Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko alakoululainen saada "vapautuksen" kouluruokailusta?

Vierailija
22.11.2009 |

Nyt on sellainen tilanne, että mikään kouluruoka ei käy ja tästä meinaa tulla turhan iso kynnys koko koulunkäynnille.

Vapautus ruokailusta ja eväät mukaan?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oma koulunkäyntini oli lähes pilalla 60-70-luvulla ruokailun takia. Olin aina ollut huono syömään ja siihen aikaan oli pakko syödä lautanen tyhjäksi. Huhhuh! Kävin kerran entsessä kansakoulussani, ja tuttu ahdistus valtasi heti, kun näin ruokalan raput :(

Vierailija
62/64 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ollut mielenkiintoista keskustella asiasta ihan oikeasti. Syitähän voi olla monia. Mutta tyypilliset av, mammat on heti sitä mieltä, että lellitty tapaus. Taustalla voi olla kiusaamista (muut lapset haukkuvat vaikka lihavaksi, lapsi ei uskalla syödä9, anoreksiaa, psyykkisiä ongelmia, allergiaa, mahavaivoja, paksunsuolentulehdusta. Siis vaikka mitä, mitä ei ole vielä saatu selville. Oireilee vain syömättömyytenä koulussa. Tilanne pahenee jos opettajat suhtautuvat kuten av.mammat, että lellitty penikka, ei meidän lapset vaan ja huono äiti. Vapautus ruokailuista voisi olla todella se aikalisä, minä aikana saadaan syy selville, miksi ruokailutilanteet on vaikeita. Mutta eihän tällä palstalla voi tällaisista asioista keskustella.

Eivät kaikki sinua halunneet lytätä. Halusivat vaan tarkennusta kertomaasi jotta olisivat voineet vastata paremmin. Minäkin ajattelin että haluat keskustella mutta jatkokommentistasi päätellen olisitkin halunnut että sinulle vastataan kyllä tai ei. En myöskään voi vastata yksiselitteisesti mutta suosittelen keskustelemaaan koulussa asiasta. Minulla on lapsia joilla on ollut kaikenlaista vaikeutta koulutaipaleella ja ainakin minun kohdalleni on osunut sellaisia opettajia,jotka ovat omalta osaltaan tuoneet helpotusta koulunkäyntiin ja heidän kanssaan on ollut aivan hyvä puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöminen on varsinkin asia, jonka pitäisi olla jokaisen, pienenkin, itse hallittavissa oleva asia.------- Psykologille lasta ei mielestäni pidä viedä, koska silloin asiasta tehdään lapsen ongelma. Niinhän asia ei ole, vaan ympräristö on ongelma, jos se ei hyväksy lasta sellaisena kuin hän on. i]

Jos ruokailusta tulee valtataistelutanner, niin koko perhe tarvitsee apua solmujen aukaisemiseen. Syömishäiriöistä VOI toipua ja yleensä ammattiavun kanssa toipumisprosessi on nopeampi kuin itsenäisesti.

Jokainen anoreksiakuolema on todella turha kuolema!

Vierailija
64/64 |
23.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokailusta tulee valtataistelutanner, niin koko perhe tarvitsee apua solmujen aukaisemiseen. Syömishäiriöistä VOI toipua ja yleensä ammattiavun kanssa toipumisprosessi on nopeampi kuin itsenäisesti.

Jokainen anoreksiakuolema on todella turha kuolema!

Solmuja tulee vain silloin kun lapsilta vaaditaan tietynlaista syömistä. Antakaa hitto nyt lastenne syödä niin kuin he luonnostaan syövät! Vaikka sitten kaukana kouluruokailusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi