Kellään muulla tällaista "vaivaa"?
Minulta "katoaa" hetkittäin sanat/kieli päästä. Eli jos näen pöydällä esim. kurkun, tiedän mikä se on mutta en löydä sanaa sille. Tällaiset yksittäisen sanan katoamiset ovat ihan päivittäisiä. Välillä minulta saatta kadota ihan koko kieli. Jos joku kysyy minulta vaikka "otatko kahvia", niin kuulen selvästi mitä minulle sanotaan, mutta siinä ei ole mitään järkeä, ihan kuin minulle puhuttaisiin siansaksaa. Hetken päästä vasta ymmärrän minulle puhutun asian merkityksen. Nämä "kohtaukset" kestävät vain 10s.-5min. Kohtalotovereita jotka tietävät mistä tällainen johtuu?
Kommentit (4)
Mulla katoilee sanoja useinkin, mutta ei tuolla lailla. Lähinnä mulla johtuu esim. väsymisestä ja siitä et puhun päivittäin 3 kieltä sekaisin ja vuoronperään.
Toi vois viitata esim. just migreenityyppisiin häiriöihin tai verenkierron vastaaviin...
Käy tutkimuksissa, sillä se selviää! :)
Vaikka vaiva ollut jo viimeiset 10 vuotta. Alkoi jo teininä, enkä oikein osannut huolestua kun ajattelin että kaikillahan on pieniä "muistikatkosia" :)
kuulosta normaalilta.
Kannattaa kyllä käydä lääkärillä!
tuo kuulostaa vakavalta ja voi pahentua. Ties mikä aivoverenkierron häiriö.
itse sain kerran kohtauksen, jossa pystyin ajattelemaan ihan normaalisti, mutta puhe puuroutui hiukan ja piti oikein taistella, että sai sanan oikein sanottua. Se oli kamalaa, onneksi kesti vain n.15min.
Kyseessä oli ns. auraoire, joka voi tulla ennen migreenia