Onko kukaan joutunut kusetetuksi Huutiksessa? Mitä tehdä? ov
Mulla on yhdessä paketissa kiinni 45 euroa! Maksoin 10 päivää sitten samasta pankista ja tuon jälkeen myyjä vaikeni, ei vastaa viesteihin eikä reagoinut negoihinkaan.
Huusin siis kolme kohdetta ja yksi sulkeutui ajallaan, muut myyjä sulki itse, n. 10 päivää ennen oikeaa sulkeutumisaikaa ja sitten alkoikin hirveä viesti pommitus, missä vaadittiin maksua HETI, ei siinä mitään, mulla on tapanakin maksaa parin päivän sisällä kohteen sulkeutumisesta/myyjän tilinumeron annon jälkeen. Myyjä myös yritti väkisin kaupata pakettiin särkyvän lisää (=postikuluja lisää 6.7 euroa), koska muilta huutajilta oli tullut valituksia postin runnottua pakettia. EN suostunut, koska A) kohteessa ei ollut mitään mainintaa ylimääräisistä kuluista ja B) kyseiset tavarat eivät säry helposti, jos tavarat pakkaa hyvin, eivät ole mitään järkyn helposti särkyvää tavaraa. Myyjällä oli ainoastaan yksi neutraali palaute (huutaja ei ollut maksanut kohdetta), muut 7 palautetta olivat pos.
Laitoin viime viikolla myyjälle ystävällisen tiedustelun asiasta, ei vastausta. Toissapäivänä laitoin sitten negat, missä kerron odottavani pakettia, ei mitään. Noh, kävin äsken katsomassa myyjän palautteet ja kappas, myös toinen huutaja odottaa maksamaansa tuotetta, jonka on maksanut jo KOLME VIIKKOA sitten!
Laitoin äsken myyjälle erittäin tiukan viestin, missä pyysin maksamaan rahat takaisin XXXXX tililleni, koska hän ei ole lähettänyt pakettia!
Kauanko odotan myyjän viestiä? Ennen kuin marssin poliisin puheille? Pikku jutuista en viitsi valittaa, mutta tuo on jo niin iso summa, että mulle riitti!
Ymmärrän kyllä, että ihmisille voi sattua jotain, sairastuu, lapsi sairastuu tai lähtee vaikka lomalle tai tietokone kosahtaa ja joutuu käymään kirjaston koneella. MUTTA siinäkin tapauksessa olisi kiva pitää ostaja ajantasalla.
Soittaa ei voi, myyjän tiedoissa ei ole puh.numeroa ja huomasin vasta nyt, että nimikin voi olla tuulesta temmattu. Maksun saajana näkyi "Lahjatili" tyylinen nimi, ei mikään ihmisen nimi. JA myyjä käyttää meilinä "anonyymiä" (=Huutiksen nickiään) nimeä JA EI laita meilin loppuun nimeään!
Musta tuo oli kyllä outoa (varsinkin jälkimmäinen), mutta en ajatellut sitä sen enempää kuin vasta nyt!
Kommentit (34)
mitään huutiksesta, koskaan ei tiedä kuka huijari on siellä vastassa. Siinä menettää rahansa ja mielenrauhansa, jos ei saa tuotteita tai tuotteet eivät ole sitä mitä lupaa. Minä ostan mieluummin kaupasta ettei tarvii miettiä tuommoisia ja stressata.
tulin huijatuksi, vaikka luulin ettei niin käy. Mutta tuote oli edullinen jne jne huomasin jälkeenpäin, että merkit oli näkyvissä. Tehnyt n. 700 kauppaa ja tämä toistaiseksi ainoa. Nyt olen varmempi ja parempi olla ostamatta, jos pienikin epäilys myyjän toimissa.
Tyyppi jolta ostin oli ammattilainen. Tein rikosilmoituksen ja n. 6 kk tuli oikeudenpäätös: sivukaupalla rikoksia siis vastaavia joka suuntaan. Mitään en saanut eikä kukaan muukaan. Toivottavasti kaveri istuu vielä.....eikä pääsisi jatkamaan tekojaan
mitään huutiksesta, koskaan ei tiedä kuka huijari on siellä vastassa. Siinä menettää rahansa ja mielenrauhansa, jos ei saa tuotteita tai tuotteet eivät ole sitä mitä lupaa. Minä ostan mieluummin kaupasta ettei tarvii miettiä tuommoisia ja stressata.
mulla on itellä nyt ekaa kertaa huutiksessa yynti päällä ja pakko sanoa, että tyhmä on se joka maksaa myyjän tilille ennen kun saa mitään. siellähän ohjeistuksessa sanotaa, että näin ei kannata toimia vaan myyjä voi postittaa tavarat esim. siten että ostaja saa avata paketin postissa ennen maksua. olisko tämä rehellisten ihmisten tapa toimia?
säännöllisesti kauppaa Huutiksessa (pidin kyllä parin vuoden tauon opiskelukiireiden takia) ja kauppoja on takana nyt varmaan 1000, Ebayssä kauppoja on tullut tehtyä viitisensataa. Tämä on eka huono kokemus Huutiksessa, Ebayssä on käynyt pari kertaa niin, että Kanadan posti hävitti kirjeen eikä myyjä korvannut mitään. Mutta silloin kyse oli yhteensä 10-15 taalan maksuista posteineen eli häviö ei ollut mikään iso. En viitsinyt noista valittaa Ebaylle. Mutta tätä nykyä en enää huuda mitään kanadalaisilta myyjiltä, niiden posti on muutenkin perseestä, vaikka kirje lähtetäänkin lentopostina, se kuhnii matkalla 3-5 kuukautta ja myyjä on lähetettänyt sen lentona.
mulla on itellä nyt ekaa kertaa huutiksessa yynti päällä ja pakko sanoa, että tyhmä on se joka maksaa myyjän tilille ennen kun saa mitään. siellähän ohjeistuksessa sanotaa, että näin ei kannata toimia vaan myyjä voi postittaa tavarat esim. siten että ostaja saa avata paketin postissa ennen maksua. olisko tämä rehellisten ihmisten tapa toimia?
Mistäs myyjä sitten saa takeen että ostaja oikeasti maksaa ostoksensa kun on sen paketin postissa avannut? Vai meinaatko postiennakkoa? On niin kallista ettei kukaan sellaista halua maksaa (ostaja siis) ja myyjällä on se riski että jos ostaja yhtäkkiä päättääkin että "mä en nyt vaan tykkääkään tästä vaikka tuotteessa ei ookaan vikaa" niin myyjä maksaa sitten ihan kaikki kulut.
Noh, postiennakko se vasta onkin riskaabelia! Jos ostaja ei hae pakettia, joudut maksamaan tuplapostit, että saat paketin takaisin.
Halvoissa tuotteissa postiennakko nostaa hintaa LIIKAA. Kalliissa tuotteessa tuo onkin ok tapa. Harvat postit suostuvat siihen, että paketin saa avata ennen maksua. Ja mitähän vielä. Jos hyväksyy vain ja ainoastaan postiennakon, sulle tulee vaan muutama huuto. Harva suostuu postiennakkoon huutajana.
Ja myyjänä tuo on myöskin riskaabelia. Eli kyllä se rahat tilille-paketti postiin on paras!
No, minä en huutanut noita yleisesti olemattomia kohteita, millä huijataan useasti (=uudet konsolit, kännyt, kannettavat, uudet PS3 pelit ym.). Jos tarvitsen uuden läppärin tai kännyn, marssin kauppaan ja ostan sen sieltä. Sieltä saa takuuvarmati takuut ym.
Mutta nämä tuotteet olivat sellaisia, etten ole vielä kertaakaan kuullut, että kukaan olisi näillä huijannut. Mutta kertahan se on ensimmäinenkin..
Kannattaa vaan käyttää tervettä järkeä, huutaessa katso palautteet ja erityisesti vastaukset negatiivisiin palautteisiin. Jos myyjän osoitetiedot puutteelliset, en välttämättä maksaisi mitään. Jne. keskustelupalstalla saa lisää vinkkejä turvalliseen kaupankäyntiin. ja jos jokin vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta, Huutenetissä se yleensä onkin:)
paketti on postitettu YLI 2 VIIKKOA sitten ja palautunut takaisin, koska saajaa (eli siis minua) ei ole tavoitettu, just joo. Nyt haiskahtaa ja pahasti.
Ja myyjä rupesi selittämään pitkät litaniat. Annoin iltaan asti aikaa ja sitten teen sen rikosilmoituksen.
Sano että jos et saa pakettikoodia jonka avulla voit itse selvittää 100% varmuudella että paketti on käynyt postissasi ja palautettu myyjälle niin teet rikosilmoituksen.
Sano ettet kuuntele nyt enää yhtään selitystä vaan ainoa joka voi estää rikosilmoituksen teon on pakettikoodi jonka avulla voit itse todentaa tapauksen.
Ja jos myyjästä ei kuulu yhtään mitään tämän päivän aikana niin rikosilmoitus lähtee heti huomenna. Samoin kuin jos tulee vaan lisäselityksiä eikä pakettikoodia.
Ja jos myyjä mössöttää että on hävittänyt pakettikoodin niin voi voi vaan - hän on puhunut itsensä juuri pussiin. Koska paketti on hänen mukaansa juuri palautunut niin siinähän se koodi näkyy - paketissa.
Tsemppiä ja kerro miten asia päättyy.
Nyt se laitto viestin, että "en oo koskaan mitään huijannut ja lopeta jo toi häiriköinti" ym. Ja nyt paketti on kuulemma postissa ja tulee pikana eli se on mulla ens ma tai ti perillä ja mun pitää se tällä kertaa hakea. Eikä tietty sitä pakettikoodia ylläri, ylläri taaskaan.
Ja nyt se kolme tuotetta onkin muuttunut VIIDEKSI! Hän kun halusi olla ystävällinen ja laittaa kiitokseksi pari lisätuotetta (oikaisin häntä taas, että niitä oli kylläkin kolme kohdetta, ei viisi).
Laitoin sille viestin, että iltaan asti aikaa maksaa rahat takaisin.
Olen aika lailla varma että nyt kyllä saat pakettisi mutta sehän ei tätä huijausta muuta.
negoiksi, missä kehtaakin valehdelle, että osoitetietoni ovat väärät. Just joo.
vielä tämän viikonlopun aikaa etsiä se pakettikortti tai tunnustaa valehdelleensa lähettämisestä. Ellei myyjä reagoi mitenkään asiallisesti uhkaa marssia poliisiasemalla heti maanantaina(parempi uhka tuo poliisiasema kuin nettirikosilmoitus). Kero myös, että poliisi saa selvillä asiaa ja soitella sinne päin. Olethan säilyttänyt myyjän kanssa käymäsi sähköpostin? Ne voit lähettää myös yp:lle maanantaina.
Ainoastaan 3-4 viestiä olen vahingossa poistanut + ne Meklarin viestit (idiootti minä *lyö päätään seinään*). Samoin pari lähettämääni viestiä olen poistanut, koska piti siivota sähköpostiasta turhia viestejä pois.
Juu, laitoin myyjälle ukaasin, että teen sen rikosilmoituksen (en puhunut netti-ilmosta mitään). Ja nyt myyjä vaikeni taas, ylläri, ylläri.
Taisi todellakin rassukka luulla, että mä odottaisin pakettia hamaan tappiin asti enkä kyselisi perään, mutta myyjä valitsi kyllä väärän henkilön kusetettavaksi, valitettavasti. Pienestä summa (=alle 10 euroa) en viitsi lähteä tekemään rikosilmoitusta, mutta nyt puhutaan isoista rahoista.
kohteita tarkemmin ja kappas, myyjällä on myytyjä kohteita yhteensä 19 ja pari kohdetta on ollut useamminkin myynnissä ja niissä kaikissa on ollut huutoja. Myyjä ei ole kuitenkaan saanut kaikilta ostajilta palautetta..
Mutta muista, että et muokkaile oma-antamaasi negaa tai palautteenannon kellonaika päivittyy päinvastaiseksi eli näyttää että hän on antanut palautteen ensin ja sinä seuraavaksi, eli sinä "kostanut". -tosin minusta tuntuu tarpeettomalta poistattaa negoja, ne kääntyvät viisaalla vastauksella antajaansa vastaan joka tapauksessa.
Jos saan rahat takaisin, niin saatan ehkä (huom! ehkä) muuttaa palautteet neutraaliksi, mutta positiivista en todellakaan anna.
Eipä ole vieläkään vastannut.. Maksanut rahoja takaisin tai antanut niitä pakettikoodeja.. Noh, iltaa on vielä jäljellä.
Ja lähetti pakettikoodin, jonka mukaan paketti on viety tänään Seinäjoen/Törnävän postiin tms.
MUTTA.. Sitä ekan paketin koodia ei kuitenkaan ole tullut.. Eikä myyjä palauttanut rahoja, antoi vaan koodin.
Mistäköhän mä tiedän, että paketissa on todellakin maksamani tuotteet eikä esim. nippu vanhoja Hesareita tai puhelinluetteloita?
usein myydyistä kohteista:
En ole laitanut kohteita heti myyntiin ja olen antanut kyseisille ostajille negat lunastamattomista huudoista.. Noh, kuitenkin kyseisillä huutajilla ei ole negoja ollenkaan ja tämä kusipää myyjäkin on antanut positiiviset palautteet, missä kiittää kaupoista ym.
Laittoi tänään viestin, missä kertoo käyvänsä postissa tiedustelemassa pakettia, kun käy samalla asioilla, koska se kuitenkin pitää tehdä, kun kyse on arvokkaasta paketista. Ja hän ilmoittaa illalla klo 22-24.00, kun tulee töistä kotiin.
Onko se nyt niin helvetin vaikea antaa se perhanan pakettikoodi, jos paketin on oikeasti postittanut?
Kävin jopa meidän omassa postissa tänään, kun piti käydä kaupassa ja täti oli oikein ystävällinen ja katsoi kaikki 100 pakettia läpi (meidän posti on pieni, tossa S-marketin yhteydessä oleva posti) ja tarkisti vielä toisen kerran, mutta eipä ole pakettia meidän postissa!
Laitoin myyjälle nyt erittäin tiukan viestin, missä kerron odottavani iltaan asti ja vaativani joko rahoja takaisin tililleni TAI sitä pakettikodia. Katsotaan mitä tuo taas selittää..
Mistä noita pällejä oikein sikiää?