Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka pystytte syömään lihomatta mitä tahansa:

Vierailija
27.11.2009 |

syöttekö niin harvoin, vai mikä siinä on selityksenä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. geenitutkija

Vierailija
2/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi painonhallinta on helppoa. Mulle ei vaan maistu. Mies toi mulle tänään Wienernougateja ja söin niitä aika paljon niin sen jälkeen ei ole mikään maistunut ja varmaan jonkun leivän vaan pystyn syömään ennen kun meen nukkumaan. Päiväruoka suorastaan oksetti. Tietenkään ei ole järkevää skipata päiväruokaa kun suklaasta ei saa mitään tarpeellisia ravintoaineita mutta en tee tätä yleensä. Kuvastaa vaan sitä kun tarpeeks ahtaa kaloreita niin sitten ei vaan maistu mikään enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka näyttää että istun rentona pöydän ääressä heiluu mulla aina vähintään toinen jalka pöydän alla. Siis kai jonkinlainen levottomuus eli ne geenit on mahdollistaneet mun mahdollisuuden syödä lähestulkoon mitä vaan painoindeksin silti pysyessä alle 20. Mutta nyt kun ikää alkaa olla lähemmäs 40 on kauhukseni kiloja alkanu kerääntymään (bmi nyt 21).

Vierailija
4/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen myös jatkuvasti liikkeessä. En harrastaa varsinaisesti liikuntaa kuin kaksi kertaa viikossa, mutta pompin eestaas ja työpaikalla istumatyö mutta en jaksa kauaa istuskella, vaan laukkaan välillä moikkailemaan työkavereita/hakemaan kahvia/katselemaan ikkunasta ulos/teen välillä seisoen tietsikkatyötä :O Ikää 38 j nyt kyllä huomaan aineenvaihdunnan hidastuneen jonkun verran, eli pakko lisätä kuntoliikuntaa että voi popsia entiseen malliin ruokaa ja herkkuja.

Tässähän oli muuten tutkimus vastikään jossa todettiin että nopeasti syövät lihovat helpommin, olisiko siinä itua - syön toooosi hitaasti niin että aviomieskin ravintolassa välillä hikeentyy...

Vierailija
5/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja todellakin syömme paljon ja kaikkea mutta emme vain liho.

Kyllä sen on pakko olla geeneissäkin.

Vierailija
6/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen mielestä paljon on vähän ja toisinpäin. Syy voi löytyä jostain noista tai kaikkien yhdistelmästä :)

Vierailija
7/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noihin minä uskon.

Olen hoikasta suvusta, jossa ei ole siis yhtäkään ylipainoista sen paremmin äidin kuin isänkään puolella. Paremminkin laihoja luikkuja :o)

Itse olen 178cm ja 65kg, samat kilot kuin ennen näitä kolmea lasta. Multa on joka kerta lähtenyt aivan itsekseen kaikki raskauskilot enkä ole koskaan ollut päivääkään millään dieetillä.

Syön näin kotona lasten kanssa ollessani viisi kertaa päivässä ja ihan kunnon annokset. Normaalia kotiruokaa. Paheeni on iltanapostelu, jota koetan hillitä. Mutta vaikka napostelisinkin niin eipä se painoa mihinkään hetkauta.

Vierailija
8/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus syön koko päivän koko ajan jotain, joskus menee päivä niin ettei kerkeä mitään syödä. Laiha mikä laiha, en mä sitä ajattele. Syön kun syön ja ihan mitä huvittaa. Ei vaikuta painooni.

Vierailija
9/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa on koko ajan 54 kg, saan syödä mitä tahansa, miten paljon tahansa, mutta EN LIHO. Lapsia on kolme.

En ymmärrä itsekään mistä tämä johtuu, mutta pidän todennäköisempänä selityksenä geenejä ja myös nopeaa aineenvaihduntaa. Äitini, siskoni ja tätini ovat myös samanlaista "siroa-sarjaa". Joten sen on yksinkertaisesti pakko olla geeneissä jotenkin.

Kaikkien raskauksien jälkeen kilot ovat lähteneet itsestään (8-10 kg tullut raskauksissa). Koskaan en ole millään laihiksella joutunut olemaan.

Mieheni just nauroi, ettei kukaan uskois mua kolmen lapsen äidiksi, kun olen niin hoikka ja siro. No, sen suhteen ei tietenkään valittamista, vaikka muita murheita elämässä on ollutkin kylliksi.

Vierailija
10/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isäni on samanlainen laiha riuku vaikka söisi mitä mutta on mulla kyllä sekin että saatan joskus olla pitkiä aikoja syömättäkin, en vaan muista jos ei tule nälkä.

Vierailija
11/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt syksyllä lihoin pari kiloa (65kg->67kg), mutta kun vähensin herkkuja muutamaks viikoks, niin nyt oon taas normaalimitoissa. Syön päivän aikana aamupalan, yhden lämpimän ruuan ja illalla herkkuja tai pientä iltapalaa (leipää yleensä). Jumpassa käyn pari kertaa viikossa, lisäksi kävelen jonkin verran, mutta en mitenkään älyttömästi. Olen opiskelija, eli lähinnä istun koko päivän. Mulla on varmaan nopea aineenvaihdunta, voin käydä kaksikin kertaa päivässä paskalla. Ikäkin voi vaikuttaa, olen 22v.

Geeneissä tää tuskin on, koska äitillä, siskolla ja mummolla on ylipainoa :)

Vierailija
12/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aivan samanlainen tapaus! Ikää nyt 41, ja ekaa kertaa tuntuu että täytyy vähän katsoa mitä syö.

Vierailija
13/13 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta osittain myäs siitä, että syön säännöllisesti ruoka-aikoina ja kunnon ruokaa. Herkkuja ei sitten tee mieli edes, mutta voin kyllä syödä mitä mieli tekee, silloin kun haluan. Todennäköisesti myös kulutan aika paljon, eli en istu paikallani paljoa päivässä (hyötyliikuntaa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä seitsemän