Kuukautisista kyselen ?
Eli vuoto oli loppumaan päin, erittäin niukkaa jo, joten jätin siteen pois eilen aamulla. Koko päivänä ei vuotanut yhtään eikä yöllä. Mutta kun tänään kun tulin töistä kotiin (4 aikoihin) ja menin vessassa käymään olikin housut ihan veressä ja iski hirveä vatsa kipu.. onko jollakin muulla käynyt näin? Että olisi yli päivä "tauko" kuukautis vuodossa ja taas jatkuu? Itselläni ei ole ikinä käynyt näin niin siksi kummastelen..?
Kommentit (5)
tuo välipäiväilmiö! tähän saakka kuvittelin sen olevan normaalia. Usein 4. päivä on vuodoton ja viidentenä ryöpsähtää, kuudentena kk:t loppuu.
tuo välipäiväilmiö! tähän saakka kuvittelin sen olevan normaalia. Usein 4. päivä on vuodoton ja viidentenä ryöpsähtää, kuudentena kk:t loppuu.
Paitsi että lopussa on kuudes ja seitsemäs päivä:-)
No kiva jos muillakin on, ehkä tämä sitten onkin vähän normaalimpi ilmiö. Mutta onko kellään mitään hyvää selitystä, miksi näin on? Mistä "katkokuukautiset" johtuvat?
Mulla on jo parin vuoden ajan ollut todella rasittavat menkat. Ensin tulee kuin hanasta kolme päivää, sitten päivä taukoa ja taas ryöpsähtelee vaihdellen pari, kolme päivää, tosin tämä toinen erä on semmoista parin tunnin mittaista hulahtelua ja sitten taas on välillä täysin vuodotonta.
En tajua, mistä tämä johtuu, mutta ai että on rasittavaa =/ Ota nyt sitten tolkkua, millaista tukkimistarvetta pitäis milloinkin varuilta itseensä tai housuihinsa ängetä, kun ei yhtään tiedä mitä sieltä tulee ja koska.
YKsi selitys löytyi kerran, kun kävin gynellä ja minulla oli alkanut kuukautiset niukalla vuodalla. Gyne kuitenkin näki ultralla että minulla oli puhkeamaton munasolu. Se tuli ulos vasta pari päivää kuukautisten jälkeen, eli oli ensin yhdet kuukautiset, sitten tauko ja sitten alkoi vuoto uudestaan. Joskus myöhemmin ollut samaa. Kaipa minulla jotain ongelmia munasolujen tuotannossa on.