Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

10 v poika kysyi, että mikä on kuukautiset ?

Vierailija
24.11.2009 |

Tuli niin puun takaa, että sopersin jotakin että se on semmojen tyttöjen juttu, joka liittyy lasten saantiin.

Mitä sinä vastaisit ? Ja oletko jo joutunut vastaamaan näin nuorelle ?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ymmärrä, ei!

ihmeellistä, ku pikkulapsillekki pitää tulla jo kuukautiset!surullista todellakin, ei pieni lapsi ymmärrä miksi se tapahtuu hänelle ja niin nuorena...

Vierailija
42/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasivuotias tyttö tietää, että ne vaan tulee kerran kuussa ja se on ihan normaalia ja siihen tottuu.

Vierailija
44/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaisemmin alkaa, sitä myöhempään kestää. Luin lääkärikirjasta.

Sen sijaan on perinnöllistä, milloin alkaa ja milloin loppuu.

Vierailija
45/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus kertoa vaikka miten nuorelle, jos kuukautiset ovat jo alkaneet.

Siis se, että kohtu valmistautuu vauvan tekoon jne. Muuten joku voi hyväksikäyttää ja tyttö ei ymmärrä riskejä.

Vierailija
46/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuus kertoa vaikka miten nuorelle, jos kuukautiset ovat jo alkaneet.

Siis se, että kohtu valmistautuu vauvan tekoon jne. Muuten joku voi hyväksikäyttää ja tyttö ei ymmärrä riskejä.

Tottahan se pitää jo aikaisin tietää että jos kuukautiset ovat alkaneet, voi tulla raskaaksi. Tämä olisi hyvä tietää niin tyttöjen kuin poikien...

Vierailija
47/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuo kerrotaan koulussakin tuon ikäisille niin miksei kotona!!

Yhtenä koekysymyksenä oli juuri:selitä mitä tarkoittaa kuukautiset.

Vierailija
48/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuo kerrotaan koulussakin tuon ikäisille niin miksei kotona!!

Yhtenä koekysymyksenä oli juuri:selitä mitä tarkoittaa kuukautiset.

Vierailija
49/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisruumiin toiminnasta. Toivottavasti ei ole äiti.

Minä olen puhunut, tytölle tottakai, äidin velvollisuus on kertoa kuukautisista ennen niiden alkua, ettei lapsi säikähdä, ja pojillekin pitää kertoa, ihan asiallisesti ja rehellisesti.

Ihmisruumis on omasta mielestäni hienosti suunniteltu organismi, ja kykymme saada lapsia on suuri ihme ja lahja, ja kuukautisiinkin voi suhtautua hienona juttuna, eli ruumiimme toimivat kuten pitääkin.

Vierailija
50/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni alkoi kuukautiset 10 vuotiaana, isosiskollani 12v ja itselläni 9 vuotiaana.. Olin kuunnellut paljon äitini ja isosiskoni juttuja kuukautisista ja meillä puhuttiin avoimesti että naiset voi saada lapsia kun kuukautiset tulee. Niinpä jo 7vuotiaana toivoin kuukautisia että joskus voisin itsekin saada lapsia :D Oli se silti shokki kun ne kolmannella luokalla alkoivat. Rinnatkin kasvoi jo tuolla samaisella luokalla. Onneksi kotona oli asiasta puhuttu paljon jo ennen, niin ei sinänsä ollut kummempi juttu kun sai asiasta kerrottua, ensiksi isosiskolle ja siitä äidille.

Itselläni kaksi poikaa, vanhempi 3v ja aina kun vaan näkeekin äidin kuukupin on sitä ihmettelemässä. Pahemmin ei ole mitään suurempia kysellytkään vielä. Tietää että se on äidin juttu.

Vierailija
51/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO EI KYLLÄ 10-VUOTIAALLA VOI KUUKAUTISET ALKAA! 10-VUOTIAS ON VIELÄ LAPSI EI NAINEN!!

Itse olin kymmenen, melkein yksitoista kun kuukautiset alkoivat ja olin ihan tosi kiitollinen, että oltiin ehditty jo koulussa hieman puhua asiasta. Vasta kuukautisteni alettua äitini kertoi ettei se ole vaarallista eikä siihen kuole.

Vierailija
52/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näähän on ihan normaalia arkea, turha mystifioida millään ihme kiekuroilla.

Vierailija
53/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tuli kerrottua etukäteen asiasta.

Vierailija
54/58 |
24.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska nyky ihmisen elinikä on vuosituhansien aikana kasvanut hirmuisesti. Kivikautiset elivät ehkä parhaimmillaan vähän päälle kolmekymppisiksi. Eli 10 - 15 vuotias oli jo aikuisuuden kynnyksellä. Jos sukukypsyys olisi saavutettu vasta lähempänä 20 ikävuotta, niin olisi varmaan ihmisten levittäytyminen tälle pallolle pysähtynyt, kun puolet heimon nuorista miehístä olisi jäänyt jonnekkin mammutin survomaksi tai sapellihammas tiikerin lounaaksi ennen lisääntymistä.

Vierailija
55/58 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudunko käyttää sit koko loppu elämäni pikkuhousun suojia?

Vierailija
56/58 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi menkat kun olin just täyttynyt 11 v. Niin että varmaan voi alkaa 10 vuotiaanakaan ilman että on mikään luonnonoikku.

Vierailija
57/58 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä 5 tai kolme vuotiaiden tarvii tommosia asioita vielä tietää. Jos lapsi kysyy niin silloin voi tokaista että aikuisten juttuja. Ja ottaa asia esille silloin kun se on ajankohtaista. Koulussakin aloitetaan puhumaan 5 lk. Niin miksi 3 vuotiaan pitää tietää. Se voi olla aika pelottavaa lapselle kun äidistä tulee verta. Ei noin pienet ymmärrä vaikka selittäisikin.

Vierailija
58/58 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi alkaa 10vuotiaanaki ku mulla alkoi just tänään ja oon 10v mut en uskalla kertoo äidille:-(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kolme