Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko jo ruodittu, Martina A:n kolmiviikkosen lapsen korvakorut!

Kommentit (119)

Vierailija
21/119 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen puoleen, pidan suomalaisia muutenkin outoina.

Ennen kuin alkaa vauhkoa toisesta kulttuurista, kannattaisi tulla omasta kuplastaan ulos. Muuten se ei vain toimi. Tulee vain tahatonta ylireagointia -out of context. Korvisten laittoon ei liity dramatiikkaa. Meidan tapauksessa ennen kotiin lahtoa keskustelin asiasta lastenlaakarin kanssa ja selitin niita huolia, joita mulla korviksiin liittyen oli (mm. tulehdus) ja kysyin, olisiko parempi laittaa korvikset tyton ollessa vanhempi. Laakari totesi, ettei urallaan ole kertaakaan kohdannut tulehduksia tai ongelmia korviksiin liittyen ja paras aika laittaa korvikset on nyt, silla vastasyntynyt ei viela tunne kipua korvalehdessaan. Itse olin epailevainen, mutta miehelle se oli tarkea juttu, joten annoin luvan. Sairaanhoitaja teki toimenpiteen ja vauva ei reagoinut siihen mitenkaaan. Korvikset olivat pienet ja kultaiset, vauvoille suunniteltu.

Nyt kun olen asunut taalla pidempaan ja sopeutunut tanne kuin olisin kotimaassani, en kiinnita huomiota koko asiaan. Itse asiassa vain ihailen, kuinka kauniita paikalliset tytot ovat -niin pienet kuin isotkin. Mielestani nayttaa vain sopolta korkkiruuvikiharat ja pienet korvikset. Eika kyse ole mistaan silpomisesta tai lavistamisesta; taalla naiset ovat huoliteltuja, tyylikkaita ja kauniita, tatuointeja tai lavistyksia on vain slummialueen asukkailla.

Vierailija
22/119 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sellainen että siinä ei leikata pois mitään! Se on vain neulanpisto. Kuitenkin tuota pidetään lapsen pahoinpitelynä mutta poikien leikkausta ei, ei vaikka siinä tehdään peruuttamaton leikkaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/119 |
27.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai irrottaa korua/takakappaletta ja laittaa suuhunsa?

Tämä ainoa mua huolettava asia.

Vierailija
24/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sydämmiä ja iloisia ajatuksia"

Vierailija
25/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja "kyllä nyt tytön kelpaa"Joo vauva on varmasti tosi onnellinen noista jutuista!

Vierailija
26/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tänään saimme myös kastajaismekon ompelijalta joka oli siellä pienennettävänä, hyvin vanhanaikainen ja kaunis mekko."

Vierailija
27/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota se nyt sitten on, eipä ollut kovin vaikea arvata... Ollaankohan sitä ihan vielä tarpeeksi aikuisia lapsia saamaan???? Ja taas kerran särähtää kivasti korvaan tuo ah niin mahtava suomen kielen taitaminen: ollenkan, sydämmiä....... Jep.

Vierailija
28/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapana, niin onko silti järkeä! Aiheuttaa turhaa kipua vauvalle. Olisivat odottaneet edes kolme kuukautta, mutta kolme viikkoa!

Vierailija
29/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä toi niin järkyttävää ole..

Mun tytär sai "vasta" 10v lahjaksi reijät korviinsa.

Vierailija
30/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapana, niin onko silti järkeä! Aiheuttaa turhaa kipua vauvalle. Olisivat odottaneet edes kolme kuukautta, mutta kolme viikkoa!

Vierailija
31/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastutstuskyvytöntä vauvaa noin. Käsittämätöntä. On se nyt sitten varmaan hienoo ja ihkuu ja vaikka mitä kun voi vauvaa esitellä kuin jotain näyttelyesinettä ;(

Vierailija
32/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole infektion riski? vaikka kuinka ammattilainen ne laittais niin reikä voi tulehtua? En helvetissä laittais noin pienelle lapselle lävistyksiä.. olis ostanut jotkut tarrakorvikset kastejuhlaan jos niin on pakko jotain bling blingiä olla... ei kiesus...

Vierailija
33/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostuu tekemään vauvalle lävistyksiä????!!!!!! Siis työntekijän asemaa mietin. Onko tuo edes laillista suomessa? Saako sitä iskeä tatuoinninkin vauvalleen halutessaan?

Vierailija
34/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 000 vauvaa otetaan vuosittain hengiltä ennen syntymää

Vierailija
35/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko Eskon kotimaan perinteitä, että laitetaan korvakorut?

Vierailija
36/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on puoliksi kolumbialainen.

Vierailija
37/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ja meidän suomalainen tyttö sai 2 -viikkoisena korvakorut. Ne laittoi paikallinen sairaanhoitaja, eikä lapsi inahtanutkaan. Rokotusta annettaessa itki kyllä. Hetkeäkään ei olla kaduttu, että annettiin laittaa. Päinvastoin ei tarvitse sitten isompana laittaa kivun kanssa. Noin pienellä lapselle laitetaan mahdollisimman puhdasta kultaa (24k) ja puhdistaan ysikymppisellä antiseptisella. Korvakorutkin sterilisoitiin liottamalla 1h e.m. nesteessä. Miksi aina pitää puuttua kaikkeen? Tossa ei ole mitään erikoista.

Vierailija
38/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjassa ja meidän suomalainen tyttö sai 2 -viikkoisena korvakorut. Ne laittoi paikallinen sairaanhoitaja, eikä lapsi inahtanutkaan. Rokotusta annettaessa itki kyllä. Hetkeäkään ei olla kaduttu, että annettiin laittaa. Päinvastoin ei tarvitse sitten isompana laittaa kivun kanssa. Noin pienellä lapselle laitetaan mahdollisimman puhdasta kultaa (24k) ja puhdistaan ysikymppisellä antiseptisella. Korvakorutkin sterilisoitiin liottamalla 1h e.m. nesteessä. Miksi aina pitää puuttua kaikkeen? Tossa ei ole mitään erikoista.

rei'ittää vauvaa joka ei sitä itse osaa toivoa, vaan voi joutua kärsimään asiasta pahasti. Älytöntä.

Vierailija
39/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku haluaa turmella vauvan täydellisen somat korvat tekemällä niihin reiät.

Vierailija
40/119 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rei'ittää vauvaa joka ei sitä itse osaa toivoa, vaan voi joutua kärsimään asiasta pahasti. Älytöntä.

et varmaan myöskään rokota lapsiasi, koska rokotuksistakin voi tulla vakavia seurauksia.

Meidän suvussa on muutamia latinolapsia, jotka ovat saaneet korvikset vauvoina, eikä niistä ole mitään haittaa ollut.