Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen äiti on itse lomalla ja pitää lapset hoidossa?

Vierailija
23.11.2009 |

Naapurin rouva on syyslomalla (ei siis sairaana) ja kuskaa lapset hoitoon 8-16. En ymmärrä... mutta onneks ei tarttekaan

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on toki asia erikseen jos äidillä masennusta, opiskelee, tekee remppaa tms tai jos kyseessä on erityislapsi. Mutta sitä en kyllä ymmärrä että normityötä tekevä äiti ei jaksa/halua olla omien normilastensa kanssa lomillaan. Minulla on tällainen ystävä, lapset ovat tarhassa aina kun se on auki, vaikka itse lomailee. Hän pitää jopa palkatonta lomaa normaalin kesäloman lisäksi jotta voi lomailla vielä itsekseen sitten kun päiväkoti on taas auki, pk kun on sen varsinaisen kesälomakuukauden kiinni. Sanokaa mitä sanotte mutta tätä en kyllä ymmärrä enkä hyväksy.

Vierailija
2/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka tajuaa ottaa itselleen omaa aikaa jaksaakseen paremmin arjen pyöritystä. Väsyneestä äidistä ei ole iloa lapsille, vaikka ne siinä kotona pyörisivät.

Voi voi. Että äiti jaksaa olla hyvä äiti vain, jos näkee lapsiaan aamulla tovin ja illalla toisen. Ehkä näin on, jos kärsii jostain mielenhäiriöstä, kuten masennuksesta tms. Olet vieraantunut elämästä, höpönassu!

Uskomatonta, että niin monien mielestä äiti on sen parempi äiti, mitä vähemmän on lastensa kanssa. Ettekö tiedä, että ammoinen laatuaika-käsitekin on jo kumottu aikoja sitten, ja todettu, että lapselle tärkeintä on vanhemman läsnäolo. Eli vaikka äiti tekee ruokaa ja lapsi leikkii vieressä, sellainen on lapselle tärkeää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[Kannattaisiko kokeilla, löytyisiköhän sitä energiaa vaikka ruokavaliosta, liikunnasta ja omasta lapsista. Niitäkin oppisi ehkä sietämään kun viettäisi niiden kanssa aikaa!

omasta asenteesta ja epäitsekkyyden opettelusta.

Jotkut ei vaan pääse millään eroon siitä keskenkasvuiselle ihmiselle tyypillisestä "maailma on minäminäminä" -asenteesta, vaikka lapsia syntyisi. Missään ei ole mitään mieltä, ellei saa itse olla koko ajan pääosassa, vaan pitää esim. huolehtia muista. Lapset ovat taakka, mutta silti niitä pitää tehdä.

Vierailija
4/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ns. huonot äidit haistattelee hyville äideille, jotka hoitavat lapsensa. Että mitä v-ua toisille kuuluu, hoidattaako lapsia turhaan? No kyllä se vaan kuuluu, jos omalle lapselle ei saa läheltä hoitopaikkaa ja toisekseen saa maksaa esim. vauvalomalaisten turhat hoitopaikat.

ja hyvät äidit täällä arvostelee huonoja... Onneksi lapsillani ei ole täydellistä äitiä. On nimittäin aika rankkaa olla "täydellisen" äidin lapsi... Meidän perheessä ollaan ihan vaan ihmisiä!

Vierailija
5/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari irtonaista vuosilomapäivää pitämättä ja aion hyödyntää ne tekemällä erilaisia rästiin jääneitä kotihommia. Vien lapsen hoitoon vasta klo 9 ja haen vähän ennen klo 16, koska saan aikaiseksi paljon enemmän jos lapsi ei pyöri jaloissa koko ajan. Hyi minua.

Vierailija
6/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen äiti on itse lomalla ja pitää lapset hoidossa?

Vierailija
7/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä tosiaan juttuun liittyy jotain hämäräperäistä! Seuraa ihmeessä tilannetta!

Vierailija
8/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen samaa mieltä että väsynyt ja haluaa omaa aikaa. mitäs pahaa siinä lie?

käy ap kysymässä jos noin ahdistaa

Vierailija
9/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne lapset ei voi olla siellä hoidossa? Meidän pk:ssa ainakin alkaa toiminta noin klo 9 ja iltapäiväulkoilusta on ihan hyvä hakea lapsi kotiin noin klo 16.

Mistäs tiedät, mitä se naapurin rouva puuhaa päivisin? Tekee vaikka pientä maalausremppaa, ei siihen kaivata lapsia jalkoihin pyörimään.

Vierailija
10/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis todella väsynyt ja kyllästynyt äiti. äiti jota ei arvosteta, äiti jota saa juoksuttaa pompottaa haukkua ja arvostella. äiti joka on koko perheen kynnysmatto, jonka kintuille omatkin koirat kusevat. äiti, joka siivoaa tiskaa pyykkää ja tekee ihan kaiken perheensä eteen, koska mies ei tee mitään. sellainen äiti vie lapset hoitoon ja haluaa pitää edes oman syysloman, koska mies vietti neljän viikon kesäloman ja minä äitinä kiikutin lapset silloin hoitoon ja itse pakersin peräsuoli pitkänä töitä miehen kitatessa kaljaa kotona.

sitäpaitsi.. MITÄ VITTUA SULLE KUULUU MIKSI VIEN LAPSENI HOITOON!!!

Vierailija
11/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

normiäiti

Vierailija
12/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan kotoa.

Lapseni on tarhassa vaikka mies kotona, lomautettu reppana. Nyt kun olen saikulla niin otettiin lapset kotiin, ollaan 3 viikkoa oltu näin, viikko vielä jäljellä.

Tarhassa tädit kummastelee meitä! :D

Ja lapsilla, noilla isoimmilla 4- ja 5- vuotiailla on iso ikävä kavereitaan, jotka PÄÄSEE sinne hoitoon. Laskevat jo öitä. :D

En tajua miksi TAAS ahdasmieliset jakaa ajatuksiaan, menkää ulos happihyppelylle.

Vierailija
13/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomillani ainakin DI-työtäni ja sitähän naapurit ei tiedä....

Vierailija
14/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi lapsia tehdään, jos heidän kanssaan ei eletä sitä ihan normiarkea.

Vierailija
15/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap ei taida olla omaa elämää, kun pitää kärsä ikkunassa kiinni kytätä mitä naapuri tekee..

Vierailija
16/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka tajuaa ottaa itselleen omaa aikaa jaksaakseen paremmin arjen pyöritystä. Väsyneestä äidistä ei ole iloa lapsille, vaikka ne siinä kotona pyörisivät.

Vierailija
17/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jään parin päivän päästä äitiyslomalle ja esikoinen jatkaa hoidossa, ehkä joka päivä, ehkä ei. Vielä en tiedä. Riippuu omasta jaksamisesta. Ajattelin kerätä voimia tulevaan eli synnytykseen ja vauvan hoitoon, kun ei voi tietää minkälainen uusi tulokas on. Ja varmaan esikoinen jatkaa osittain hoidossa vauvan synnyttyäkin.

Vierailija
18/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa joululoma jo joulua edeltävällä viikolla keskiviikkona. Lapsi on sen viikon vielä tarhassa (tosin tietty lyhyemmät päivät), tarhassa on mm. joulujuhla silloin. Sinä aikana kun lapsi on tarhassa käyn tekemässä jouluostokset, teen suursiivouksenja teen asioita joita hankala tehdä lapsen kanssa kahdestaan (esim. maalaan kirjahyllyn ja ompelen lapselle joululahjaksi prinsessapuvun). Joulun aikaan lapsi on 3 viikkoa lomalla (mulla vaihtuu työpaikka) kotona mun kanssa, joten en edes koe huonoa omaatuntoa tuosta että on 3 päivää hoidossa mun ollessa lomalla.

Vierailija
19/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein tuota syksyllä. Olin tosi väsynyt, koska kuopuksella on astma ja hän valvottaa edelleen paljon, vaikka on jo viiden.

Olen itse sairastellut, vaikkei kukaan sitä tiedäkään ja minä ihan vain nukuin.

Vierailija
20/27 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pitänyt lapset päiväkodissa. Onneksi ei kuulu meidän naapureille tämäkään asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan