Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko täysin julma ihminen?

Vierailija
27.11.2009 |

Isäni on alkoholisti, käytti minuun ja äitiini henkistä ja fyysistä väkivaltaa, mutta etenkin henkistä: haukkumista, mitätöimistä... Toki myös piiskasi ja tukisti.

Aikuisiällä laitoin välit poikki. Opiskelin yliopistossa, sain tutkinnon, hyvän työpaikan. Ja perheen. Nyt isäni haluaisi tavata minut ja ainoan lapsenlapsensa. Olen kieltäytynyt.

Olenko täysin julma? En vain haluaisi, että lapsemme joutuisi katsomaan sitä juoppoa niin kuin itse aikoinaan jouduin. Hän vannoo, että olisi selvin päin, mutta en ole suostunut.

Teenkö väärin, kun "riistän" lapseltamme hänen isoisänsä vai suojelenko häntä vain vaaralliselta ihmiseltä?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastesi kannalta olisi paras, jos antaisit tavata isoisää varovaisesti/ vähän ja ehdottomana ehtona tuo raittius. Ajattele niin, että annat lapsillesi tämän yhteyden vaikka hataranakin. Isäsi taas... anteeksi pitäisi osata antaa, mutta ei sitä aina pysty ja en sinua siitä soimaa.

Vierailija
2/4 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka kuinka olisi ongelmia sinun ja isäsi välillä, lapset ovat viattomia. minkä ikäinen lapsesi on? jos lapsi on tosi pieni ja vaari tuubassa niin lapsi siitä ei muista mitään, sinä voit panna kerrasta tapaamiset poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua täysin, ap. Itselläni on laskettu aika kuukauden päästä, eikä isäni tiedä vieläkään, että olen edes raskaana. Hän on ollut lapsuudestani lähtien syvästi alkoholisoitunut ja väkivaltainen, mieleltään sairas. En halua, että tuleva lapseni joutuu kokemaan sellaisia tunteita, joita itse olen joutunut kokemaan isäni takia. Siksi uskon, etten päästä isääni lapseni lähelle koskaan, olipa se sitten vaikka kuinka "epäreilua" ulkopuolisten mielestä. Miksi pienen lapsen edes pitäisi tutustua tuollaiseen isoisään? Mitä lapsi siitä suhteesta muka saisi? Miten lapsi hyötyy siitä, että hän saa elämäänsä sairaan, väkivaltaisen alkoholistin, vaikkakin lähisukulaisen?

Eli aloittajalle, teet tasan niinkuin sinusta tuntuu. Vain sinä tiedät, mikä on järkevää ja hyväksi lapsellesi. Mielestäni toimintasi ei ole ollenkaan julmaa, päinvastoin, lasta kohtaan vain hyväksi.

Vierailija
4/4 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

osasin antaa isälleni anteeksi lapsuusvuosieni kärsimykset. Mutta terapia auttoi ymmärtämään, että ihminen on kokemustensa summa. Mieti isääsi pienenä poikana huonoissa oloissa.