Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko porkkanaraasteen tekoon muuta vimpainta

Vierailija
27.11.2009 |

kuin raastinrauta?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten niitä käsin veivattavia

Vierailija
2/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee siitä käsi tosi kipeäksi.. JOtenkin rystyset tai jotkut nivelet on ihan tulessa parin porkkanan jälkeen... :-/ Meidänkin pitäisi varmaan hankkia joku megahyperkone...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä jaksa nyrhätä raastimella... :)

Vierailija
4/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä saisi sellaisen käsin veivattavan? Mun äidillä oli sellainen, kun olin pieni, vaan eipä niitä ole juuri vastaan kävellyt. Sellainen olisi ihan lyömätön!

Kiitos jo etukäteen, jos vinkki irtoaa!

Vierailija
5/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin pari, jotka eivät vaadi monitoimikoneen käyttöä

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?prod…

http://www.moulinex.co.uk/pages/food_cljulie.htm?OnpageA=1

Jälkimmäisestä on kokemusta, että roiskii suuren osan raasteesta pitkin pöytää, koska raastinlevy on laitteen alaosassa ilman roiskumista rajoittavaa "helmaa". Jättää myös pitkät siivut raastamatta eli hukkaa tulee.

Onko jollain kokemuksia ekan linkin Culinaren paristokäyttöisestä porkkanan kohdalla?

Luulisin, että porkkanaan on jossain käytetty pöydän reunaan kiinnitettävää sivusta veivattavaa, jossa porkkana syötetään ylhäältä?

Tietoa?

ap

Vierailija
6/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tommonen Moulunexin tyyppinen kammella toimiva raastin, ja todella huono. Terät on niin tylsät, ettei sillä saa mitään aikaiseksi ja keskiosaa joutuu painamaan ihan apinan raivolla että terät puris porkkanaan. Ainoastaan juustoa ja muuta hyvin pehmeää tavaraa raastaa kunnolla, muuten ihan hukkaostos. Äidilläni on vastaava ikivanha joka on täysin metallista tehty. Se on hyvä, terät on yhtä terävät ja sillä raaste tulee nopeasti ja vaivattomasti.

Vierailija
7/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupperin minimylly?

Vierailija
8/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppoavat lapsiin kuin kuuma veitsi voihin. Syödään sormin ja katoavat nopeammin kuin mikään raaste. Yksi porkkana menee tikuiksi kahdeksalla lyönnillä.

Vierailija
9/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

netistä saisi sellaisen käsin veivattavan? Mun äidillä oli sellainen, kun olin pieni, vaan eipä niitä ole juuri vastaan kävellyt. Sellainen olisi ihan lyömätön!

Kiitos jo etukäteen, jos vinkki irtoaa!

Vierailija
10/17 |
12.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Kaisaniemen Tarjoustalossa Hki, mutta eipä ollut.

ap

Vierailija
11/17 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/17 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan sen pienen mitättömän myllyn joita näin lapsuus ja nuoruusaikaan.

Sähköinen laite se olla pitää sellainen jossa on raastinteriä jossa on mahdollisuuksia useampaan karkeusasteeseen

ei tule silppua vaan raastetta

Vierailija
13/17 |
19.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!

On tässä pitänyt hiukan vipinää eikä ole ollut aikaa notkua monitoimikonehyllyjen välissä hintoja katsellen.

Ostin aikanaan äidilleni Braunin, jossa oli muistaakseni vain vatkain ja tehosekoitin.

Maksoi muistaakseni lähes 2000 markkaa.

Ei ollut ihan viime viikolla.

Tnx, ap

Vierailija
14/17 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen kiinnostaisi porkkanan raastin, jolla saisi samanlaista mehukasta raastetta, kuin käsin raastamalla. Nivelrikko estää jo käsin raastamisen. Monitoimikoneet, joita minulla on ollut kaksi, tekevät vain hakkelusta, eikä raastetta. Kiinnostaisi kuulla jos joku on löytänyt porkkanan raastimen.

Vierailija
16/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöisistä kannattaisi suosiolla aloittaa uusi ketju. Itse olen metaltexin raastinmyllystä tykännyt, vaikka saahan siinä vähän pilkkoa ja siirrellä välillä paloja ja painaakin, mutta silti parempi kuin perusraastin.

Vierailija
17/17 |
18.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täti anto mulle sellaisen härvelin vuodelta 56, millä johto seinään ja painetaan nappi pohjaan ja se raastaa pyörittämällä. Tulee mukana erikokosia teriä millä voi raastaa oman mielen mukasta. Punavalkonen laite. Porkkana laitetaan sellaseen muovikuppiin. Painetaan alespäin. Ja pyöreä nappi pohjaan.