Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisinä vauvanne oppivat istumaan?

Vierailija
26.11.2009 |

ja miten se tapahtui?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapsi:

Pysyi istumassa kun laittoi istuma-asentoon: 6kk

Nousi itse istumaan 7kk

Toinen lapsi:

Pysyi istumassa kun laittoi istuma-asentoon: 5kk

Nousi itse istumaan 6kk

Lapset alkoivat nousta istuma-asentoon kyljen kautta konttausasennosta.

Vierailija
2/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aivan aluksi siis hakeutui istuma-asentoon konttausasennosta laittamalla jalkoja sivulle ja siitä peppu maahan, tätä vaihetta meillä harjoiteltiin kauan. Alkoi joskus 7kk iässä. Sitten oppi istumaan käsiin nojaten ja nykyään tosiaan istuu 10kk iässä hyvin ilman tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen istui tuettuna n. 6kk, en muista koska itse nousi istumaan.

kuopus alkoi punkeamaan istuvaan asentoon sylissä 3kk ikäisenä, yritin toppuutella. 4kk ikäisenä ei suostunut sylissä makaamaan vaan istui. nyt 5kk ikäisenä istuu ilman tukea lattialla kun siihen laittaa, ja parhaiten näin viihtyy. ei osaa itse istumaan nousta kun ei osaa kontatakaan.

Vierailija
4/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen alkoi mennä itse konttausasennosta istuma-asentoon 5kk ikäisenä ja tasan 6kk ikäisenä osasi istua ilman tukea (sitä ennen siis tuki kädellä lattiaan)

kuopus osasi istua ilman tukea lattialla noin 8kk iässä ja vasta 9kk ikäisenä osasi itse mennä istuma-asentoon

Vierailija
5/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyljen kautta kans kömpes. Ei oikeen koskaan viihtynyt selällään vaan aina kauhiat vatsalihastreenit kun yritti kurotella itse pystyyn :)

Vierailija
6/6 |
26.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä juuri tuollainen punkeajavauva :) Ei ole koskaan viihtynyt makuuasennossa sylissä, vaan ihan vastasyntyneestä haluais iana olla pystyasennossa.

Ja nyt 4,5kk ja haluaa koko ajan istua. Olen kuitenkin ymmärtänyt ettei noin pienen saa antaa istua ja pidän poikaa sitten seisomaasennossa...

Ja mietin tässä, että tulisi pian se neuvolan 6kk, jotta voisi istua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi