Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monesti poikien äidit eivät ymmärrä energisiä tyttöjä

Vierailija
26.11.2009 |

Mulla sattuu olemaan melkoisen vauhdikas tyttö, joka on kyllä sellainen tyttömäinen, mutta käytökseltään todella räväkkä ja energinen.

Usein pienten poikien äidit vain pyörittelevät silmiään, varsinkin jos niillä sattuu olemaan sellaisia hiljaisia poikia. Musta se tuntuu todella pahalta, ettei ymmärretä että, toisin kuin stereotyyppisesti ajatellaan, myös pienillä tytöillä voi olla valtasti energiaa, enkä nyt tarkoita mitään riehumista. Pitäisi kuitenkin ymmärtää, etteivät kaikki pienet tytöt voi minuuttitolkulla istua kädet ristissä, katsella kukkia ja piirrellä.

Miksi energinen käytös sallitaan herkemmin pojille kuin tytöille?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

arvauskeskukseen tikattavaksi kun putosi puusta. Ei vaan tyttärenpoikia ole ikinä tarvinnut ommella...

Vierailija
2/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he ihmettelevät itselleen vierasta lapsen raisua käytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ilmiön. Tyttöni on yleensä hyvin rauhallinen, mutta joskus vilkkaamppi. Poikien äidit toruvat herkemmin kuin toisten tyttöjen. Komentavat tyttöäni, joka kiipeilee, mutteivät poikiaan, jotka esim. repivät toisia naamasta. Olen yllättynyt ja harmissani tästä havainnoista. Tosin olen raskaana ja seuraava lapsemme on poika. Miten itse sitten suhtaudun poikaani ja tyttööni? Yritän kohdella kaikkia lapsia tasa-arvoisesti, sekä omia että muiden, mutta huomaan, että kaikilta se ei onnistu. "pojat ovat poikia"-lauseen sijasta olisi kiva kuulla "lapset ovat lapsia".

Vierailija
4/5 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken maailman puistotilanteet ja noteeraamaan, että pojan äiti siinä kieltää minun tyttöäni, mutta tuo tytön äiti on ihan hiljaa? Itse suhtaudun ihmisiin persoonina enkä pohdi heidän perhesuhteitaan. Ylitlkinnan vaara on ilmeinen, kun alkaa vertailla lasten vanhempien taustamuuttujia leikkitilanteissa.

Vierailija
5/5 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta väärässä siinä, että kyseessä olisivat vain poikien äidit. Kyse melkein kenestä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä