Arvioikaapas ristiäistarjoilumme, kiitos!
täytekakku
juustokakku
voileipäkakku
pikkuleipiä kahta laatua
piimäkakku
joulutorttuja
pieniä pitsoja
pastasalaatti
suklaakonvehteja
kahvi, tee, mehu
Kommentit (31)
Itse ollut useissa juhlissa, joissa ollut tarjolla monen sortin makeaa, mutta ei mitään suolaista...
jostakin kakusta...varmaan piimäkakku turha, kun on kuitenkin vielä torttujakin.. Tai sitten juustokakku pois. Muuten oikein kiva...
jos itse joudut leipomaan kaiken etkä välttämättä haluaisi, ihan hyvin voit jättää vaikka piimäkakun tai tortut pois.
ja on hyvä, kun on mukana suolaista, mutta onko tuo salaatti tarkoitus panna kaiken muun sekaan pöydälle?
Tässä tulee se "ongelma", että saattaa olla tylsää syödä sitten samalta lautaselta kakkua, miltä on syönyt salaattia, varsinkin jos salaatissa on joku majoneesi tai kastike tms.
Muuten hyvä, etenkin nuo pizzat. Helppoja syödä ja maistuu lapsivieraillekin jos heitä on.
Täytekakku ja voileipäkakku riittäisivät. Lisäksi pikkuleipiä ja vehnästä.
ja kuivakakusta. Ehkä joulutortut pois.
Mutta kyllä oikein herkulliselta ja runsaalta kuulostaa tarjoilunne :)
jotain pois. Ne kuulostavat kyllä kaikki herkullisilta, mutta niitä jää paljon yli, jos teet nuo kaikki. Suolaiset menevät aina, ne kannattaa tehdä!
mutta miten olet ajatellut että syödään?
Minusta tuo pastasalaatti on turha, hankala syödä ja jotenkin hassu syödä salaattia kahvin kanssa, sitä kai olit ajatellut juomaksi?
Suolaista on jo ilman sitäkin kahta sorttia.
itse karsisin muutenkin 7 sorttia riittäisi, eli jättäisin pois pastasalaatin, piimäkakun ja joulutortut
aina kun näen juhlissa ns. kuivakakun se on juhlien jälkeen koskematon. Kukaan ei ota sitä kun on muutakin (parempaa) tarjolla.
Minkälainen pastasalaatti ?
tajunnut, mutta se on makuasia. Mulle kävisi voileipäkakun (leipää = jauhoja, kuten pastakin) ja pikkupizzojen (jauhoja taas) kaveriksi vihreä salaatti.
Tuntuu että on aika paljon makeaa - mihin aikaan ristiäisert ovat? Jos vielä tuunaat, niin mieti joulutorttujen vaihtamista pipareihin (joulunaika) ja jätä pikkuleivät pois. Tunnelmallisia juhlia ja onnittelut vauvasta!
se tekee pöydästä runsaamman näköisen ja on niin helppo ja halpa tehdä, ettei siitä ole vahinkoa, vaikka jäisi syömättäkin. Sen voi sitten vaikka pakastaa ja syödä jouluna... Sitäpaitsi mummot tykkää siitä. (mäkin tytkkään, vaikken ole vielä mummo. Mutta tuossa olis mulle jo niin paljon muuta syötävää, että voisi se jäädä syömättäkin)
Pastasalaattikin on oikeastaan aika hyvä idea, jos ristiäiset on sellaiset, että mummoja ja serkkuja tulee kauempaa. Eikä varmasti ole ylivoimaista olla sen verran lautaia, että makeat ja suolaiset saa syötyä eri lautaselta.
Musta toi on oikein hyvä ristiäistarjoilu. TÄydellinen siitä tulee jos sulla on oikeat teemukit, ettei tarvi pelleillä niiden pienten kahvikuppien kanssa teetä...
mielummin liian runsas kuin että loppuu kesken... tee kaikki, hyvältä kuulostaa... voithan tehdä viel vihreänkin salaatin, tai it vaihtaa sen pasta salaatin vihreään, esim kreikkalaiseen.
en ymmärrä niitä joil on juhlissa tyyliin, kakku, pikkuleivät ja pullaa... se on jo laiskuutta ja noloa. vieraat sit nälissään mättää sitä pullaa.
voisin tulla kuokkimaan :D
hyvältä kuulostaa :)
hyvältä kuulostaa
tosin jos meidän perhe tulisi niin siinä olisi yhdelle lapsista tuskin mitään syötävää, ehkä sitä mehua ja pastasalaattia riippuen siitä mitä muuta siinä on kuin pastaa.
Mutta tietänet vieraiden ruokarajoitukset valmiiksi.
Jos noista jtkn jättäisin pois niin varmaan tortut, vaikka ne mun herkkua onkin. Niitä vaan tulee tehtyä/syötyä joulun aikaan muutenkin paljon.
Suolaista on ihanan paljon ja pastasalaatti mun mielestä erinomainen täyttävä vaihtoehto. Mulla on aina ollut kahdet lautaset tämän tyyppisissä tarjoiluissa, mutta silti ihmiset käyttää suolaisiin yleensä samaa kuin makeisiin.
mutta miten olet ajatellut että syödään? Minusta tuo pastasalaatti on turha, hankala syödä ja jotenkin hassu syödä salaattia kahvin kanssa, sitä kai olit ajatellut juomaksi? Suolaista on jo ilman sitäkin kahta sorttia. itse karsisin muutenkin 7 sorttia riittäisi, eli jättäisin pois pastasalaatin, piimäkakun ja joulutortut
Siihen tulee makaroonin lisäksi mm. suolakurkkua, kinkkukuutioita, maissia, omenaa, kermaviilipohjaista kastiketta. Ja salaatille on omat lautaset ja ruokailuvälineet, ja ajattelin laittaa sen sekä pikkupitsat tarjolle keittiön työtasolle eli ei samaan pöytään muiden kanssa. Salaatin kanssa voi ottaa maitoa, mehua tai vettä. Ja kahvin ja muita tarjottavia voi ottaa vaikkapa tämän jälkeen.
Samoin teelle on erilliset kupit. Tosin kahvikuppimmekaan eivät ole sellaiset ihan pikkuruiset.
AP
jää varmasti yli. Kakkuja ainakin. Ja keksejä, koska kakkuja on niin monta.
Pikkupizzat ja pastasalaatti kuulostavat hyviltä :)