Onko jo ruodittu, Martina A:n kolmiviikkosen lapsen korvakorut!
Kommentit (119)
on sellainen että siinä ei leikata pois mitään! Se on vain neulanpisto. Kuitenkin tuota pidetään lapsen pahoinpitelynä mutta poikien leikkausta ei, ei vaikka siinä tehdään peruuttamaton leikkaus.
Tai irrottaa korua/takakappaletta ja laittaa suuhunsa?
Tämä ainoa mua huolettava asia.
ja "kyllä nyt tytön kelpaa"Joo vauva on varmasti tosi onnellinen noista jutuista!
"Tänään saimme myös kastajaismekon ompelijalta joka oli siellä pienennettävänä, hyvin vanhanaikainen ja kaunis mekko."
Tuota se nyt sitten on, eipä ollut kovin vaikea arvata... Ollaankohan sitä ihan vielä tarpeeksi aikuisia lapsia saamaan???? Ja taas kerran särähtää kivasti korvaan tuo ah niin mahtava suomen kielen taitaminen: ollenkan, sydämmiä....... Jep.
tapana, niin onko silti järkeä! Aiheuttaa turhaa kipua vauvalle. Olisivat odottaneet edes kolme kuukautta, mutta kolme viikkoa!
Eipä toi niin järkyttävää ole..
Mun tytär sai "vasta" 10v lahjaksi reijät korviinsa.
tapana, niin onko silti järkeä! Aiheuttaa turhaa kipua vauvalle. Olisivat odottaneet edes kolme kuukautta, mutta kolme viikkoa!
vastutstuskyvytöntä vauvaa noin. Käsittämätöntä. On se nyt sitten varmaan hienoo ja ihkuu ja vaikka mitä kun voi vauvaa esitellä kuin jotain näyttelyesinettä ;(
ole infektion riski? vaikka kuinka ammattilainen ne laittais niin reikä voi tulehtua? En helvetissä laittais noin pienelle lapselle lävistyksiä.. olis ostanut jotkut tarrakorvikset kastejuhlaan jos niin on pakko jotain bling blingiä olla... ei kiesus...
suostuu tekemään vauvalle lävistyksiä????!!!!!! Siis työntekijän asemaa mietin. Onko tuo edes laillista suomessa? Saako sitä iskeä tatuoinninkin vauvalleen halutessaan?
Espanjassa ja meidän suomalainen tyttö sai 2 -viikkoisena korvakorut. Ne laittoi paikallinen sairaanhoitaja, eikä lapsi inahtanutkaan. Rokotusta annettaessa itki kyllä. Hetkeäkään ei olla kaduttu, että annettiin laittaa. Päinvastoin ei tarvitse sitten isompana laittaa kivun kanssa. Noin pienellä lapselle laitetaan mahdollisimman puhdasta kultaa (24k) ja puhdistaan ysikymppisellä antiseptisella. Korvakorutkin sterilisoitiin liottamalla 1h e.m. nesteessä. Miksi aina pitää puuttua kaikkeen? Tossa ei ole mitään erikoista.
Espanjassa ja meidän suomalainen tyttö sai 2 -viikkoisena korvakorut. Ne laittoi paikallinen sairaanhoitaja, eikä lapsi inahtanutkaan. Rokotusta annettaessa itki kyllä. Hetkeäkään ei olla kaduttu, että annettiin laittaa. Päinvastoin ei tarvitse sitten isompana laittaa kivun kanssa. Noin pienellä lapselle laitetaan mahdollisimman puhdasta kultaa (24k) ja puhdistaan ysikymppisellä antiseptisella. Korvakorutkin sterilisoitiin liottamalla 1h e.m. nesteessä. Miksi aina pitää puuttua kaikkeen? Tossa ei ole mitään erikoista.
rei'ittää vauvaa joka ei sitä itse osaa toivoa, vaan voi joutua kärsimään asiasta pahasti. Älytöntä.
että joku haluaa turmella vauvan täydellisen somat korvat tekemällä niihin reiät.
rei'ittää vauvaa joka ei sitä itse osaa toivoa, vaan voi joutua kärsimään asiasta pahasti. Älytöntä.
et varmaan myöskään rokota lapsiasi, koska rokotuksistakin voi tulla vakavia seurauksia.
Meidän suvussa on muutamia latinolapsia, jotka ovat saaneet korvikset vauvoina, eikä niistä ole mitään haittaa ollut.
Ei sen puoleen, pidan suomalaisia muutenkin outoina.
Ennen kuin alkaa vauhkoa toisesta kulttuurista, kannattaisi tulla omasta kuplastaan ulos. Muuten se ei vain toimi. Tulee vain tahatonta ylireagointia -out of context. Korvisten laittoon ei liity dramatiikkaa. Meidan tapauksessa ennen kotiin lahtoa keskustelin asiasta lastenlaakarin kanssa ja selitin niita huolia, joita mulla korviksiin liittyen oli (mm. tulehdus) ja kysyin, olisiko parempi laittaa korvikset tyton ollessa vanhempi. Laakari totesi, ettei urallaan ole kertaakaan kohdannut tulehduksia tai ongelmia korviksiin liittyen ja paras aika laittaa korvikset on nyt, silla vastasyntynyt ei viela tunne kipua korvalehdessaan. Itse olin epailevainen, mutta miehelle se oli tarkea juttu, joten annoin luvan. Sairaanhoitaja teki toimenpiteen ja vauva ei reagoinut siihen mitenkaaan. Korvikset olivat pienet ja kultaiset, vauvoille suunniteltu.
Nyt kun olen asunut taalla pidempaan ja sopeutunut tanne kuin olisin kotimaassani, en kiinnita huomiota koko asiaan. Itse asiassa vain ihailen, kuinka kauniita paikalliset tytot ovat -niin pienet kuin isotkin. Mielestani nayttaa vain sopolta korkkiruuvikiharat ja pienet korvikset. Eika kyse ole mistaan silpomisesta tai lavistamisesta; taalla naiset ovat huoliteltuja, tyylikkaita ja kauniita, tatuointeja tai lavistyksia on vain slummialueen asukkailla.