Minkä merkkinen kahvinkeitin ja mitä merkkiä kahvia yleensä käytätte?
Pohdin tätä kun siskollani on moccamaster, silti se kahvi maistuu tosi pahalta (käyttää halpismerkkiä xtra tai jotain) ja minulla on braunin keitin, jossa ajastin ja vedensuodatin ja käytän presidenttiä, jos tiukkaa rahallisesti niin sit juhlamokkaa ja kahvini on sata kertaa parempaa kun siskoni.
Kommentit (19)
Kannattaisko joskus pestä se kahvinkeitin?
Pohdin tätä kun siskollani on moccamaster, silti se kahvi maistuu tosi pahalta (käyttää halpismerkkiä xtra tai jotain) ja minulla on braunin keitin, jossa ajastin ja vedensuodatin ja käytän presidenttiä, jos tiukkaa rahallisesti niin sit juhlamokkaa ja kahvini on sata kertaa parempaa kun siskoni.
tulee oma kahvimitta jota kannattaa käyttää. Poroja taitaa tulla vähän vähemmän kuin normaalisti.
ja kahvina on milloin mitäkin. Nyt on kaapissa Juhlamokkaa, Kulta Katriinaa ja Presidenttiä.
Me ei ikinä laiteta vesisäiliöön vettä kahvipannulla.
Tehdään kaikki kahvi pressopannulla, käytetään yleensä Arvid Nordqvistin tummapaahtoisia "alkuperämaakahveja", tällä kertaa Nicaragualaista. Paljon parempaa kuin ns. peruskahvit, ainakin meistä ;)
Ja kahvina Juhlamokka. PAnnukahvi on niin hyvää ja koska kotioloissa tulee juotua kahvia melko vähän, panostan mielummin sitten makuun.
Töissä on yhdessä kahvihuoneessa myös Moccamaster, ja kahvi on kamalan makuista, vaikka samaa Juhlamokkaa sielläkin käytetään. Toisessa kahvihuoneessa joku halpakeitin ja kahvi on huomattavasti paljon paremman makuista.
Eli minulle ei moccamasterilla keitetty kahvi maistu (juu ja keitän molemmilla keittimillä kahvia itsekin, joten vika ei ole keittäjässä).
Meillä on Moccamaster enkä pois vaihtaisi, on se niin nopea eikä ääntele eikä höyryä vesi :)
Siis monet hyvät keittimet on ollut meillä muutkin en siis mikään moccamaster kannattaja ole, jos tuo menisi rikki niin ostaisin varmaan jonkun edullisemman..raha ratkaisee..
No siis..pahan kahvin saa vain ostamalla huonoa kahvia! Minä ostan aina Brazil tai yllätys, yllätys..Pirkka! joka =Costa Rica
kahveina Mundo, Presidentti, Juhla-Mokka ja Go'Morron. Viimeinen on parasta. Siis kahvistahan se on kiinni eikä keittimestä. Keittäjästäkin tietysti. Laiha kahvi on kamalaa, mutta ei lusikkakaan saa kupissa seistä.
Tulee hyvää kahvia! Törkykallista tuo Presidentti, mutta en tykkää Juhlamokasta tai Kultakatriinastakaan, joten sitä ostan.
Kaipa se kahvimerkki lähinnä vaikuttaa ja se, että keitin on puhdas, vesi kylmää ja kahvimitta käytössä! Lisäksi keittimen kyllä pitää kuumentaa vesi tarpeeksi kuumaksi ja mielellään myös sekoittaa kahvi kannussa.
ja kahvina kultakatriina ja kyllä kahvi on ihan törkeän pahaa! Tosin vaikuttaa varmaan myös se, että keitintä pitäisi pestä useammin ja se, että kahvi seisoo järkyttävän kauan. Tosin kahvi on kyllä pahaa, vaikka se olisi juuri keitetty! Ja kyllä sekin oikeasti vaikuttaa kuka keittää, eli mittaako yleensäkään kahvinpurut vai kaataako summamutikassa vaan keittimeen!
Mies ei suostu juomaan muuta kuin Kultamokkaa. Sitä pitää sitten erikseen hakea Valintatalosta tai M-marketista, kun ei muualta saa, eikä noita kauppoja muuten käytetä.
ja Presidenttiä tötteröön. Kahvin pilaa törkyinen pannu ja kalkkinen vesisäiliö eikä se kaffe saa seistä kuin korkeintaan hetken, on siis todellinen tuoretuote.
ja maailman parhaimmat kahvit!
http://www.breworganic.com/ProductImages/coffee/L-Fr-Press.jpg
eihän millään keittimellä tule hyvää kahvia, jos keitin on kalkkinen, rasvainen ja likainen. Vesi pitää kaataa aivan puhtaalla kannulla (ei riitä että huuhtasee vanhat kahvit pois).
Meillä on kotona Moccamaster ja kahvina Juhlamokka tai Presidentti, hyvää tulee.
Olen aikoinani juonut vain pannussa keitettyä kahvia ja siksi ostan vain pannujauhettua, ei ole niin kitkerää kuin tavan kahvi.
Kertokaa huonolle kahvinkeittäjälle jotkut ihan konkreettiset mitat miten saan hyvää kahvia aikaiseksi? Itse kun olen vasta alkanut juomaan niin en oikein edes tiedä miltä sen pitäisi maistua! Kiitos kaunis!
5
niin poroja tulee sitten 4mitallista. Kahvina presidentti ja keittimenä moccamaster. Monet ovat kehuneet keittämääni kahvia ja tiedän, että ovat myös tarkoittaneet sitä.