Niminikkarit: Petran kanssa "rimmaava" nimi tytölle?
Ei tarvitse alkaa P-kirjaimella... Pirita ei käy...
Kommentit (39)
Se vois auttaa vähän...
Vielä ehdottaisin Pieta, Paula tai Pilvi
No mikä sen pojan nimi on?
Se vois auttaa vähän...Vielä ehdottaisin Pieta, Paula tai Pilvi
Ja jos tulee poika, hän saisi nimen Petteri (tai Henrik xxxx Petteri)
t: ap
Ei nyt paljoa eroa, mutta voi miehen korvaan kuulostaa erilaiselta :)
Mutta entä tosiaan se P-alkuinen nimi? Tykkäättekö vanhemmista nimistä, entä Paula? Petra ja Paula rimmais hyvin ja Paula on ihan hyvä nimi! Entä Pauliina? Pitääkö olla lyhyt nimi? Pirjo? Piia?
T: Jälleen 13 :)
Mutta sehän kuulostais hyvältä. Mun mielestä Patrik ja Petra on aika erilaisia nimiä kuitenkin. Eivät lopu samaan tavuun.
T: 13
Mä varmaan yritän (jos tulee tyttö) saada miehen kääntymään Piritan tai Pirittan puoleen. Tai sitten vaan Rita...
Pauliina voisi tulla kysymykseen, Paula löytyy jo lähisuvusta, joten se ei mahdollinen.
Hitsi kun tuo mies on niin epäluuloinen! Mun ehdotuksia on olleet myös Peppi, Pepita, Perla, Piitta...
Pirkko, Pia, Birgit, Pinja, Pirre, Pipsa
Jotenki sopisi vokaalien kehityksen mukaan jokin Pi-alkuinen: Pa, Pe, Pi, Po, Pu, ...
Peppi ois aika ihana! Petra ja Peppi kävis hyvin yhteen ja kävis myös Patrikin kanssa tosi hyvin! Nyt miestä ylipuhumaan :) Unohtakaa se R ja pysytelkää P-alkuisessa...
Meillä käytiin kakkosesta keskusteluja, mutta usein minä stressasin nimestä ja mies nauroi kalenterin pahimmille nimille. Tiedettiin, että tyttö tulee, toinen. Mulla oli Ninni mielessä, mies ei lämmennyt. Ois kuitenkin ollut se mihin päädyttäisiin ilman "parempia" ehdotuksia. Sitten mies parin viinilasin jälkeen oikein tarttui kalenteriin ja alkoi miettiä ja sieltä se nimi tuli josta molemmat tykättiin kovasti. Toinen nimi tuli heti sen jälkeen kuin itsestään ja se nimenomaan rimaa esikoisen toisen nimen kanssa.
Peppi ois aika ihana! Petra ja Peppi kävis hyvin yhteen ja kävis myös Patrikin kanssa tosi hyvin! Nyt miestä ylipuhumaan :) Unohtakaa se R ja pysytelkää P-alkuisessa...
Meillä käytiin kakkosesta keskusteluja, mutta usein minä stressasin nimestä ja mies nauroi kalenterin pahimmille nimille. Tiedettiin, että tyttö tulee, toinen. Mulla oli Ninni mielessä, mies ei lämmennyt. Ois kuitenkin ollut se mihin päädyttäisiin ilman "parempia" ehdotuksia. Sitten mies parin viinilasin jälkeen oikein tarttui kalenteriin ja alkoi miettiä ja sieltä se nimi tuli josta molemmat tykättiin kovasti. Toinen nimi tuli heti sen jälkeen kuin itsestään ja se nimenomaan rimaa esikoisen toisen nimen kanssa.
Kun ajattelin, ettei tule vastauksia...
Meillä on aika selvät sävelet ollut lasten nimigeneraattorissa, joten samalla kaavalla tullaan jatkamaan: eka nimi sellainen, joka ymmärretään kansainvälisestikin (ja nimenomaan ko. sukupuolen nimeksi), eikä esiinny suvussa aikaisemmin. Sitten toinen ja kolmas nimi on jotenkin johdettu suvun nimistä, toinen isän puolen suvusta ja toinen äidin puolen suvusta.
Kun nyt sukunimikin alkaa P:llä, niin luulen, että kallistutaan kuitenkin sinne P-alkuiseen nimeen!
Alun perin muuten ajattelin, että jos tulisi kolme poikaa, niin olisivat Patrik, Henrik ja Erik...
nimen rimmaavuus ohita sitä, että nimen tulee olla ennen kaikkea kaunis. Aikuisena ei paljon lohduta, jos nimi on Santra (anteeksi mutta tuo minusta ruma ja varmaan aika monesta muustakin, Suhmuran Santra..) sen takia, että pienenä sisaruskatraassa rimmasi kauniin Petran kanssa.
pidätte siitä p-alkuisuudesta kiinni!
Piitta ja Pihla parhaat.
Parhaiten sopii mun kielenpäähän Petra ja Katri, siis jos siskon nimeks tulis Katri :) Eihän sen nyt tarvi -tra pääte olla..
nimen rimmaavuus ohita sitä, että nimen tulee olla ennen kaikkea kaunis. Aikuisena ei paljon lohduta, jos nimi on Santra (anteeksi mutta tuo minusta ruma ja varmaan aika monesta muustakin, Suhmuran Santra..) sen takia, että pienenä sisaruskatraassa rimmasi kauniin Petran kanssa.
Innostuin hetkellisesti Santrasta, mutta mä luulen, että joku P-nimi tulee sitten lopulta valituksi. Luulen, että toiset nimet tulisivat olemaan Birgit Anniina tai Milla Melina. Näihin Santra ei oikein sovi, Peppi tai Pirita tai Pauliina kylläkin...
Pirta, Brita
Tiedän siskokset Petra ja Kiira.
Santra, Krista ja Rita olis kivoja kans, mutta henk koht välttelisin tuota -tra päätettä molemmilla.
Muistuttaa Pauliinaa, mutta siinä olisi tuo t kuten Patrikissa ja Petrassakin.
jonka toisen nimen oli tarkoitus olla Melina :) Vaikka vaihtuikin viime hetkellä hänen kohdallaan,niin mielestäni on ihana nimiyhdistelmä...Pirre olisi ollut oma ehdotukseni,muttei oikein ehkä Milla Melinan kanssa rimmaa..Pihla sopisi sensijaan mainiosti.Peppi on myös mainio vaihtoehto.
ehdotetuista nimistä