Voiko 36v mies, joka on ollut 10v työttömänä
Kommentit (55)
palkkaisi tuollaista henkilöä.
Kertoo aika paljon ihmisestä jos muka ei yhtään mitään työtä löydy 10 vuoden aikana. Ja mies ollut vielä parhaassa iässä.. En käsitä näitä, sitten vaikka siivotaan jos ei muuta saa.
Ehkä vähän jopa halveksun miestäsi.
Kuka idiottii töitä tekisi elämänsä parhaimpina vuosina? Pitäähän sitä nauttia elämästä ja juhlia.
Pari päivää sitten kaveri kertoi Suomalaisesta kaveristaan, joka juuri nyt koulutuksessa ja kaveri olisi halukas tuleen meille firmaan töihin.
Vastaukseni "Suomalaisilla on huono asenne! Antaa olla".
Osa työpaikoista alkaa olla sellaisia, että niitä on turha yrittää täyttää Suomalaisilla, koska kulman takana voi olla kullanarvoinen esim. Virosta lähtöisin oleva kunnon tekijä, ei valittaja.
työttömänä. Itse tein duunia 16-20 vuotiaana, sairastuin ja sitten viimeisen kahdenkymmenen vuoden aikana töitä jotain neljä vuotta.
Sairaus jatkuu, nyt alkaa kuntoutustuki. Sinun miehesi kannattaa selvitellä kyllä tuo kuntoutus-asia/eläke, josko taustavaikuttajana on jokin krooninen sairaus.
Terveisin pitkän linjan kipupotilas Kainuun suunnalta, täällä kurssitetaan kipupotilaita kestämään vielä kovempia kipujaksoja.
alaa sinä työtön varsinais-suomalainen sitten etsit? siis minkä alan työtä?
toimistoalan hommia ainakin saa heti. nytkin alkaa kurssi joulukuussa josta työllistyy.
Varsinais-suomalaiseen yritykseen haettiin toimistosihteeriä alle 2000 euron bruttopalkalla, hakemuksia tuli 150. Palkkaisitko jonkun toimistoalan työllisyyskurssin käyneen ja kymmenen vuotta työttömänä olleen henkilön vai tradenomin/merkonomin, jolla on jo kymmenen vuoden kokemus toimistoalan tehtävistä? Päteviäkin toimistoalan ammattilaisia on työttömänä paljon.
10 vuotta työttömänä, tiedot on vanhentuneet aikoja sitten. Eikä se työllisyyskurssilainenkana välttämättä parempi olisi. Ottaisin sellaisen joka vasta valmistunut...
Pari päivää sitten kaveri kertoi Suomalaisesta kaveristaan, joka juuri nyt koulutuksessa ja kaveri olisi halukas tuleen meille firmaan töihin.
Vastaukseni "Suomalaisilla on huono asenne! Antaa olla".
Osa työpaikoista alkaa olla sellaisia, että niitä on turha yrittää täyttää Suomalaisilla, koska kulman takana voi olla kullanarvoinen esim. Virosta lähtöisin oleva kunnon tekijä, ei valittaja.
Ja vielä alhaisempaan hintaan hommat, kun vähän uhkailee ja kiristää.
Ei kaikista ole töihin. Ja silti heistä täytyy pitää huoli. Eli eläkkeelle vaan.
vaikka on istunut linnassa yli kymmenen vuotta.
Ei luulisi olevan ongelma. Jos ei töitä löydy niin voihan sitä mennä istumaan toiset kymmenen vuotta. Yhteiskunta tarjoaa katon pään päälle tavalla tai toisella.
ammatin. 10 v odottelua on typeryyttä.
alle 600 e/kk?
Kyllä sitä noin köyhänä pysyy. Alanvaihto koska ei pärjää tuolla alalla tai voi olla ettei edes ole työkykyinen?
Jos tuntuu pahalta lähteä päiväsaikaan ihmisten ilmoille.
ja kun saa diagnoosin, voi hakea oppilaitokseen erityishaun kautta. Sopivasti tuettu koulutus valmistaa ammattiin, nostaa itsevarmuutta ja nostaa työnsaannin todennäköisyyttä.
et tiedä vaikka juippi olis jo töihin päässy.
Just yks päivä miehelle totesin, et miten joku voi olla vuoskausia työtön. Ja siis tosiaan niin, että haluaisi töihin ja hakee niitä aktiivisesti. Ja silti ei pääse minnekään. Yhen tutun mies on tällanen ja mun mielestä se on ihan ok tyyppi. Ei mitenkään nyhverö tai työtävieroksuvan olonen.
Olen nyt ollu 10 kk omasta tahdostani työtön. Tosin yhen kurssin tuossa välissä käväsin ja nyt sitten joudun töihin. En tosiaan aikonu töitä ees ajatella, mut haluavat mut takas entiseen työpaikkaan. Käyn kesälomakauden tekemässä.
No kivahan se on, että töihin pääsee ;) Mut olisin voinu kauemminkin lekotella..
Miehen on ryhdistäydyttävä, oltava oikea MIES eikä mikään selkärangaton tyhjäntoimittajaluuseri.
Mulla sama tilanne ja nyt olen kursseilla ja kohta alkaa työharjoittelu.
Sen jälkeen opiskelu, joka samaa alaa, kuin työharjoittelu.
Kukaan ei suoraltaan ota minua töihin.
Miehessäsi on jotain minkä vuoksi työnantaja epäilee ettei olisi hyvä työntekijä. Mieheni on raksalla töissä, työnjohtajana ja yksi hänen tehtävistään on työnantajalle välittää eteenpäin työnhakijoiden tiedot. Kertoi että 98% tapauksista näkee jo kävelytyylistä ja yleisestä olemuksesta millaisia nämä on työntekijöinä. Seinille katselijaa, emmä tiiä- tyyppistä velton näköisesti kävelevää tyyppiä ei edes harkita...