Onko lahjakortti liikkeeseen tyhmä joululahja mielestänne?
Rakas av-raati, onko jotenkin tyhmää, epäkohteliasta tai moukkamaista antaa ystävä- ja sukulaisperheille pukinkonttiin lahjakortti johonkin monipuoliseen liikkeeseen, jotta he voivat hankkia sillä joulun jälkeen jotakin, mitä todella tarvitsevat.
Joulun tavarahelvetti oksettaa minua, enkä itse haluaisi yhden yhtäkään turhaketta nurkkiin pyörimään. Haluan kuitenkin muistaa ystäviä ja sukulaisia edes kerran vuodessa lahjalla.
Ottakaa kantaa, puolesta ja vastaan. Erityisesti minua kiinnostaa, miksi olette jotakin mieltä asiasta.
Kommentit (7)
Turhaa krääsää on kaikkien nurkissa ja lahjakortin voi käyttää siihen, mitä tarvitsee. Lisäksi joulun jälkeen muutenkin järkevämpää tehdä hankintoja.
Inhoan kaikenlaista turhaketta mutta lahjakortista ilahtuisin ylenmäärin ja ostaisin jotain kivaa joka sopii omaan makuuni
mä olen jo vuosia antanut meidän teineille/nuorille aikuisille lahjakortit - mielummin hyödyntävät alet joulun jälkeen ja valitsevat itse mitä haluavat.
Itse myös ilahdun lahjakortista
Paljon parempi kuin ostaa jotain turhaa. Mun mielestäni tosin sukulais- ja ystäväperheitä ei ihmeemmin tarvitse muistaa lahjalla, joku kukka, konvehtirasia tai joulukahvikin riittäisi siihen, jos välttämättä haluaa. Mutta tää nyt on vain mun mielipiteeni.
Esim. kaverille tai toiselle aikuiselle lahjakortissa on helposti "pakkolahjan" maku. Summa on kiusallisen selvä ja ajatus vähän niin ja näin.
Mutta taas nuorille lahjakortti johonkin tiettyyn tarkoitukseen tai erikoisliikkeeseen ihan hyvä. Omat 6v ja 8v lapseni tykkäsivät ihan hurjasti kun saivat sukulaiselta lahjaksi 20 euron lahjakorit kirjakauppaan. Kirjakaupastahan saa kaikkea kivaa vihkoa ja peliä kirjojen lisäksi.
Sitten se summa ei niin korostuisi, kun saisi silmäniloa ja suunkin makeaksi.
Kumpi on pahempi Pakkolahjanmaku ja summa tiedossa vai mahdollisesti turhan ryönän ostaminen muutenkin tavaraa pursuvaan huusholliin.
Ihan juuri siksi, että saaja voi hankkia sillä juurikin sitä, mikä on tarpeen/kiinnostavaa/kivaa.
Jos tiedät saajan käyttävän S-etukorttia, S-ryhmän lahjakortti on mitä mainioin lahja, itse olen saanut niitä muutaman. Sen kun voi hyötykäyttää niin hemmotteluun, ruokaan, tavaraan, matkusteluun... Monipuolinen. Suosittelen.