Kalevala koruista AAARRGGGH
Minulla on mennyt rikki kahdet Kalevala korun korvakorut. Toiset ovat hopeiset Kuutar korvakorut, joista on irronnut ja hävinnyt yksi "hetula". Ja toiset ovat pronssiset talonsydän korvakorut, joista on koukku mennyt poikki. Kysyin paikkakuntani koruliikkeestä onko mahdollista saada "varaosia" korviksiin ja he sanoivat siellä, ettei koruja kannata lähteä postittelemaan, koska se on kallista. Nyt luin, Kalevalan kotisivuilta,että koruissa on takuu. Kirjoitin palaute lomakkeen kautta heille.. Ja vastaus kuului -->
Hei Tuija ja kiitos viestistäsi.
Kalevala Korun tuotteilla ei ole erillistä tuotetakuuta, mutta tuotteessa oleva mahdollinen valmistusvirhe korjataan aina veloituksetta.
Kertomasi tavat, joilla korusi ovat rikkoutuneet, kuullostavat normaalin kulumisen aiheuttamilta, mutta näkemättä itse koruja emme luonnollisesti voi kuitenkaan arvioida tarvittavia korjaustoimenpiteitä tai syitä korun rikkoutumiseen.
Tästä syystä toivommekin, että voisitte toimittaa korunne tänne tehtaallemme tutkittavaksi, jotta voimme ryhtyä tarvittaviin toimenpiteisiin. Korun meille toimittaminen on ensisijaisen tärkeää myös tuotekehityksemme kannalta. Korun voi toimittaa meille joko Kalevala Korun omien myymälöiden tai jälleenmyyjiemme kautta. Omat myymälämme eivät veloita teiltä lähetyskuluja, jälleenmyyjillämme saattaa olla omia hinnoittelukäytäntöjään.
Kirjoittelin takaisin, että onko mahdollista, että arvokkaat, arvostetut korut menevät rikki normaalissa käytössä. Kummatkaan korvakorut eivät olleet käytössä puoltavuottakaan. Tosin lähes päivittäin sen ajan minkä ehdin niitä käyttää. Postikuluja en aio myöskään itse kustantaa, koska olen jo kerran korujen hinnan maksanut ja luullut ostavani laatua.
Kokemuksia, anyone? SUUTUTTAA!
Kommentit (52)
Eikö nyt kuitenkin kannattaisi lähettä korut heille tarkistettavaksi..
Ja sinne tulee matkaa, joten tämä on poissuljettu vaihtoehto.. En taida siis saada korujani korjattua :(
AP
Se olisi varmaankin 10€. Ja todennäköisesti he toteaisivat vain, etteivät korvaa korujani..
AP
koukku. Pehmeää hopeaa. Korjasivat sen tehtaalle ja ohjeistivat, että koukkua ei saa väännellä vaan jotenkin ujuttaa sen ketjun läpi. Ihme koukku, jos se ei vääntämistä kestä. Vanamo-rannekorusta lähti helmi samantien. Sen korjasivat veloituksetta. Eipä taida tuo korusarja ainakaan äidiltä tyttärelle kestää.
Ainoat myymälät käsittääkseni ovat Helsingissä. Ja sinne tulee matkaa, joten tämä on poissuljettu vaihtoehto.. En taida siis saada korujani korjattua :(
AP
Siinähän sanotaan, että JÄLLEENMYYJÄLIIKKEIDEN kautta voi myös toimittaa korut!
Eli kiikutat ne sinne, mistä ostit.
irtosi Vanamo-sormuksesta ne helmet siitä päältä. Aivan paskaa laatua.
ja musta on erittäin hienoa, että on olemassa vielä jotain suomalaista. Suunnittelija, tehtaat jne.
Mulla ei ole ikinä mennyt mikään rikki. Senpä takia luulen, että tulevat korjaamaan. Kyllä Kalevala-korun liikkeitä on ympäri Suomea, jopa maailmaa. Ruotsissakin on monta. Uskon myös, että joku jälleenmyyjäpaikkakin toimittaisi korut perille, vaikka ilmaiseksi, jos heiltä sitä nätisti kysyy.
Ap vaikuttaa känkkäränkältä, jolla ei ole oikeaa halua saada asiaa hoidettua.
irtosi Vanamo-sormuksesta ne helmet siitä päältä. Aivan paskaa laatua.
eikä pronssiakaan. Ei niitä ole vääntelyyn tarkoitettu, ei pehmeä metalli sellaista kestä. Jos haluatte koruja, jotka kestävät vääntelyä, älkää käyttäkö kultaa tai hopaa vaan ainoastaan terästä ja platinaa. Ei laatu ole paskaa, te vain käytätte niitä väärin.
Mä olen myös sitä mieltä, että jos joku hukkaa korustaan osan, niin kysesssä ei todennäköisestti ole takuun piiriin kuuluva valmistusvirhe. Olen itsekin hukkaillut yhtä jos toista, mutta ymmärrän sentään syyttää siitä vain itseäni.
Käytössä helmet alkoi heti löystymään ja tein reklamaation. Korjasivat muistaakseni veloituksetta vai pitiköhän siitäkin jotain maksaa, mutta sama homma jatkui eli koru löystyi vaan uudestaan ja on nyt siinä pisteessä, että hajoaa jos käytän. Eli enpä uskalla käyttää. Vastaukseksi sain jotain semmoista, että korua ei ole tarkoitettu jokapäiväiseen käyttöön vaan juhlaan ja päläpälä... SIIS MITÄ? Melko kallis kertakäyttökoru..
hopeaa saa väännellä. Tehtaalta sanoivat, että he ovat pyytäneet kaikkia jälleemyyjiä ohjeistamaan, kuinka koru kiinnitetään (tämä Vanamo-kääty) siis. Myyjä ei minua ohjeistanut enkä minä tietämättömän ymmärtänyt kuinka toimia. Ehkä käyttäjävirhe siis.
Se on siis käytössä irronnut se pienen pieni osa. Esim. kauppaan pudonnut. Voikohan sitä hävittämiseksi kutsua?
Ja sitten pronssinen korvakorun koukku.. Toki se on voinut jäädä vaikka omaan huiviini kiinni ja siinä vaurioitua.. Mutta voivatko arvokkaat korut todella olla niin heiveröisiä? Robinhoodista ostamani korut ovat kestäneet hyvin (tummumista lukuunottamatta). Ja sieltä täytyy varmaan jatkossakin ostaa korut, ainakin ne kestävät.
Myös Kalevalan sormukseni on mennyt rikki kovan käytön vuoksi. Maksoin omasta pussistani korjaamisen. Ilman mutinoita. Mutta korvakorujen rikkoontumisesta en ota täyttä vastuuta.
Ja en ole känkkäränkkä. Olen vain erittäin harmissani. Ja aion vielä käydä kysymässä jälleenmyyjältä paljonko postitus heillä maksaa. Ja valmistaudun siihen, että korujani en enää näe.
AP
ja brändi. Ihan samaa hopeaa/pronssia ne on kuin muutkin korut. Muutama vuosi sitten ne muuten valmistettiin Kiinassa, mutta laatuongelmien takia valmistusmaa palautettiin takaisin Suomeen.
Otapa jotain metallia ja vääntele hetken. Se murtuu. Olen ihmetellyt suomalaisten korujen käyttöä. Isojakin koruja pidetään yötä-päivää, nukkuessa, saunassa, kuntosalilla jne. Ja jälkeäkään ei saisi jäädä... Ei ymmärrä. Hopea on loppujen lopuksi pehmeä materiaali ja makeanvedenhelmet on luonnonmateriaali, huokoinen, joka imee itseensä epäpuhtauksia ja kärsii niistä.
Kipität nyt korujesi kanssa sinne liikkeeseen, mistä korut olet ostanut, tulostat mukaan saamasi viestin. Kumma juttu, jos eivät korujasi saa lähetettyä korjattavaksi.
ja musta on erittäin hienoa, että on olemassa vielä jotain suomalaista. Suunnittelija, tehtaat jne. Mulla ei ole ikinä mennyt mikään rikki. Senpä takia luulen, että tulevat korjaamaan. Kyllä Kalevala-korun liikkeitä on ympäri Suomea, jopa maailmaa. Ruotsissakin on monta. Uskon myös, että joku jälleenmyyjäpaikkakin toimittaisi korut perille, vaikka ilmaiseksi, jos heiltä sitä nätisti kysyy. Ap vaikuttaa känkkäränkältä, jolla ei ole oikeaa halua saada asiaa hoidettua.
kääty, korvakorut, rannekoru ja sormus. Ei tulisi mieleenikään väännellä sitä käädyn koukkua, eihän hopea sellaista kestä!
Mikään osa ei ole mennyt käytössäni rikki, olisikohan sinulla liian kovakouraista käsittelyä.
Kiva että korjasivat korusi.
koukku. Pehmeää hopeaa. Korjasivat sen tehtaalle ja ohjeistivat, että koukkua ei saa väännellä vaan jotenkin ujuttaa sen ketjun läpi. Ihme koukku, jos se ei vääntämistä kestä. Vanamo-rannekorusta lähti helmi samantien. Sen korjasivat veloituksetta. Eipä taida tuo korusarja ainakaan äidiltä tyttärelle kestää.
lisää kokemuksia Kalevala-korun laadusta: minulla oli sydän-sormus, josta irtosi parissa vuodessa se koko sydän kiinnitysosineen päältä irti! Ja ei todellakaan ollut jokapäiväisessä käytössä. Minusta aivan ylihinnoiteltuja laatuunsa nähden.
ja lähetin sitten postin kautta (he antoivat sen ilmaisen postin tunnuksen) ne Kalevalan äiti-lapsi helakorut. Olivat tummuneet ihan mustiksi ja edes liikkeessä niitä ei saatu puhdistettua.
Selittivät, että niiden pinnoistusmenetelmä on muuttunut 2007 vuonna ja sitä ennen ostetut korut tummuvat noin. Minullakaan 2008 ostettu ei ollut muuttunut ja senkin takia ne kaksi aiempaa näytti ihan karmeilta mustilta möteiltä.
He puhdistivat ja pinnoittivat uudelleen ne korut eli nyt niiden pitäisi pysyä samanlaisia kuin se 2008 ostettukin.
Ainoa vaan että semaksoi jotain 40 euroa. :(
Minulla on aika paljon tämän firman koruja, hopeisina ja pronssisina rannekoruja, riipuksia, käätyjä, korvakoruja, lisäksi kultainen ja hopeinen sormus. Yhdestäkään ei ole mennyt mitään rikki. Muun merkkisistä koruista on ketjujen lukkoja hajonnut, riipusten lenkkejä "auennut" yms.
Ehkä minulla on vain ollut hyvä tuuri korujeni kanssa.
lukee, että heidän omat myymälänsä eivät veloita postikuluja. Ja minusta vastaus on hyvin asiallinen.