Kokemuksia sterilisaatiosta miehelle/naiselle?
t. 35v ja lapsiluku tämän raskauden jälkeen tässä
Kommentit (8)
mutta sterilisaatiota voisi myös harkita, lapsiluku täynnä. Miehelle ilmeisesti paljon helpompi toimenpide.
Siitä nyt kohta 3v. aikaa ja hyvin on toiminut. Oli helppo operaatio miehelle. Tehtiin paikallispuudutuksella ja ies oli muutaman tunnin päästä kotona. Jonkin verran oli turvotusta ja kipua ensin mutta särkylääkkeet vei kivut ja vuorokausi steriloinnin jälkeen ei tarvinnut enää lääkkeitä. Ei ole vaikuttanut mitenkään seksielämään muuten kuin että nyt ei tarvitse stressata ehkäisyn kanssa.
mulle tehtiin kuopuksen kanssa sektio jossa samalla myös sterilisaatio. Olen todella tyytyväinen siihen! Ekaa kertaa elämässä saan olla ilman hormonaalisia ehkäisyjä..
Seksi on ihanaa!! :) Aluksi tein jonkin verran "surutyötä" koska päätös on lopullinen mutta minulla se oli myös pakollinen terveyteni vuoksi. Silti tuntui hieman pahalta olla ns hedelmätön..mutta siis kaiken kaikkiaan suosittelen jos olet 100% varma ettei lapsia enää tule.
Päätös oli oikea, koska terveyteni ei enää raskauksia kestä. Mitään ongelmia ei ole tullut sterilisaatiosta, ehkä vähän kovemmat menkat.
Mutta kannattaa miettiä tarkkaan onko lapsiluku varmasti täynnä, paluuta kun ei ole...
tehdä. Minulle tehty myös 3. lapsen jälkeen suunnitellussa sektiossa. En ole katunut. Olin silloin myös 35 v. ja varma asiasta, että 3 lasta riittää meille. Eli jos miehesi vaan suostuu, hänen kannattaa mennä toimenpiteeseen. Purkukin onnistuu paremmin miehillä.
sektion yhteydessä; tyytyväinen joo, mutta voi jeesus noita menkkoja! toimenpiteeseen en varmaan ois lähtenyt, mutta kun tuli tuo kiirellinen sektio niin tehtiin siinä ohessa huomaamattomasti.
vaikka ollaankin jo vanhoja pieruja eikä lapsia enää hankita. hormoonikierukka on ehkä jopa luotettavampi ratkaisu kuin sterilisaatio
(ainakin jonkun akkainlehden mukaan)