Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poliorokotus joskus 80-luvulla!!???

Vierailija
24.11.2009 |

Muistaako kukaan sitä ja millainen massahysteeria siinä oli? Itse muistan sen sokeripala rokotuksen hyvin hämärästi.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sai sen sokeripalan ja suuri osa otti sen heti kun mahdollista oli pois suustaan, silti tuntui lievää puutuneisuutta suussa.

Vierailija
42/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

senkö takia ne sokeritoukat nyt viuhahtavat?!

voitteko kuvitella, minäkin jouduin polille sen takia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hjamstrasitteko enemmänkin sokeripaloja kotikahveille?

Vierailija
44/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polio on ihan eri luokan sairaus kuin covid.

Vierailija
45/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ennenkin kuin 85, vaikka kauan siitäkin mennyt siis.

Vierailija
46/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin raskaana -85. Otin sokeripalarokotteen. Syntyi terve poika.

Vierailija
47/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Massahysteria? Ilmoitettiin, että koulussa otetaan sokeripala ja sitten otettiin. Sitten siirryttiin normaaliin päiväjärjestykseen.

Vierailija
48/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tosin vasta joku 10v silloin enkä seurannut lehtiä tms. Sitä vain mentiin kyseenalaistamatta mitään siihen sokeripalajonoon.

Jep. Enpä menisi enää.

Vierailija
49/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Massahysteria? Ilmoitettiin, että koulussa otetaan sokeripala ja sitten otettiin. Sitten siirryttiin normaaliin päiväjärjestykseen.

Juuri näin. Ei ollut nettiä ja kaiken maailman idiootit piti tuohon aikaan turpansa kiinni. Homma toimi.

Vierailija
50/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alakoulussa olin ja muistan että käytiin hakemassa sokeripalat. Mitään hysteriaa en muista, varmaan mua ei kiinnostanut ja kotona tuskin vanhemmat mitää äläkkää piti. Ja kyllä se piikki myös annettiin alakoulussa,sitä en muista kumpi oli ensin.

Vierailija
51/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteriaa en muista, itse olin raskaana ja sain sokeripalan neuvolassa.

Vierailija
52/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän vuonna se oikein oli? Oliko se 80-luvulla vai 70-luvulla?

Rokotuskortin mukaan olen saanut syntymän jälkeen kolme lähes perättäistä, sen jälkeen huhtikuu -77 ja toukokuu -82 (lisäksi toisesta, "terveyskortista", tieto toukokuu -98. Olisiko tuo ollut jonkun tulevan reissun vuoksi, sitä en tiedä)

Löytyy täältä isorokkorokotuskin.

Vierailija
53/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa oli venäläinen nuori mies sairastanut polion hän ontui vääntynyttä jalkaa ja toista kättä vähän kuin Ccccp vammaiset eikun CP. Samoin aikuisena venäläinen mies sairasti vesirokon hirveät arvet kasvojenkin iholla NS.rokonarpinen ja sitten oli heillä niitä vaikeasti vammaisia ja psoriasis ihottumaa.Oli myös maito allergisia ei mitään maitotuotteita voinut syödä vaan purkista kalkkia kalsiumia. Niitä saa terveyskaupoista.Jostain kipulääkkeestä syntyi vammaisia talidom lapsia mikähän lääketehdas se olikaan.Sitten on ollut niitä vesikauhu halvauksia kun koirat sudet purrut ihmiseen bakteereja.

Vierailija
54/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tämän hyvin hämärästi, olen -79 syntynyt. Sokeripala tuntui lähinnä joltakin karkkiin verrattavalta jutulta, mutta oudolta kun sen sai terveyskeskuksessa, mikä oli aina pelottava paikka.

55/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, koulussa sain tuon sokeripalan mihin muutama tippa jotain nestettä pipetillä laitettiin.

Vierailija
56/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut massahysteriaa, koska ei ollut nettiä, jossa hörhöt jakavat väärää informaatiota, jota vielä hörhömmät sitten uskoo.

Vierailija
57/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliotapauksia oli kait jotain parikymmentä.

Nimenomaan. Ja jokainen suomalainen tiesi että polio on niin vakava sairaus että sitä vastaan pitää ilman muuta suojautua kun tämä kerran onnistuu yksinkertaisesti rokotteella.

Tämä oli vielä sitä aikaa kun suomalaisilla oli aivot päässään ja ne kykenivät itse ajattelemaan sen sijaan että roikkuivat aamusta iltaan netissä toistelemassa kumisaappaan älykkyysosamäärällä varustettujen amerikkalaisten foliohattujen salaliittoteorioita.

Suomalaisten keskuudessa oli vielä 1985 ihmisiä, jotka olivat sairastaneet polion tai tunsivat jonkun siihen sairastuneen. Siksi rokotus onnistui tehokkaasti eikä sitä vastustettu.

Vierailija
58/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän vuonna se oikein oli? Oliko se 80-luvulla vai 70-luvulla?

Rokotuskortin mukaan olen saanut syntymän jälkeen kolme lähes perättäistä, sen jälkeen huhtikuu -77 ja toukokuu -82 (lisäksi toisesta, "terveyskortista", tieto toukokuu -98. Olisiko tuo ollut jonkun tulevan reissun vuoksi, sitä en tiedä)

Löytyy täältä isorokkorokotuskin.

Oliko calmette niminen isorokko rokotus. Vai tuberkuloosi.Meillä oli laastarit rinnassa tuberkuloosi testit ja jotkut rokotteet.Suomessa oli monia tuberkuloosi sairaaloita ja parantoloita mutta kun tauti väheni niitä lopetettiin mutta sitten ulkomailta alkoi valua taas uutta tuberkuloosia.Oli myös aivokalvon tulehdus rokotukset meningokokki.Polio on nykyään matkailu rokote esim.sudanissa on paljon polio tapauksia.

Vierailija
59/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 80- lukua? kirjoitti:

Naapurissa oli venäläinen nuori mies sairastanut polion hän ontui vääntynyttä jalkaa ja toista kättä vähän kuin Ccccp vammaiset eikun CP. Samoin aikuisena venäläinen mies sairasti vesirokon hirveät arvet kasvojenkin iholla NS.rokonarpinen ja sitten oli heillä niitä vaikeasti vammaisia ja psoriasis ihottumaa.Oli myös maito allergisia ei mitään maitotuotteita voinut syödä vaan purkista kalkkia kalsiumia. Niitä saa terveyskaupoista.Jostain kipulääkkeestä syntyi vammaisia talidom lapsia mikähän lääketehdas se olikaan.Sitten on ollut niitä vesikauhu halvauksia kun koirat sudet purrut ihmiseen bakteereja.

Ei ollut kipulääke vaan raskauspahoinvointiin tarkoitettu lääke, ja siksi sinä nauttivat nimenomana raskaana olevat ikävin seurauksin.

Vesirokko ei aiheuta arpia, eikä isorokon sairastaneita arpineen enää ole keskuudessamme.

Vierailija
60/73 |
09.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet eivät toimi, ja se oli täysin ylimitoitettu toimi. Juuri kukaan ei ole sairastunut polioon Suomessa, ja se tauti ei tartu. Todennäköisesti rokotteet aiheuttivat enemmän haittaa kuin itse tauti. Mutta se rokote jäi yhteen kertaan, ei ollut mitään jatkuvia rokotuksia, kuten nyt Covidiooteille annetaan.