Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talossa vastasyntynyt, ei rokotetta isommille??

Vierailija
24.11.2009 |

Meille syntyy kohta vauva. Miehen lapset käyvät meillä noin kerran kuussa, vauvan syntymän tienoilla ovat tulossa pariksi viikoksi. Sitä ennen lomailevat äitinsä kanssa ulkomailla ja tulevat meille suoraan lentokentältä. Lasten äiti ei halua antaa lapsille turhia rokotuksia ja hänestä sikainfluenssarokotus on turha. Mitä mieltä..?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan tee tahallaan "kiusaa"? Ja aiheuta stressiä ihan mielellään... Meillä on nimittäin tällainen "exä", jonka mukaan lapsia on turha rokottaa ja lapset voivat hänen puolestaan kuulemma tulla meille, jos sairastuvat sikainfulenssaan koska minä voin hoitaa lapset kun olen joka tapauksessa kotona. Tautikin kuulemma kestää niin kauan ettei hän voi sen takia olla niin kauan poissa töistä, miehen pitää hoitaa isän velvollisuutensa jne. Ja meillä on alle puolivuotiaat keskosena syntyneet kaksoset kotona... Kaikkeen ei pidä eikä tarvitse suostua. Minä sanoisin suoraan, että lapset ovat tervetulleita rokotettuina ja terveinä (reissussakin voi helposti sairastua).

Vierailija
2/13 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en minäkään ottaisi mielelläni rokottamattomia lapsia vauvan lähelle.

Meillekin on tulossa alkuvuodesta vauva ja se on yksi syy sille, miksi isommat lapsemme rokotetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko itse ottanut rokotuksen? Se suojaa vauvaasi, ja imetys...

Vierailija
4/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on TURHA rokote?

Vierailija
5/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tuosta matkailusta, taudinhan voi saada mistä vaan, mutta rokottamattomuudesta. Esim. taalla Belgiassa rokotetaan kaikki alle 6 kk vanhojen vanhemmat, juuri koska pienet ovat alttimpia infektioille (taalla ei sen sijaan rokoteta yleisesti terveita lapsia, jos eivat ole riskiryhmalaisen perheenjasenia, kuten Suomessa, noin vertailun vuoksi). Et kai voi aidin tahtoakaan vasten menna, ja tuskin voit kieltaa lasten teille tuloa, vai? Eli ei kai auta muu kuin pyytaa lapsia pesemaan katensa usein, yskimaan/aivastelemaan nenaliinaan tai kyynertaipeeseen, jne. yleiset hygieniaohjeet, joita kannattaa muutenkin vastasyntyneen kanssa noudattaa.

Onko muuten noilla isoilla lapsilla edes MPR jos aiti on kerran rokotusvastainen? Tuhkarokkokin voi olla todella vaarallinen tauti varsinkin pienelle vauvalle, ei se ole vain sika josta kannattaa olla huolissaan...

Vierailija
6/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ei tarvitse enää murehtia toisten rokotuksista.

Vierailija
7/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

moinen äidin piittaamattomuus. Jos lapset eivät saa rokotusta, on heillä itselläänkin isompi riski sairastua sikainfluenssaan, kun ovat tuolla vastasyntyneen kotona. Ja vaikkeivät tartuttaisi vauvaa ja vauvan äitiä, saattavat tartuttaa isänsä. Kiva siinä pienen vastasyntyneen lisäksi hoitaa mies ja miehen lapset, jotka sairastuvat vain jonkun exän rokotusvastaisuuden takia. Eli ap, mielestäni voit ponnekkaammin vaatia äitiä rokotuttamaan muksunsa.

Vierailija
8/13 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa vastasyntyneen sekä sairaan perheen.

Vierailija
9/13 |
02.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi varmaan joutua hoitamaan mies, sen muksut ja vauva

Vierailija
10/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastensa rokottamiseen?

Meille syntyy kolmen kuukauden kuluttua vauva:

nyt on rokotettu minut ja kolme nuorinta lasta,

teinit ja mies rokotutetaan aivan varmasti heti, kun on heidän oma vuoro.

E mitään ylimääräistä sairastelua vauvakotiin!!!

Vierailija
11/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ottanut itselleni enkä lapsilleni rokotetta. Sairastimme sikainfl 2 vk siiten koko perhe vauvaa lukuunottamatta. Tottakai pelkäsin, että vauva saa tartunnan muttei onneksi saanut. Tauti oli ihan normi influenssan kaltainen jopa lievempi. Testillä varmistettiin sikalenssuksi. Vastasyntynyt on imetyksin turvin aika suojassa kaikilta taudeilta. Olisin enemmän huolissani, jos joutuisin rokotuttamaan lapseni tätä tautia vastaan. Rokotuksia kyllä kannatan mutten tätä nyt kohua herättävää.

Vierailija
12/13 |
01.12.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osahan sairastaa taudin lievänä.

Vierailija
13/13 |
25.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan tee tahallaan "kiusaa"? Ja aiheuta stressiä ihan mielellään... Meillä on nimittäin tällainen "exä", jonka mukaan lapsia on turha rokottaa ja lapset voivat hänen puolestaan kuulemma tulla meille, jos sairastuvat sikainfulenssaan koska minä voin hoitaa lapset kun olen joka tapauksessa kotona. Tautikin kuulemma kestää niin kauan ettei hän voi sen takia olla niin kauan poissa töistä, miehen pitää hoitaa isän velvollisuutensa jne. Ja meillä on alle puolivuotiaat keskosena syntyneet kaksoset kotona... Kaikkeen ei pidä eikä tarvitse suostua. Minä sanoisin suoraan, että lapset ovat tervetulleita rokotettuina ja terveinä (reissussakin voi helposti sairastua).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän