Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaapa te, joiden mielestä Helsingissä ei ole MITÄÄN kiinnostavaa tai nähtävää...

Vierailija
24.11.2009 |

että mikä teitä sitten kiinnostaa? Pelkkä tunturivaellusko?

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsadilainen. :) Hih... Et varmaan olekaan. :)

sä et ole varmaan kuullut, miten ihmiset sanoo vitsillä tsadilainen eikä stadilainen, mutta sehän ei oo mun moka.

Kun asuin Helsingissä, kuulin kyllä sanottavan jopa enemmän Tsadi kuin Stadi. Että sikäli.

Vierailija
2/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. miksei kaupunki tee mitään sille hirveälle virtsan lemulle, joka leijuu (metro)asemilla.

Tai no, ehkä se putkirikko olikin suunniteltu juttu...

Helsinki on tosi likainen kaupunki täynnä haisevaa spugeväkeä. En mä jaksa kuunnella niitä esim. ratikassa kulkiessani.

Mä haen elämyksen muualta, teatteria vaikka Tampereelta, historiaa Turusta, oopperaa Savonlinnassa, luontoa Lapista tai Saaristomereltä. En tarvitse Helsinkiä matkailukohteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, hesan imako vaan on semmonen. Tehkää itse asialla jotain, mitä se meitä muualla asuvia kiinnostaa.

Kauhean vihamielisiä ovat ihmiset pääkaupunkilaisia kohtaan. Oikeasti minusta tässä merkitsee vain sellaisten ihmisten mielipide, jotka täällä ovat asuneet. En minäkään Jyväskylän tai Vaasan imagoa lyttää, vaikken niistä kauheasti pidäkään. Kuitenkin koen, että mielipiteeni varmasti muuttuisi, jos tutustuisin näihin pikkukaupunkeihin paremmin. Minustakaan Helsinki ei ollut erityisen kiinnostava (vaan ihan kiva -tasoa) kunnes muutin tänne.

Parasta Helsingissä on minusta fiilis, tunnelma, elämisen rytmi, ihmiset ja mahdollisuudet. Viihdyn siellä, missä ystävät ovat ja he asuvat täällä. Merenrannalla asuessani saan kokea luonnon kauneudenkin, vaikka keskustan tuntumassa asunkin. Täällä on minusta aivan mahtavaa! Kaunista ja rohkeaa. Saa olla rauhassa, jos haluaa, mutta kaupunki on riittävän pieni hallittavaksi. Julkinen liikenne toimii, on turvallista, ihania pikkuputiikkeja, hakaniemen halli & tori, leikkipuistoja, herkkukauppoja, pyöräteitä ja ihan kaikki mitä tarvitsen, myös hyvät ura- ja koulutusmahdollisuudet.

Ainoa, mikä vituttaa ovat ympäristökuntalaiset, jotka tulevat yksityisautoillaan pörräämään minun pihalleni ja tukkivat kaikki tiet ;). Ja pikkuisen ne tollot maalaisturistit naurattaa, mutta ulkomaalaiset kesäturistit tuovat mukavasti lisäsäpinää toreille ja espalle.

Jostain syystä se imago (kyllä, siinä todella on g eikä k) tuntuu kyllä harmittavan ja kiinnostavan erityisesti ulkopaikkakuntalaisia. Aidot helsinkiläiset yleensä näkevät kaupungin hyvät puolet, siksi he täällä asuvatkin. Toinen asia on sitten tänne työn tai muun syyn takia "pakotettuina" muuttaneet sopeutumattomat, maalle iäti kaipaavat asukkaat.

Jos puhutaan nyt kuitenkin Suomen kaupungeista, niin Helsingin kauneudelle vetää vertoja ainoastaan Turku. Esimerkiksi Tampere, Jyväskylä, Lahti ja Oulu ovat helvetin paljon kamalampia ja rumempia kaupunkeina. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni (siihen meillä kaikilla on oikeus) ja onneksi kaikki voivat Suomessa asuinpaikkansa vapaasti valita!

Vierailija
4/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdun paremmin sinne ratikkaan ja Suomenlinnan lautalle, jos ei ole turisteja tiellä. Teatteriin hyviin näytelmiin on hankala saada lippuja muutenkin.

t. Lapista Helsinkiin 15 vuotta sitten muuttanut ihminen, joka tykkää asua täällä.

Vierailija
5/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä juuri mitään minkä takia minun sinne olis välttämättä päästävä. Sukulaisten luona tulee joskus käytyä mutta eipä se Helsinki muuten vedä.

Harrastan lukemista, musiikin kuuntelua, reseptien kokeilua ja keräilyä, lenkkeilyä ja koskikalastusta. Järjestetyt kulttuuritapahtumat eivät pahemmin kiinnosta, historiaan tutustun mieluummin lukemalla kuin museossa kiertelemällä. Musiikkia kuuntelen mieluummin kotisohvalla kuulokkeista kuin konsertissa. Pidän ihmisistä mutta en isoina massoina.

Vierailija
6/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Helsingissä 13 vuotta mutta en ole kuullut tuota kertaakaan:O

Tsadilainen. :) Hih... Et varmaan olekaan. :)

sä et ole varmaan kuullut, miten ihmiset sanoo vitsillä tsadilainen eikä stadilainen, mutta sehän ei oo mun moka.

Kun asuin Helsingissä, kuulin kyllä sanottavan jopa enemmän Tsadi kuin Stadi. Että sikäli.

Vierailija
7/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä, olen kerran käynyt helsingissä. Mitäs siellä olis nähtävää? Ikää on 39. Mistä minä ja lapseni jäämme paitsi?

Vierailija
8/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kiinnostaa vaan erähenkinen treenaus tms. Mitäpä sitä kuitenkaan esim. Helsingin saaristoon menisi kalastamaan, kun kaloja on muuallakin. Paras onkia vaan siitä lähipurosta, tai korkeintaan naapurikunnan järvestä.

2) Helsinkiä vastustetaan periaatteesta. Ulkomaiden pääkaupungit on hienompia kun ne ovat isompi/vanhempia/mitä vaan, mutta kai samaa logiikkaa voi sitten soveltaa koko maahan?

Lappi on tylsä, koska Alpit ovat korkeammat. Rannikko on tylsä, koska Atlantti on isompi ja luonnoltaan rikkaampi. Kaikki kaupungit ovat kälyisiä koska ulkomailta löytyy jostain hienompi saman kokoinen ja tietty isompikin kaupunki.

3) Helsingissä ei ole muka mitään mitä ei jossain muualla Suomessa olisi. Paitsi metro, ratikka, eniten Jugend-rakennuksia, Suomenlinna jne jne. mitä täälläkin on jo lueteltu ties kuinka paljon.

Vierailija
9/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen köyhä, olen kerran käynyt helsingissä. Mitäs siellä olis nähtävää? Ikää on 39. Mistä minä ja lapseni jäämme paitsi?

pysykää vaan kotona

Vierailija
10/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on niin mahtava kokemus ettei sitä voi edes verrata Helsinkiin. Käyhän sinäkin ajelemessa siellä mäet ylös ja alas.

Meinaat että Helsinkiin pitäis tulla ihastelemaan raitiovaunuja? ;D

1) Kiinnostaa vaan erähenkinen treenaus tms. Mitäpä sitä kuitenkaan esim. Helsingin saaristoon menisi kalastamaan, kun kaloja on muuallakin. Paras onkia vaan siitä lähipurosta, tai korkeintaan naapurikunnan järvestä.

2) Helsinkiä vastustetaan periaatteesta. Ulkomaiden pääkaupungit on hienompia kun ne ovat isompi/vanhempia/mitä vaan, mutta kai samaa logiikkaa voi sitten soveltaa koko maahan?

Lappi on tylsä, koska Alpit ovat korkeammat. Rannikko on tylsä, koska Atlantti on isompi ja luonnoltaan rikkaampi. Kaikki kaupungit ovat kälyisiä koska ulkomailta löytyy jostain hienompi saman kokoinen ja tietty isompikin kaupunki.

3) Helsingissä ei ole muka mitään mitä ei jossain muualla Suomessa olisi. Paitsi metro, ratikka, eniten Jugend-rakennuksia, Suomenlinna jne jne. mitä täälläkin on jo lueteltu ties kuinka paljon.

mutta voin sanoa, että entisenä helsinkiläisenä kaipaan kyllä raitiovaunuaj! Mikä ihana tapa matkustaa. Mä ajelin ennen usein huvikseni ratikalla, monesti mentiin kaverien kanssa tekemään joku ratikkalenkki. Onneksi en ole vielä muuttunut niin kyyniseksi, ettenkö osaisi iloita sellaisista arkipäiväisistä asioista kuten ratikka!

Mutta San Franciscon ratikat on varmaan sitten uu ja aa, koska ne ei ole SUOMESSA, jossa kaikki on siis ihan mälsää eikä täälä voi niinku tiätsä nähä mitää ku tää on vaan niin jotenkin niin jotenki!

Sanon tämän edelleen: olen todella onnellinen, että osaan kiinnostua kaikenlaisista asioista, niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Ei käy elämä tylsäksi.

Vierailija
11/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juoksemista, mutta Helsingissä on kivaa että voi lähteä jonnekin spontaanisti. Aina jossain tapahtuu jotain.

Populaarikulttuuri on ihan toisissa sfääreissä kuin pienemmissä kaupungeissa. Kun lähtee illalla ulos on varaa valita mihin menee eikä aina sinne paikkakunnan ainoaan "discoon" jossa soi vuosikaudet samat hitit. Uusia klubeja syntyy ja kuolee ja turha sitä on kieltää että edelleenkin uudet asiat lähtee pääkaupungista leviämään muualle. Tapahtuu toki muuallakin mutta tekijöitä on vähemmän.

Olen asunut Lahdessa, Jämsässä, Lappeenrannassa ja Imatralla ja nyt 13v Helsingissä. Käynyt olen kymmenillä paikkakunnilla. On se meininki täällä ihan omanlaisensa.

Kaikille Tukholman, Lontoon ym. haikailijoille: Helsinki on myös katumuodin, klubien, nuoren suunnittelun ym. puolesta mielenkiintoinen kaupunki. Täällä ollaan persoonallisempia kuin monessa isommassa kaupungissa. Tukholmassa näkee vähemmän H&M-tyylistä poikkeavaa pukeutumista, myös Lontoossa oli yllätys että persoonallisimman näköiset tyypit puhui jotain muuta kuin englantia. Korkeintaan jossain Camdenissa näki jotain perus-erilaista punkkarilookkia mutta ei mitään uutta, toisin kuin Helsingissä päivittäin.

Lukemisen harrastajalle on Helsingissä Akateeminen kirjakauppa ja lukuisat kirjastot. Vanha "Harry Potter-tyyppisillä" lukuisilla portailla varustettu Rikhardinkadun kirjasto on näkemisen arvoinen paikka;)

Jotkut vaan elättelee vanhoja urbaanilegendoja ylpeistä ja tylyistä stadilaisista, mikä on ihan myytti. Suuri osa on muualta muuttaneita, joka puolelta Suomea tai rajojen ulkopuolelta.

Vierailija
12/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun siellä on ollut, on ollut kylmää ankeaa ja kaikkialla köyhän näköisiä maahanmuuttajanuoria notkumassa ja lorvimassa.

Vierailija
13/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaista voisi kiinnostaa Helsingissä

presidentinlinna (itsenäisyyspäivän juhlat, Halonen), eduskuntatalo (siellä meitä edustetaan), valtioneuvosto (sieltä meitä hallitaan), Ateneum (Suomen taiteen merkkiteokset), Olympiastadion (siellä oli Suomen ainoat olympialaiset), Stockmann (Suomen suurin tavaratalo), Suomenlinna (Ruotsin kuninkaan rakennuttama linnoitus, jonka takia Helsingistä lopulta tehtiin pääkaupunki). Ja ratikka-ajelulla näkee laajan otoksen kaupunkia, esim.

Vierailija
14/100 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapa te, joiden mielestä Helsingissä ei ole MITÄÄN kiinnostavaa tai nähtävää...

että mikä teitä sitten kiinnostaa? Pelkkä tunturivaellusko?

tunturivaellus kiinnosta.

Alpeilla oon kuitenkin muutaman kerran käynyt vaeltamassa.

Olen asunut useita vuosia vähän isommissa kaupungeissa kuin Helsinki. Mm. Lontoossa, Dublinissa ja Pariisissa olen töiden ja opiskeluiden takia asunut 1-2 vuoden pätkiä. Noiden kaupunkien jälkeen ei Helsinki oikein jaksa innostaa. Mieluummin asun Suomessa jossain pikkukaupungissa ja käyn sitten muualla shoppailu- ja kulttuurimatkoilla.

Kyllähän Helsinki ihan kaunis kaupunki on mutta ihmisten asenne on syvältä =/

Vierailija
15/100 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en löydä oikein mitään syytä miksi sinne pitäisi mennä. Pääsisin kotikaupungissanikin kirjastoon, kahvilaan, taidenäyttelyihin, konsertteihin, elokuviin, museoihin, urheilutapahtumiin, ravintoloihin, torille, kuntoilemaan, vaeltamaan, vanhoja jugendtaloja pällistelemään, mutta eipä tule juuri käytyä täälläkään niin mitä järkeä lähteä hakemaan niitä Helsingistä. Olen kai vähän kotihiiri.

Metrolla ja ratikalla olen ajanut eikä niihin liittynyt mulla mitään erityistä euforiaa.

Vierailija
16/100 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa maalta tuleet turistit ovat tolloja, mutta muista maista tulleet turistit ah niin ihquja...Voiko olla tyhmempää ajattelutapaa.

Vierailija
17/100 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta pääsee maailmalle.

"Toisin kuin monella muulla paikkakunnalla, täällä on kaikki lähellä. Sen takia voi samaan viikonloppuun yhdistää vaikka mitä, juoksematta."

Helsingissä liikkumiseen menee aikaa. Monessa pikkukaupungissa lasten kulttuuritarjonta esimerkiksi on parempaa.

Vierailija
18/100 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä ole mitään mitä pitäisi uudestaan mennä ihmettelemään.

Vierailija
19/100 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset