Voiko 36v mies, joka on ollut 10v työttömänä
Kommentit (55)
pystyy olemaan työttömänä noin kauan? ehdin päivän olla työttömänä kun jo tarjottiin erittäin hyvää työtä. ja työkkärikin ehti jo lähettää kutsun kurssille jonka seurauksena olisi työllistynyt. eli ei meilläpäin (varsinais-suomi) ainakaan ehdi työttömänä olemaan. aina on heti tarjottu töitä kun on työttömäksi ilmoittautunut.
alaa sinä työtön varsinais-suomalainen sitten etsit? siis minkä alan työtä?
toimistoalan hommia ainakin saa heti. nytkin alkaa kurssi joulukuussa josta työllistyy.
vielä että siltä kurssilta työllistyy myös monille muille aloille, eikö sinulle tule kutsuja tuollaisiin?
Mistä syistä miehesi on alunperin jäänyt työttömäksi? Miten on mahdollista että työkkäri ei oo pakottanu jonnekin kurssille tai töihin?
on varmasti pulaa joka kunnassa! Kannattaa hyvinkin harkita, koulutus ei kovin pitkä eikä niin haastavakaan.
hätyytellyt vaan kyllä aina itse on täytynyt olla kysymässä. Asutaan myös Varsinais-suomessa. Hänellä on rakennusalan ja atk-alan koulutus. Raksalle pääsi muutama vuosi sitten muutamaksi kuukaudeksi töihin, koska sen isä oli töissä siellä ja sen veli on sen pomon työkaveri toisessa firmassa. Ei ole itse mitenkään motivoituneen oloinen mihinkään.
ap
mun tuntemat raksa-alan äijät on ihan töissä tällä hetkellä ja hommia piisaa, siis ainkin varsinais-suomessa, mut siis jos mies ei halua töitä tehdä niin on eri asia.
Se valmistui 92 ja sillä ei ole varmaan kuin vuosi puoltoista kokemusta rakennusalasta. On kyllä hakenut rakennushommiin apupojaksikin, mutta ei oo kukaan perään kysellyt.
ap
mun tuntemat raksa-alan äijät on ihan töissä tällä hetkellä ja hommia piisaa, siis ainkin varsinais-suomessa, mut siis jos mies ei halua töitä tehdä niin on eri asia.
Olet varmaan hyvässä työiässä sekä suht koht.nuorehko ja sellaisella toimialla missä on pulaa tekijöistä.Vaikka työkokemusta ja ja vahvaa näyttöä osaamisesta olisikin niin valitettavasti työelämässä kun olet < 55 > moemmin puolin niin eipäs töihin niin pääsekkään tai edes haastatteluun.
saletisti natsaa
palkkaisi tuollaista henkilöä.
Kertoo aika paljon ihmisestä jos muka ei yhtään mitään työtä löydy 10 vuoden aikana. Ja mies ollut vielä parhaassa iässä.. En käsitä näitä, sitten vaikka siivotaan jos ei muuta saa.
Ehkä vähän jopa halveksun miestäsi.
veljeni sai jatkokoulutuksen myötä
varsinais-suomessa. Ja kyllä, minunkin tuntemat rakennusalan miehet ja naiset (joita siis aikast monta) ovat kyllä työllistyneet, ja tuon 10 vuoden aikana moni on kouluttautunut rakennusalalle, kun omalla alalla ei töitä. Toki rakennusalallakin välillä on hiljaisempaa, mutta hyville työmiehille riittää kyllä töitä. Että kyllä on omassa asenteessa vikaa, jos ei töitä löydy tai halua kouluttautua toiselle alalle. Oletko ap elättänyt miestäsi koko 10 vuotta kun töitä ei ole "löytynyt"?
Miksi ei ole tehnyt töitä? Oikeasti miksei?
Minä voisin rekrytoida 10v työttömänä olleen, jos tuolle työttömyydelle on oikea selitys. JA jos tyyppi vaikuttaa muuten sopivalta ja nyt aktiiviselta.
Koulutusta ei kyllä kannata vierastaa, edes "huonomuistisen". Aikuiskoulutus on hyvin harvoin mitään kirjasta pänttäämistä ja pulpetissa istumista, kuten miehesi ehkä kuvittelee.
Työkkäriin ottamaan selvää mahdollisuuksista! Mars! Kai mies siellä muutenkin on joutunut käymään? Eivätkö siellä ole ehdottaneet mitään työtä tai koulutusta?
työmaita on käynnistetty ja käynnistetään keväällä. TYönhaussa kannattaa todella aktivoitua. Mutta kaikki raksa-alalla olevat myös tietävät, että niitä työkkärin lähettämiä tyyppejä ei kannata palkata eikä edes kysellä - ne ei ole kovin hyviä eikä kovin motivoituneita - vaan mieluummin palkataan niitä, jotka itse ovat aktiivisia. Kannattaa siis itse soitella mestareille raksafirmoissa. Isommissa firmoisa parempi kuin pienissä.
koko ajan (ent. talonmies). Miehelläsi olisi hyvä pohjakoulutus siihen. Koulutus ei ole pitkäaikainen. Hän voisi ehkä perustaa oman toiminimen tai alkaa jonkun toisen kanssa hommiin.
alaa sinä työtön varsinais-suomalainen sitten etsit? siis minkä alan työtä?
toimistoalan hommia ainakin saa heti. nytkin alkaa kurssi joulukuussa josta työllistyy.
Varsinais-suomalaiseen yritykseen haettiin toimistosihteeriä alle 2000 euron bruttopalkalla, hakemuksia tuli 150. Palkkaisitko jonkun toimistoalan työllisyyskurssin käyneen ja kymmenen vuotta työttömänä olleen henkilön vai tradenomin/merkonomin, jolla on jo kymmenen vuoden kokemus toimistoalan tehtävistä? Päteviäkin toimistoalan ammattilaisia on työttömänä paljon.
mitään ettei sitä kukaan enää töihin ota.
pystyy olemaan työttömänä noin kauan? ehdin päivän olla työttömänä kun jo tarjottiin erittäin hyvää työtä. ja työkkärikin ehti jo lähettää kutsun kurssille jonka seurauksena olisi työllistynyt. eli ei meilläpäin (varsinais-suomi) ainakaan ehdi työttömänä olemaan. aina on heti tarjottu töitä kun on työttömäksi ilmoittautunut.