G: Kuinka nopeasti menkat alkoivat synnytyksen jälkeen?
Meidän ipana on 1,5kk ja jälkivuoto loppui n. 2 viikkoa sitten.
Eilen illalla tuli pyyhkiessä paperiin vaaleanpunaista limaa.
Tänään jo selkeämmän punaista. Vieläkään ei suuremmiten valu, mutta pikkarisuojassa on jo jälki.
Onko tämä menkkoja vai jälkivuodon jälkivuotoa?
Ipana on täysimetyksellä.
Kommentit (29)
oli ihan normaalit kuukautiset, jälkivuodon loppumisesta 2 vk.
8,5 kk eikä menkkoja vielä näy ei kuulu.
molempien synnytysten jälkee meni noin 6-7 viikkoa. Molemmista jälkivuoto noin 3-4 viikkoa.
en ole täysimettänyt ja menkat alkoivat 7 viikkoa synnytyksen jälkeen.
olen täysimettänyt 6 kk ja nyt vauva pian 10 kk ja luulen että oli yhdet menkat joku viikko sitten...
imetin 12 kk, ehkä myös Cerazette-pillerit piti menkat poissa, alkoi heti ekalla kierrolla yhdistelmäpillereillä
1-1,5 vuotta jo joka kerta mennyt. Mukavaa aikaa! :) Olen imettänyt kaikkia n. 2-vuotiaaksi.
Esikoisen kanssa meni 2 vuotta ja 2 kuukautta!
Imetin kyllä, samoin nyt.
Taidan omata melko voimakkaan hormonitoiminnan.
ja viikon päästä siitä alkoi säännölliset menkat. Parit menkat ehti olla kunnes tärppäsi uudestaan esikoisen ollessa 3,5 kk. Esikoinen huoli pullosta vasta 6kk iässä, joten ei täysimetys vaikuttanut mitenkään. Myös kakkosen synnytyksen jälkeen 4 vkon kuluttua alkoi normaali kierto.
mitkä lie jälkivuodon jälkivuodot, mutta oikeesti alkoi vasta 13kk synnytksestä (eli imetin vuoden ja kuukausi imetyksen lopetuksesta alkoi menkat ihan säännöllisesti).
Noin kuukausi imetyksen lopetuksesta tulleet ekat menkat. Eli 11kk synnytyksen jälkeen.
Tosin käytin cerazetteja ehkäisynä. Imetys ei onnistunut kuin 3kk.
Sitten alkoi heti menkat kun cerazetet lopetin. Ja laihtuminen alkoi myös ripeästi, raskauskilot pysyi sitkeästi siihen asti. En siis suosittele cerazetteja muille kuin imettäville jotka ei halua raskaaksi.
ja imetin koko ajan lasta. Siis korviketta ei ole saanut lainkaan, ja imetän edelleen, kun lapsi 1 v. täyttänyt. Menkat tulee epäsäännöllisinä...
Toisella en vielä osaa sanoa, koska synnytyksestä on 1v4kk eikä kuukautisia vielä ole.
Imetän vielä.
Toisella kerralla 11 kk synnytyksestä.
Molempia lapsia täysimetin 6 kk ikäiseksi ja pitkään sen jälkeenkin.
vaikka täysimetin 6 kk, ja imetin kaikkia muutenkin yli 1-vuotiaiksi.
Kokeile seuraavassa mahd. kierrossa vaikka ovulaatiotestiä. Paitsi, kiertohan saattaa olla kovin epäsäännöllinen aluksi...
Meillä täysimetyksellä 7kk ja siitä vielä osittaisena kauan - kuukautiset alkoivat 13kk synnytyksen jälkeen.
Mun menkat alkoi 2kk synnytyksen jälkeen!