Hiukan säikähdin
Hain poikaani harrastuksesta kotiin ja seisoskelin siinä pojan lähellä, kun tämä vielä laittoi jotain pipoa ja käsineitään ja puhuin erään tutun aikuisen kanssa. Yhtäkkiä joku pomppaa aivan viereeni ja huutaa jotain, että minun pitää katsoa ja selittää pirusti ja tunkee jotain petshoppeja melkein suuhuni kiinni.
Kavahdin oikein taaksepäin ja yritin jatkaa lauseeni loppuun, olin siis sanomassa tälle tutulle jotain. Tämä lapsi kiljuu entistä kovemmin ja rykii niitä petshoppeja nenäni eteen ja minun oli pakko sanoa tälle jotain niistä. En enää edes muista mitä, mutta jotain sanoin että jo on aikamoisia petshoppeja sulla tms. Likka jatkoi järjetöntä petshop-selitystään minulle sinä melkein minussa kiinni koko sen hetken kun siinä pukukopissa vielä olimme.
Ihmettelin ettei äitinsä sanonut lapselle mitään, vaikka oli ihan tuntematon lapsi minulle ja tuli noin keskeyttämään aikuisten keskustelun. Äitinsä vain naureskeli, että noi petshopit on semmosia kun niitä löytyy kotookin aina joka puolelta.
Olisi minusta tosi outoa, jos oma lapseni edes tekisi noin ja todellakin puuttuisin sellaiseen käytökseen.
En tiedä ärsyyntyisikö kukaan muu tuommoisesta, mutta itse en tykännyt saada naamaani kiinni paskaisia petshoppeja mitä likka oli mälvännyt käsissään ja pyöritellyt ties missä. Lapsenkin pitäisi tajuta, että ihmisellä on se "oma reviiri" jolle ei noin pompita, kun on kerran täysin tuntematon ihminen kyseessä.
Ja nyt joku meinaa, että liiottelen mutta lapsi tosiaan oli niin lähell äminussa että väkisinkin aloin peruuttaa taaksepäin.
Kommentit (4)
jos vieraita mukuloita tulee mun henkkoht alueella. Enkä pidä laisinkaan, edes omilta lapsilta, että naamalle tungetaan jotain.
musta et liiotellut tippaakaan.
Onneksi tollasia lapsia on harvemmassa.
jos vieraita mukuloita tulee mun henkkoht alueella. Enkä pidä laisinkaan, edes omilta lapsilta, että naamalle tungetaan jotain.
musta et liiotellut tippaakaan.
Onneksi tollasia lapsia on harvemmassa.
kun ei voinut sanoa lapselleen mitään vaan osallistui vain siihen lapsensa hölötykseen. En ole moiseen tapaukseen törmännyt koskaan. Innokkaasti selittävä lapsi kahden metrin päässä on ihan eri asia kuin jos tekee sen niin, että on naamassa kiinni.
tuntematon ihminen vaan harrastuskaverin äiti johon olisi kiva tutustua. Meillä mies aikoi lähteä tytön kanssa kauppaan mutta kesken pukemisen tyttö alkoi itkeä ja riuhtoa ja kiljua että missä hänen pallo on. Mies jätti tytön lattialle ja lähti yksin. Isoveli kysyi että olitko tuhma kun et päässyt mukaan. Tyttö siihen:en ollut yhtään tuhma. Minulta vain hävisi pallo ja sen takia en päässyt mukaan.