Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten reagoida, kun 1-vuotias pudottaa kylässä lasikipon?

Vierailija
23.11.2009 |

Siis jossa on esim. jäätelöä ja se menee rikki. Onko riittävää kerätä isoimmat sirpaleet ja sanoa voi-voi.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä?

Vierailija
22/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä sen kummempaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tosiaankaan voi olettaa, että 1-vuotias lasikiposta söisi, saati sitten vielä vältämättä isompikaan... en minä ainakaan pikkulapsille lasiastioita laita.

Miksi lapselle pitäisi olla vihainen, jos ei voi edes olettaa hänen pystyvän varovaisuuteen tuollaisessa asiassa? Pienelle pelkkä syöminen on jo motorisesti haastavaa, saati sitten että pitäisi astioita vielä vahtia.

Minä en ainakaan kaipaisi mitään korvausta, jos astiani jostain syystä särkyisi. Mitä noista, jokusen euron maksaa. En todellakaan lapselle mitään Iittalaa, Pentikiä tai muuta vastaavaa laittaisi unissanikaan.

Vierailija
24/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta emäntänä en huolisi maksua vaan toteaisin jotain tyyliin "sattuuhan näitä":)

Vierailija
25/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysytäänkö täällä näitä kysymyksiä tosissaan tyyliin " Lapsi pudotti lasikipon, riittääkö voivoi.." "sain haukkumatekstarin, lapseni riehui synttärillä, mitä vastaan.."

Tehtaileeko joku nyt provoja urakalla vai ovatko ihimiset todella näin typeriä?!

Vierailija
26/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupsis! No ei se mitään, se olikin tosi ruma astia.

Vierailija
27/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei, anteeksi kun en huomannut katsoa "Matin" perään, miten voin korvata rikkoontuneen astian.

Ja jos kyseessä olisi vieraan lapsen pudottama astia, niin: Voi että kun olin hölmö ja laitoin jäätelön lasiastiaan, ei kai sinua sattunut?

Vierailija
28/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, minä olen se, jonka kippo tippui. Tunnustan, että ei ollut kuin lasisia astioita- meillä ei kertakaikkiaan ole muovikippoja (vielä), paitsi joitain pakasterasioita. Ja miehen työkaverin (naisen) lapsi oli tämä lapsukainen, joka tuli perheensä kanssa kylään. Olin vähän hämmästynyt siitä, että asia tosiaan sivuutettiin tuolla voi-voi ja äiti nosti kolme isointa kappaletta lattialta, kun minä siivosin imurilla ja rätillä. Kippo tippui, kun lapsi (jonka annettiin syödä omatoimisesti itse) vahingossa tönäisi sen lattialle. Vanhemmat eivät nähneet, mitä tapahtui, kun syventyivät keskusteluun. Minä pidin silmällä lasta (pelkäsin että tippuu tuolilta) mutta kaadoin samalla kahvia joten en ehtinyt hätiin. Jotenkin oletin, että kylässä a) vauva istuisi vanhemman sylissä ja b) joku syöttäisi hänelle helposti sotkevaa ruokaa (hilloa oli joka paikassa).

Vierailija
29/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sirpaleet ja tarjoutuisin maksamaan kulhon/ostamaan uuden tilalle.

Vierailija
30/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lasikipot, juomalasit yms. ovat sen verran edullista tavaraa ettei harmita vaikka menisikin rikki.

Kerran olen kyllä ottanut maksun - ihan röyhkeästi vaatinut sitä. Miehen kaveri tuli joulun aikaan kylään. Istui joulukuusen vieressä, jossa oli juuri ostettuja arvokkaampia lasipalloja. Alkoi ihmettelemään että "voiko ne olla lasia" johon totesin "juu, ovat lasia - älä koske, menevät helposti rikki". Siitä huolimatta tuo tunari otti heti "puristusotteen" lähimmästä pallosta joka iloisesti poksahti sirpaleiksi (ja sanoi vielä "oho!"). Silloin vaadin kyllä pallon hinnan heti maksuun (muistaakseni 12 markkaa).

Vierailija
31/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitat kuitin miehen mukaan. Antaa sen ja sinun tilinumeron sitten täle työkaverilleen.

No joo, ei todellakaan.

Minusta asia pitää vain ajatella niin, että se nyt meni rikki ja sille ei nyt voi enää mitään. Olisitko vaatimassa rahaa uuteen kippoon jos se menisi mieheltäsi rikki?

Käyt ostamssa kaupasta muovisia kippoja ja tarjoat lapsille seuraavan kerran siitä jäätelöä.

Otat tämän asian oppimisen kannalta.

Vierailija
32/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ostaisin uuden tilalle. En tarjoaisi rahaa, enkä tarjoutuisi ostamaan, koska kuitenkin kohtelias emäntä kieltäytyisi, vaan ostaisin mitään sanomatta uuden, ja antaisin seuraavan kerran tavattaessa.

Näin olen siis toiminutkin.

Vierailija
33/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännää, ei 1-vuotias syö lasi- tai posliiniastioista!

jeesus sentään

Vierailija
34/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka 1-vuotias voi syödä lasi-tai keraamisista kipoista?? Meillä on 2 lasta ja ne AINA syöneet sellaisista. Emme edes omista muovisia. Ne muovisethan on ihan viho viimeisiä kun ne on niin keveitä että vierivät lattialle ja pitkin pöytääkin koko ajan. Niiltä on tosi hankala syödä kun ei pieni osaa pitää toisella kädellä vielä kiinni reunasta. Laitatteko sitten huonokuntoiset vanhuksetkin syömään muovikipoista? Hävetkää....

Vierailija
35/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidän yksikään lapsi ole vuoden vanhana ylettynyt normaalilta tuolilta syömään, vielä jostain kulhosta lusikoimaan. Lisäksi jätskiä on niin vaikea syödä, että luulisi suurinosa luskallisista päätyneen lattialle kuin taaperon suuhun. Eihän se jätski lusikassa edes meinaa pysyä ja lasinen kippo on liukas jonka reunan yli jätski helposti tippuu.

Päivän selvää, että kippo tulee päätymään lattialle. Ihme äiti jos ei tuota tajua.

No jos tuo nyt oli totta, niin epäilenpä, että vieras ei ole kerennyt kerätä kuin muutamaan sirpaleen, kun emäntä on jo rynnännyt rätin ja imurin kanssa siivoamaan sotkua.

Toki olisi ollut fiksua pyytää anteeksi tai ehkä pyysikin, mutta jäi emännältä kuulematta.

Vierailija
36/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinulla ei ole mitään käsitystä siitä millaita vittumaista säätöä on käydä vauvan kanssa jonkun puolitutun niuhon kristallipikareiden keskellä paheksuttavana. Noin pienen vanhemmat saattavat olla myös täysin sekapäisiä väsymyksestä ja hitaat refleksit ja tilanteet tuntuu sekavilta. Mitä sen olisi pitänyt tehdä, ottaa sinulta kädestä se imuri vai? Olet idiootti, se koko vierailu oli sen lapsen vanhemmille todennäköisesti kidutusta.

Vierailija
37/37 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihme, jos sen ikäiseltä lasikippo putoaa. Vanhempien kuuluisi vahtia lastaan sen verran, ettei vahinkoja satu.