaa sitä ja en ottanut sitä pojillenikaan.

Liian epämääräistä tietoa on liikenteessä tuon rokotteen turvallisuudesta. Sanotaan, että se on turvallinen, mutta missään ei viitata mihinkään tutkimukseen. Ja koska virallinen tahokin sanoo, että on turvallinen, mutta samaan hengenvetoon kertoo ettei sitä ole testattu alle puol vuotiailla eikä raskaana olevilla, niin ei oikein vakuuta.

Shira: Miten olette ajatelleet mahtua 3h + k? Mä olen yrittänyt miettiä pääni puhki, mut aika ahtaalta tuntuu kun säilytystila salamatkustajan vaatteillekin puuttuu ja enempää ei voi enää tiivistää.

Meidän autoon ei tule mahtumaan kolmea turvaistuinta takapenkille. Jos tiedät hyvän (vähän kuluttava, edulliset huollot, mahd. kestävä ja kohtuu hintainen) auton, mihin mahtuisi kolme turvaistuinta taakse niin vinkkaathan siitä mulle! :-D

Vierailija
31/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkojen 47-48 pino:

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1074618/_heinakuun_i…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1074618/_heinakuun_i…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1074618/_heinakuun_i…;

Tänne voitte päivitellä/lisäillä tietoja, niin päivitän tätä ekaa viestiä tuon listan mukaan.

<a href="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1069037/heinakuisten…" alt="http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1069037/heinakuisten…">http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/6/viestiketju/1069037/heinakuisten…;

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Han, 1

1.7. Tyttå89, 1

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. miruliini, 2, TAYS tai PHKS

3.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. Britney87 ,

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. Karkki, 1, 23

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

9.7. Puolukka83, 1

9.7. shira, 3, 25, MKS

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. anskunekku, 1

13.7. onnenkantamoinen

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

18.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. nasuste, 2

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

21.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

23.7 Lakka, 7, koks

23.7 Kivi 3

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 Thelma, 1, Hyvinkää

28.7. Hekuli, 1

30.7 Sunniee

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Bonnie83(2)

Vierailija
32/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko vielä kertoneet kellekään raskaudestanne? Minun masutapahtumista ei tiedä lisäkseni vielä kuin mies ja terkkari (ja yksi tarjoilija jonka jouduin juoksuttamaan keittiöön ottamaan selvää onko lohi tullut vakuumipakkauksessa). Viikonloppuna oli sukulaisia käymässä ja sitä ennen piti sovittaa vaikka kuinka monta vaatekertaa että löytyisi sellainen yhdistelmä jossa pömppä ei näy. Eihän se vielä ole virallista vauvapömppää vaan jotain turvotusta, mutta kuka sen näkee ei voi olla käsittämättä missä tiloissa tässä ollaan...

Jouluksi viimeistään haluan kertoa mutta sitä ennen olis kyllä kiva päästä ultraan. Jos ei kutsua julkiselta puolelta saa ennen pyhiä, kai suunnattava yksityiselle. Kalliiksi se toki tulee mutta se on vasta pientä alkua vauvan kuluissa :D

Vierailija
33/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kukaan muu kuin minä ja mun mies tietää tästä raskaudesta, niin ja neuvolantäti, jolta varasin ajan. Tosin veikkaan, ettei mun mies vielä usko tätä todeksi - hyvä jos uskon itsekään!

Vanhemmille ajateltiin kertoa aattona, mut muille pidetään salaisuutena mahd. pitkään :-)

Vierailija
34/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka neuvola oli tänään :) Eihän siellä mitään ihmeellistä ollut, mutta sainpahan paljon matskua käytäväksi läpi. Osallistutaan down-seulontoihin ja valittiin synnäri. Ja osallistutaan perhevalmennukseen :) Seuraava neuvola onkin sitten vasta vähän ennen rakenneultraa..

Meillä tietää jo pomo, 1 työkaveri, 1 ystävä, 1 terveydenhoitaja ja neuvolatäti. Eli aika monta 'ylimääräistä'. Ens viikolla ajattelin kertoo muille ystäville, onpa jännää, oon eka meidän porukasta joka on raskaana :) Perheille sitten kerrotaan vasta jouluna. Jotenki on fiilis et kaikki aikoo mennä hyvin, ehkä jos nyt keskenmeno tuliskin, niin seuraavassa raskaudessa en kertois näin alussa vielä..

Rv 7+6

Vierailija
35/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssin tänään apteekkiin ja ostin sellaisen matkapahoinvointiin ja raskauspahoinvointiin auttavan rannekkeen (Sea band). En tiedä onko sen toiminta jokaisen korvien välistä kiinni, mutta mulla oli tänään vähempi ällöttävä päivä. Yhden päivän kokemuksella en uskalla suositella, mutta kokeilkaa jos haluatte. Maksoi 18,80€.

Vierailija
36/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii sanoa, että kylläpä eri terkat hoitaa asioita erilailla ja jakaa eri papereita. (V aikka edellisen raskauden ekasta neuvolasta on vain 4kk ja kunta on sama)

Liikuntasuositukset, jotka sain oli ihan käsittämättömät. Tosi paljon tiukemmat kuin viimeksi. Siinä luki suoraan, että sählyä pitää välttää, höh. Ja viikon 16 jälkeen ei saa urheilla selällään.

Mun eka lääkäriultra on 22.12, joten jouluna voin kertoa läheisille ihmisille tästä ihmeestä.

Mä en oo ottanut possupiikkiä, enkä aio ottaakaan, jokainen saa tehdä oman valintansa, en puolustele omaani. Ihmettelin ettei terkka siitä edes mitään maininnut.

Joku kyseli muille kertomisesta. Ekassa raskaudessa me ei kerrottu juuri kellekään ennen viikkoa 12. Tällä kertaa jopa mun esimies sain tietää ennen kun mies, mitäs ei ehtinyt vastaamaan puhelimeen kun soitin. Porukat tietää, samoin mun sisko, kolme esimiestä ja alle kymmenen kaveria. Toisille sitä vain haluaa kertoa, mutta toisille ei halua, ei todellakaan.

Enkelinäiti 7+4

Vierailija
37/47 |
03.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja pieni sykkivä sydän siellä näkyi :) Nyt tietää kuopuskin, että hänestä on tulossa isosisko. Muutamille kavereille olen kertonut myös, sukulaisille ei vielä. Varmaan joulun aikaan huomaavat, kun on vatsa niin turvoksissa.

Iluvatar, ahdasta täälläkin tulee. Joulun jälkeen täytyy laittaa mietintämyssy päähän ja keksiä joku toimiva ratkaisu. Sänkyjen alle säilytyslaatikkoja, jos ei muuten.

Vierailija
38/47 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tiistaina (1.12.) oli ultra ja pieni sydän sykki selvästi. Liekö hormoonit vai jännitys, mutta purskahdin ihan hysteeriseen itkuun niin, ettei lääkäri oikein tiennyt onnitellako vai mitä=)

Kyllä tuli niin helpottunut ja hyvä mieli tuosta käynnistä!!

Muutoin täällä aamupahoinvoinnit jatkuu, eli aamu alkaa vessanpönttöä halaillessa. Onneksi nyt pystyy jo aamusta hieman syömään, mikä sitten helpottaakin nopeasti.

Uutena "vaivana" on ilmennyt aivan mieletön närästys iltaisin. Onkohan muilla samaa? Tai hyviä kotikonsteja, kun ruokavalion vaihtaminen ei auta. (Olen siis jättänyt kahvin, tulisenruuan, paprikat yms. pois) Kamala tunne kun koko rintakehä ja nielu on tulessa. Samoin tuntuu kun joku istuisi pallean päällä tai rintakehä musertuu kasaan=(

Meillä esikoinen (5v.) tietää jo. Oli pakko kertoa kun oli raukka niin kovin huolissaan äidistä joka aamut viettää vessassa. Tyttö on nyt niin innoissaan kun hänestä tulee isosisko. Eikä ole väliä onko mahassa sisko vai veli;)

Nyt ei kai näillä näkymin muuta! Mukavaa odotusta!!

Vierailija
39/47 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Vihdoinkin täällä siirrytään kaksinumeroisiin viikkoihin eli 10+0 tänään :). Kaikkien kirjotusten mukaan 2vko enää täytyy kärvistellä tän huonon olon kanssa, josko sitten rv. 12-> helpottaa. Ei nyt ihan mahdoton tämä olo enää ole mutta ei mikään miellyttäväkään. Ruokailujen molemmin puolin on aivan järkyttävä olo, lihaa en juurikaan syö ollenkaan.

Väsyttää kylläkin ihan entiseen malliin. Koulua muutama päivä viikossa, joissa pitäis jaksaa ihan pakolla olla. Kuitenkin nyt vasta ens viikolla tiistaina seuraava koulupäivä.

Joulu lähestyy huimaa vauhtia, lahjoja ollaan jo osteltu(melkeinpä kaikki) sekä viime viikonloppuna lauantaina saimme inspiksen ja vaihdettiin verhot, pestiin ikkunat sisältä päin ja siivottii koko kämppä muutenkin. taitaa tuo siivous olla huomenna edessä kuitenki. hiekkaa ja kuraa kantautunut kivasti vaikka pakkasta on ollut. Jospa olotila helpottaa parin viikon sisään niin sais saunan ja kylppärin kuurattua oikein kunnolla. Onneks mieskin jää lomalle parin viikon päästä niin yhdessä saadaan jotain aikaseksi.

Massu on kasvanu kivasti :), mammahousuja etsin täältä mutta ällistyksekseni äitiysvaatteita löytyy vain H&M:ltä, kun ennen niitä oli myös mm. KappAhlilla ja Lindexillä. Ja H&M:n mammafarkut ei ole minua varten kun missään ei ole sopivia lahkeita(olen 177cm pitkä ja kaikki on lyhyviä).

Pitää varmaan tilata jostain, vinkkejä hyvistä nettikaupoista otetaan vastaan.

esikon aikaan maha alko näkyä rv. 15-> ja näköjään tästä vieläkin aikaisemmin :) vielä tämän tietysti saa peitettyä pitkällä paidalla ja kun kotona olen niin kuljen vaan tuulihousuissa joten varmaan joulun jälkeenkin ehtii ostamaan mammahousut.

nyt pitänee kohta lähteä päikkäreille pojun kanssa. Mukavaa viikon loppua kaikille!!!

Vierailija
40/47 |
04.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ja ei oo enää ollenkaan niin kamala olo ku aiemmin.. JEI! välillä kyllä joutuu ihan oksentamaan, mut ei enää muutamaan päivään.

Mulla on tiukat päivät takana ja edessä kun valmistumisen näyttöpäivät meneillään. Hirveää stressiä olis hyvä välttää, mut on ollu aika hankalaa..=s

Mulla kans näkyy jo masu! enkä voi uskoa sitä.. ekasta ei näkny mitään enneks neljännellä kuulla, kakkosesta viikoilla 12 eräs tarkkasilmäinen työkaveri kyseli vauvauutisia ja nyt musta tuntuu että on näkyny jo pari viikkoa. Johtuu tietty siitä turvotuksesta, mut miten ihmeessä salaan asian töissä..??