Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tyttärelle antaa etunimeksi äidin toisen nimen?

Vierailija
28.11.2009 |

Tai tietysti voi, mutta onko se järkevää/hyvä juttu..? Antaisitko itse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tyttären toisena nimenä mun etunimi. Mun etunimi on sellainen suvussa kulkeva nimi tosin.

Vierailija
2/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tunnen esim. Veikon jonka poika on Ville-Veikko... Mikäs siinä jos itse tykkää! =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on suvussa jo pitkään kulkenut eräs nimi äidiltä vanhimmalle tyttärelle, mulla se nimi on toisena nimenä ja tarkoitus oli antaa omalle tyttärelleni kutsumanimeksi. Viime hetkellä kuitenkin suunnitelmat muuttuivat ja se nimi on nyt tyttärellänikin toisena nimenä.

Vierailija
4/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etunimi. On nyt neljäs alenevassa sukupolvessa sama nimi tytöllä.

Vierailija
5/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ensimmäisellä tytöllä on sama kolmas nimi kuin minulla (ja ensimmäisellä pojalla sama kolmas nimi kuin miehelläni). Jos lisää lapsia tulee, niin haluaisin sisällyttää myös heidän nimiinsä jotain meidän vanhempien nimistä. Mahdollisesti toiset nimemme joko sellaisenaan tai vähän eri muodossa (esim. Juho -> Johannes). Tytölle voisin hyvinkin antaa oman toisen nimeni ensimmäiseksi nimeksi; on kaunis nimi ja pidän siitä todella paljon.

Vierailija
6/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni noinkin voi tehdä

Vierailija
7/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa olevan tyytyväinen. Nyt on 5-vuotias.

Teillä olisi toisin päin, mutta olisin ihan hyvin voinut tehdä noinkin. Itse asiassa harkitsin sitäkin, koska pidän myös siitä.

Vierailija
8/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toiset nimet on yhteisiä suvussa, Mutta onko kellään äidin toista nimeä tytön etunimenä siis??

Vierailija
9/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai siinä edes ole mitään outoa?

Vierailija
10/10 |
28.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt aina noin suvussa. Minunkin toinen nimeni on Johanna. Mietin lapselle nimeksi Hannaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan