Analysoikaa poikani käytöstä, kiitos
Poikamme (6,5 v) tunteet ovat aina liikkuneet laidasta laitaan, luonne on tulta ja tappuraa. Hän on jo kokenut ensirakastumisensa, suoralta kädeltä häntä hoitamassa käyneeseen tyttöön, jonka hän tapasi ensimmäistä kertaa. Tätä kesti noin viikon, toisen hoitokerran jälkeen tunteet hieman laimenivat. Tällä viikolla ystävättäreni, jonka poika on nähnyt varmaan kerran aiemmin, kävi meillä yökylässä. Melkein heti poika alkoi kehua, kuinka ihana ja kaunis ystävättereni on. Sitten hän sanoi toivovansa, että ystävättäreni olisi hänen äitinsä. Samoin kävi myös edellä mainitun lastenhoitajan kanssa. Minä (eikä kyllä esim. isoäitikään, josta poika kyllä kovasti välittää ja päinvastoin) emme olleet enää mitään, vain tämä ihastuksen kohde kelpasi. Nämä vain joitain esimerkkejä.
Miltä tämä teistä kuulostaa? Ilmeneekö tunteellisuus vain tällaisina ihastumisina tai vihastumisina milloin kehenkin, vai olenko minä äitinä puutteellinen, kun hän heti olisi valmis minut pistämään vaihtoon?
En halua suurennella asiaa, mutta kiinnostaa vain kuulla mielipiteitä, kun tämä nyt kerran alkoi minua mietityttää.
Kommentit (4)
adoptiolapsilla tuollainen käytös voi olla todella voimakasta. Muistan myös kuulleeni, että teineillä tuollainen käytös saattaa (siis SAATTAA) viestiä henkisestä tasapainottomuudesta ja herkemmästä taipumuksesta masennukseen.
meillä on kotona tuollainen ailahtelija myös :)
6.5v poika siis.
Minäkin "rakastuin tulisesti" jo eskarissa :D Ja käyttäydyin melkein kun teini niiden mielialojen vaihteluiden suhteen. Välillä kiukutti niin että tavarat meinasi lentää ja hetkessä olin taas lauhkea kuin lammas. Kyllä se siitä varmasti tasaantuu :)