keliakiaverikoe, kuinka pitkä tauko viljoissa?
jos ennen keliakia testiä ollu vkon tauko viljoissa, onko siitä haittaa tulokseen?
vai onko vko vielä niin pieni ettei ole merkitystä?
Kommentit (17)
Ensinnäkin keliakiaa sekä ei keliaakista gluteeni herkkyyttä esiintyy todella paljon enemmän mitä länsimainen lääketiede tunnustaa...
Se tunnustaa vain sen yhden ja ainoan tyypin joka selviää koepalla.... Mutta valitettavasti todella moni kärsii tietämättään viljojen gluteenista ja/tai proteiineista.
Luettavaa löytyy ihan vaikka kirjastosta:
http://www.booky.fi/book.php?book_id=9789525421484
Tuolla "höpöhöpö" laitteella on todella moni päässyt selvyyteen allergioistaa, iho-oireistaan, suolisto-oireistaan..... Sekä lapset, että aikuiset...
Toivottavasti joku ottaa onkeensa jottei tarvitse lasta kiustata verikokeilla, ja testeillä kerta toisensa jälkeen joiden jälkeen lääkäri koettaa arvuutella mitä kannattaisi olla syömättä, vai miten se nyt nykyään oli,e ttä mitään ei saa vältellä.....
On todella ikävä asenne lääkäreillä, nimittäin se suolisto ei pääse paranemaan kun siellä on jatkuvasti huonon tilanteen aiheuttajia.....
Esim. vaivan aiheuttaja voi olla pelkkä 1 ruoka-aine, esim. vehnä tai maito.... Mutta koska suolisto menee jatkuvasti huonompaan kuntoon niin se lakkaa sietämästä muitakin ruokia.... Kierre on valmis....
Mutta täudellisellä välttämiskuurilla jonka saa kerralla selville saadaan suolisto kuntoon ja vältetävkisi ruoka-aineiksi ei ehhkä jää kuin se 1 ainoa.....
missä päin varsinaissuomea tehdään, miten ja kuinka paljon maksaa? en ole koskaan kuullutkaan..
onneksi nyt löytyi lähempääkin eli liedon ja paimion rajalta.
Aikuislta eka käytni 90e ja toka 70e.. Olisko lapsilal ollu eka käynti 70e ja toka 60e
JA siinä ne käynnist sit onkin.. Eli kaksi käyntiä. Ekalla katsotaan koko sisäelinten tila ja kaikki ruoka-aineet joita suolsito ei siedä. Sitten vältetään 3kk näitä ja kontrollikerralla kone kertoo mikä oli se ongelman ydin.....
Toiset saavat tosiella kerralla takaisin kaikki ruoka-aineet, tosilla jää sitten ne 1-muutama ruoka-aine joita suolsito ei todellakaan siedä ja jotka sen tilanteen on alunperin aiheuttanut.
En tiedä kaippa mä nuo osoitteetkin tänne voisin laittaa, eipä kai ne mitään salaisia ole kun puolet meidänkin kylsät on lapsineen käynyt ja neuvolassa tiedetään hyvinkin tuo analyysi
on todella pitkä ketju tästä aiheesta ja monet ketjusa kävivät sielä, mutta foorumi vaatii rekisteröitymisen ennenkuin pääsee lukemaan....
Lapsi istuu äidin sylissä ja testi tehdään äidin kautta jos lapsi ei itse halua että käteen kosketaan....
Isaksson on TODELLA hyvä ja asiansa osaava, mutta jonotusaika on pitkä hälle... Tuosta miehestä ei ole kokemusta, mutta kuulemma kauan hänkin jo tehnyt tuota hommaa......
Turussa vastaanottava mies: Sjöberg 044-3201515
Elina Isaksson
Torppalantie 5
Piispanristi Kaarina
040-5409886
elina.isaksson@pp.nic.fi
Tiina Ojala
Nauristie 56
21430 Yliskulma (LIETO)
044-5453041
tiina.ojala@nic.fi
Tuolla suomeksi tuosta koneesta.....
http://www.naturalbalancesjk.fi/?pinc=3&pic=3
Olen todella onnellinen, että kuulin tuosta koska en todellakaan usko, että länsimainen lääketiede olisi saanut tunnissa selville mikä pojalla oli vikana..... Eniten sapettaa tuo lääkäri ketun allergiakeskuskessa hienoine titteleineen.... Otti sen ekan 70e vviidestä minuutista ja mitään en saanut......
AIniin ja löytyy myös useita lääkärietä jotka kirjoittavat kyllä lääkärintodistuksen ainoastaan tuon testin perusteella. Eli kyllä tuo on ihan jo tiedossa oleva testi yleisemminkin....
Mikäli joku tarvitsee hoitopaikkaa varten todistuksen. ME emme tarvitse kun lapset kotihoidossa.
tuosta koneesta ja sillä voi tehdä myös hieman erilaisempia testejä, mutta nuo kolme mainitsemaani tekevät nimenomaan näitä ruoka-aineallergia testejä.
Eli noihin akupisteisiin painetaan tuollaisella tylpällä kynän näköisellä
jos joku osais kertoa enemmän/omia kokemuksia, olis kiinnostavaa kuulla.
http://www.ysv-foorumi.com
ja luulis allergiafoorumiltakin löytyvän iso kasa jotka on siellä käyneet.
Vasta-aineiden pitoisuus pienenee veressä. Pitää olla normaalilla ravinnolla kokeiden oton aikana. Muuten voi tulla väärä tulos.
hitsi, jos näin on, sitten joudutaan varmaan uudestaan.. ihan "sattumalta" vaan rutiinikäynnin yhteydessä ohjattiin labraan.. ko. lääkäri oli kyllä sitä mieltä, että vko ei vielä haittaa.. mutta itse jäin miettimään asiaa
Minulla otettiin keliakia-arvot alentuneen Hb:n takia ja gaba-arvo oli yli 128, johon sen laskeminen lopetetaan. Kaksi vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla ja arvo on edelleen 12. Normaaliarvo on ilmeisesti alle 7, joten jonkin verran on arvot edelleen koholla. Minun tapauksessa viikon gluteeniton dietti ennen ensimmäistä testiä ei varmasti olisi muuttanut tulosta radikaalisti, mutta en sitten tiedä jos keliakia on vasta alkutekijöissään.
saanut viljoja 5kk iästä asti, kunnes nyt sitte vko sitte lopetin ne, kun vatsa jatkuvasti sekaisin.. eli onkohan tässä tapauksessa se vko vielä ok, vai joudutaankohan ottamaan uusi verikoe?
niin viikko gluteenittomalla dietillä ei vielä vaikuttaisi, mutta aina saadaan varmasti tarkempi tulos jos on syönyt viljaa ihan normaalisti.
-5-
tänä päivänä tunnustaa... Suosittelen lämpimästi MSAS-analyysiä :) sillä saa kerralla sellville kaikki allergia, epäsovpivat ruuat, suolsiton ja muiden sisäelinten kunnon ja hivenainepuutokset....
Vielä ei ole virallista Suomessa koska ei kuulu länsimaiseen lääketieteeseen, mutta esim. jenkeissä kone on jo jokaisella lääkäriasemalla.
Mistä päin olet? Tiedän muutaman testin tekijän varsinais-suomessa. PK-seudulla on myös mutta en tietenkään ole itse käynyt.....
Meillä poika oli pahasti viljoille suolsito-oireinen... Turun allergiakeskusken lääkäri kuunteli minua viisi minuuttia, sanoi aha ja kirjoitti laskun....
MUUTA EMME SAANEET JA POIKA OLI VESIRIPULILLA JA IHO KARMEESSA KUNNOSSA!!!!!!!
Luojan kiitos kuulin heti tuon jälkeen MSAS-analyysistä ja 2pv siellä käynnin jälkeen poika ensimmäistä kertaa elämässään normaalin kakkapötkön :D :D :D
Että on aivan turha tehdä verikokeita tai mitään testej ä tai ottaa koepaloja kun kaiken saa selville kerralla :)
Tuo tapahtui vuosi sitten ja tänä syksynä on siellä käynyt myös mies ja tyttö ja minulla on aika parin viikon päästä...
VAsta kun olin kuullut analyysistä niin sitten vasta kaikki kumminkaimat rupes kertomaan,e ttä joo hekin on käyneet ja naapuri myös...... Kiva kun olisitte kertoneet minullekin aikaisemmin ei olis tarvinnu yli vuotta pojan kärsiä oireista....
Lopullinen diagnoosi tehdään tietenkin ohutsuolen koepalasta eikä millään höpöhöpölaitteilla.
No palatkaa muutamaksi viikoksi normaaliin ruokavalioon ja menette verikokeeseen sitten.
9
On yksilöllistä,mutta yleinen sääntö on että hölmöyden huippu on poistaa viljat jo ennen koetta.Tuloksesta ei voi ihan takuuta antaa vaikka 1 viikko on lyhyt aika.Itselläni kävi niin,että lääkäri käski olla syömättä niitä,mutta hoitajana ymmärsin että niin ei kuulu tehdä koetuloksen varmistamiseksi,oli sitten viimetipalla todettu tauti.VOINTEJA SINULLE.Voithan otattaa sen uudelleen,koe ei ole miellyttävä,jos näytti miinusta.Ei kuitenkaan aina heti löydetä,voi näkyä muutenkin myöhemmin.Huom.ei ole pysyvä tila,voi kehittyä pikku hiljaa,jos sinulla on se geeniPERIMÄ.