Joko täällä on puitu irc-gallerian suuri kusetus??
juttua tulossa ilmeisesti ainakin iltalehteen. Joku tyyppi on kusettanut ihmisiä 3-4 vuotta. Monta eri henkilöllisyyttä ynm. Ite en kauheen tarkkaa ole tietoinen kaikesta ku ei koskettantu mua mitenkään. Koko galleriassa puhutaan pelkästään tästä asiasta.
kyllä saa olla sairas ihminen että tollaista jaksaa jatkaa noin pitkään. Onneksi itse en hänen "uhrikseen" joutunut. tsemppiä niille ketkä joutuivat!
Kommentit (28)
IL: - Nainen kertoi syiksi yksinäisyyden ja kovan halun tulla äidiksi, toteaa Manninen naisen motiiveista.
Olen aina tiennyt, että pahimmat vauvakuumeilijat ovat hulluja. Ihan oikeasti, ei ne ole täyspäisiä.
puolesta, mutta sitten mainitsit, että "onneksi itse en hänen uhrikseen joutunut".
vanhempikin.
Miten mun ikä tähän liittyy?
Kaikki mustalaiset on varkaita ja kaikki kissaihmiset vihaa koiria.. Juu-u. Ja kaikki irc-galleriassa olevat on teinejä.
Siten, että irc-galleria on yleensä teinien saitti. Mielenkiintoista, että siellä on joku vanhempikin.
Miten mun ikä tähän liittyy?
enkä siltikään tajua miten mun ikä liittyy tohon asiaan mistä kirjotin??
t ap
Tehnyt monta eri profiilia? mitä muuta?
Yleensä siellä on vaan nuoria, sen takia kiinnosti. Varmaan se, että oletko sinä 20 (eli itsekin vasta teini-iän ylittänyt) vai 40, kiinnostaa.
enkä siltikään tajua miten mun ikä liittyy tohon asiaan mistä kirjotin??
t ap
Tehnyt monta eri profiilia? mitä muuta?
minäkin haluaisin vastauksen. Jos kukaan ei ole oikeasti IRL tavannut tätä henkilöä, mikä tuossa edes on ollut niin kamalaa. Minä en ymmärrä tuosta galleriasta mitään, mitä nuo kutsut yhteisöihin on ja miten siellä sitten huijataan ihmisiä feikkiprofiileilla. Onko siellä jotain virtuaaliseurustelusuhteita vai miten tässä nyt on kusetettu?
ole aivan se ja sama minkäikäinen ihminen olet. onhan meitä kaiken ikäisiä gallerias, facebookis,kuvakkees etc..että mun mielestä tyhmää arvostella ap:ta "teiniks" sen takia et on gallerias..tärkeämpää mun mielestä on tuo jutun sisältö minkä linkin ap oli laittanu ja sit se lehti juttu. siis oikeasti kuinka köyhää jonkun elämä on voinut olla ja kuinka sairasta että keksii tehdä olemattomille ihmisille kuolinilmoituksia...voi herranjestas sentään. toivottavasti se ihminen löydetään ja viedään hoitoon.
mikäs tää stella juttu on?? olis mielenkiintoista kuulla lisää.
sen näkee jo syntymäpäiviä -sivuilta, missä on joka päivä kaiken ikäisiä ihmisiä, ihan esim. kuusikymppisiin asti. Toki kun mennään yli 25-vuotiaisiin alkaa väki vähenemään rajusti. Myös Facebook on vienyt irc-gallerialta porukkaa.
Ainakin patologiselle valehtelijalle netti on taivas. Siellä voi kehitellä vaikka mitä juttuja ja niitä on kenenkään vaikea todistaa vääriksi. Olen itse muinoin ahkerasti chattailleena törmännyt lähes varmuudella ainakin yhteen patologiseen tapaukseen. Häneltä esim. kuoli yhden syksyn aikana puoli sukua ja hänellä itselläänkin oli kaikki maailman sairaudet ja vaikeudet. Koko chat-yhteisö hänet sitten loppujen lopuksi teilasi, mutta nainen (?) jatkoi silti chattäilyään. :D Eli, pokkaa kyllä myös riittää.
nyt vieläkään ymmärrä mitä tässä on tapahtunut, tuosta linkistä en saanut mitään tolkkua? Miten on saatu selville, että on ollut jotain feikkikuolinilmoituksia ja mistä ne on yhdistetty tähän gallerian huijariin? Mikä tuo Himoksen matka on ja puhelinnumerot sun muut, jos kukaan ei ole henkilöä IRL nähnyt/ ollut tekemisissä? Vai onko ollut tekemisissä, miten on ollut siinä tapauksessa mahdollista huijata? Ja miksi ylipäätään on oltu tekemisissä henkilön kanssa, jota ei kukaan tunne ja pyydetty vielä johonkin matkalle yhdessä?
mutta ei feikki-identiteetin keksiminen /ylläpitäminen ole mikänä rikos sinällään, eikä kai myöskään tekaistun kuolinilmoituksen yms. lähettäminen lehteen. Pitäisi olla jotain konkreettisempaa, kuten esim. huijattu rahaa tms. jotta olisi rikos.
Ja tietysti tuollaiselle huijaamiselle voi olla monta syytä: pahansuopuus, mielenterveysongelma ja esim. yksinäisyys (johon varmaan liittyy kuvitelma ettei kukaan ole kiinnostunut -> keksii feikin) tulivat ensimmäisenä mieleen.
ole aivan se ja sama minkäikäinen ihminen olet. onhan meitä kaiken ikäisiä gallerias, facebookis,kuvakkees etc..että mun mielestä tyhmää arvostella ap:ta "teiniks" sen takia et on gallerias..tärkeämpää mun mielestä on tuo jutun sisältö minkä linkin ap oli laittanu ja sit se lehti juttu. siis oikeasti kuinka köyhää jonkun elämä on voinut olla ja kuinka sairasta että keksii tehdä olemattomille ihmisille kuolinilmoituksia...voi herranjestas sentään. toivottavasti se ihminen löydetään ja viedään hoitoon.
mikäs tää stella juttu on?? olis mielenkiintoista kuulla lisää.
mutta minä en lähtisi netissä tutustumaan kehenkään ihmiseen, ainoastaan live-elämässä. Netissä kuka tahansa voi olla ihan mitä tahansa muuta kuin miksi netissä esittäytyy. Eikö se nyt ole kaikille opetettu jo pikkulapsena?
että näihin keskusteluihin osallistuminen vaatii täydellisen äidinkielen taidon. Osasit vissiin lukea tekstini siltikin. Olen erittäin pahoillani jos kirjoitus taitamattomuuteni häiritsee sinua.
että netissä on keksittyjä persoonallisuuksia.
Ihmettelen, että miten jonkun elämä menee niin raiteiltaan jos saa tietää että joku ainoastaan netin kautta "tuntemansa" ihminen onkin keksitty. Tuossa tekstissä mainitsee puhuvansa asiasta 9h päivässä ja että hän on kärsinyt ja kaikkea muuta vastaavaa. En pysty käsittämään.
Ja mitä tulee irc-gallerian käyttäjien ikään niin siellä on noin 500 000 käyttäjää joiden keski-ikä on 21 vuotta. Jos sinä saat 500 000 käyttäjän keski-iäksi 21 niin osaat varmaan päätellä että silloin puolet on YLI 21 vuotiaita eli 250 000 yli 21 vuotiasta käyttäjää. Eli muutama "ei teinikin" sekaan sopii.
Jotkut aikuiset ihmiset ovat irc-galleriassa "työnsä puolesta". Eli siis esim. nuoriso-ohjaajat tekevät sinne tunnuksia nykyään jotta nuorten olisi helpompi ottaa heihin yhteyttää yms.