Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PCO

Vierailija
24.11.2009 |

Pco:sta kärsivät! Miten raskaaksi tulo on onnistunut, onko vienyt paljon aikaa ja oletteko tarvinneet hoitoja?

Mulla todettiin pco ja nyt on sekä helpottunut (tietää, että jotakin on vialla, kun sitä on epäilty) että surullinen olo. Ja etenkin tietämätön ja hölmistynyt, vaikka tietoa olenkin tämän päivän etsinyt...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei suurempia vaikeuksia. Hankalaa oli tietenkin yhdynnän oikea ajoitus kun ei ollut aavistustakaan milloin ovulaatio voisi olla.

Vierailija
2/5 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpapeliä, siinä sana joka mielestäni kuvaa hyvin PCO:ta ja raskaaksi tulemista. Jotkut tulee helposti raskaaksi, jotkut ei. Itselläni tilanne vaihdellut: ekaa lasta yritettiin yli vuosi, sitten clomikuuri ja heti tärppäs. Toinen raskaus alkoi "puoliluomusti" jolloin söin keltarauhashormonia kiertoja tasaamaan. Kolmas raskaus sitten taas clomiraskaus kun ei jaksettu odotella kuukausitolkulla, että tärppääkö luomusti. Neljäs raskaus luomuraskaus parin kuukauden yrityksen jälkeen.

Että aika sekava stoori. Minun kohdalla PCO ei siis onneksi aiheuttanut pysyvää lapsettomuutta. Nyt neljän raskauden ja synnytyksien jälkeen PCO on pahentunut ja kärsin monenlaisista vaivoista liittyen gynekologiaan. Uhkana on munasarjojen poisto, mutta eipä tuo enää niin harmittaisi kun lapsiluku on täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt siis onnellisesti raskaana rv.30. Tosin tohon kolmen vuoden sisään mahtuu vuoden hoito tauko, kun pudotin painoa ja muutenkin kaipasin asiaan hieman etäisyyttä. Näin jälkikäteen tuntuu, että suht. helpolla kuitenkin päästiin, kun ei tarvinnut koeputkihedelmöitykseen asti mennä. Mutta oon myös kuullut, että monet PCO:sta kärsivät ovat raskautuneet ihan luomustikin.

Onnea yritykseen, toivottavasti teillä tärppää pian ja hoitoja ei tarvitsisi.

Vierailija
4/5 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli aika helpolla päästiin. Omaa kuukautiskiertoa tasasi karppaus eli vähähiilihydraattinen ruokavalio, vaikka olen normaalipainoinen. Suosittelen siis.

Saas nähdä miten toinen lapsi sit aikanaan...

5/5 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Clomeilla kuitenkin helposti.

Näköjään vanhatkin clomit toimivat (niissä oli mennyt päiväys 8kk aikaisemmin).

Helppoa tämä ehkäisy. Jättää vain clomit syömättä ;-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän