Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytys viikolla 35+, kokemuksia?

Vierailija
21.11.2009 |

Tänään rv 35+3. Viime yönä valvoin kipeiden supistusten kanssa ja tuntui vähän siltä, että ei tässä enää kovin kauan mene. (Kolmas raskaus, joten luulen tunnistavani lähenevän synnytyksen oireet.)

Nyt vain huolettaa vauvan puolesta. Ei ole vielä edes pää laskeutunut ja välillä taitaa potkiakin poikittain. Ei ole täysiaikainen eikä neuvolan tädin viime arvion mukaan kovin isokaan. Miten käy, jos tästä tilanteesta lähtee syntymään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla paikat rv 25 lähtien olleet pehmeinä, eilen tuli suppareita tunnin ja vähän menkkajomotusta aiheuttivat selkään, huomenna rv 34!

Jännittää miten tää tulee viihtymään tuolla..

Esikoinen syntyi rv 38 + 6 ja oli tuolloin 4185 g ja 53 cm pitkä..

Tääkin taitaa olla ihan kivan kokoinen :)

Vierailija
2/17 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2009 klo 16:01"]

Ei muuten mitään ongelmia, mutta syöminen takkusi aluksi, kotiin pääsi 12 vrk:n iässä.

[/quote]

Mulla syntyi vauva viikolla 35 ja rapiat ja ihan sama kuin yllä. Syöminen oli hankalaa, kun nukkuminen houkutti ja nyt kun muistelen, olihan hän keltainenkin. Pari viikkoa oltiin osastolla. Se oli hormonimyrskyssä ihan helvettiä, kun tuntui kamalalta että vauva ei ole vieressä, mutta näin jälkikäteen ajateltuna niinä viikkoina todellakin vei jotkut muut voimat naista kuin järki.

Nyt poika on skrode esiteini, jonka koulu menee mainiosti ja jonka huumorintaju on kieroutunut.

Tsemppiä! Voihan tuohon mennä viikkojakin vielä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.11.2009 klo 15:58"]

Tänään rv 35+3. Viime yönä valvoin kipeiden supistusten kanssa ja tuntui vähän siltä, että ei tässä enää kovin kauan mene. (Kolmas raskaus, joten luulen tunnistavani lähenevän synnytyksen oireet.)

joko sä taas syNNytät?

Nyt vain huolettaa vauvan puolesta. Ei ole vielä edes pää laskeutunut ja välillä taitaa potkiakin poikittain. Ei ole täysiaikainen eikä neuvolan tädin viime arvion mukaan kovin isokaan. Miten käy, jos tästä tilanteesta lähtee syntymään?

[/quote]

Vierailija
4/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten mitään ongelmia, mutta syöminen takkusi aluksi, kotiin pääsi 12 vrk:n iässä.

Vierailija
5/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, ja kuopuksen synnytyksen lähestyessä ajattelin juurikin niin että tällä kertaa "luulen tunnistavani lähestyvän synnytyksen". Tai sitten en...supisteluja oli nimittäin noin kolme viikkoa ja sairaalaan olin lähdössä monta kertaa (kerran ihan perillekin pääsin). Lopulta lapsi syntyi rv 40+2. Että voi se mennä näinkin. :)

Vierailija
6/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenosaston kautta kylläkin menee muutamaksi päiväkis koska eivät jaksa syödä tai matalien sokereiden takia. Meillä ei enää rv 34 "stopata" jos näyttää siltä että käynnistyy. Uudelleensynnyttäjä kun olet vauva ei välttämättä laskeudukaan ennen kuin synnytys käynnistyy. Jos tiedät että vauva on poikkitilassa ja vesi menee on parempi että pysyt maaten matkalla sinne ettei vain napanuora luiskahda esille... t kätilö

Vierailija
7/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2vkoa oli osastolla nenämaha-letkussa, kun ei jaksanut itse imeä. Muuten oli hyväkuntoinen. Painoa oli 2900g.

Vierailija
8/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään rv 35+3. Viime yönä valvoin kipeiden supistusten kanssa ja tuntui vähän siltä, että ei tässä enää kovin kauan mene. (Kolmas raskaus, joten luulen tunnistavani lähenevän synnytyksen oireet.) Nyt vain huolettaa vauvan puolesta. Ei ole vielä edes pää laskeutunut ja välillä taitaa potkiakin poikittain. Ei ole täysiaikainen eikä neuvolan tädin viime arvion mukaan kovin isokaan. Miten käy, jos tästä tilanteesta lähtee syntymään?

Itse synnytin tuosta viikkoa myöhemmin terveen ja ongelmattoman pojan, mittoja oli 2865g ja 49cm. Sai olla alusta asti vieressä, mutta sairaalassa jouduimme varmuuden vuoksi notkumaan 4 vrk.

Meidän poika oli poikittain vielä 3 vrk ennen synnytystä, eikä yksikään lapsistani ole laskeutunut eikä kiinnittynyt ennen kuin synnytyssalissa. Tai siis eivät tietenkään ole ehtineet kiinnittyä ollenkaan.

Mitäpä muuta... mulla ois varmasti lepo auttanut vielä pidättelemään synnytystä, mutta en tajunnut, että tosi olisi oikeasti kyseessä. Mulla meinaan parin päivän ajan supistukset aina laantui levossa, mutta 2- ja 4-vuotiaiden kanssa se elepääminen oli aika hankalaa.

aiken kaikkiaan olet jo hyvillä viikoilla, vaikka tietysti olisi parempi päästä vielä pidemmälle.

Vierailija
10/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pikkukolmonen päätti vuosi sitten isänpäivänä, että tuunpa iskää moikkaan. Vedet siis meni silloin ja kasassa oli vasta rv35+1.

Koska tulehdusarvot eivät nousseet ja kaikki oli vauvalla ok, odoteltiin sairaalassa pari vuorokautta. Sitten alkoi supistukset ja oli pakko leikata (etinen istukka). Vauva syntyi siis rv35+3.

Kovasti minua varoiteltiin, että luultavasti vauva viedään lastenosastolle ja voi olla, ettei pääse vierihoitoon tms. Mutta tyttöpä olikin topakka tapaus ja sai TAYS:ssa erittäin harvinaiset 10 pistettä heti synnyttyään. Kaikki oli tytöllä niin hyvin, että pääsi vierihoitoon. Valoissa oli yhden vuorokauden mutta muuten täysin täysiaikaisen vauvan tapainen.

Mitat oli 2420g ja 47cm.

Meillä kävi tuuri. Moni ei ole noin valmis noilla viikoilla ja on tavallista, että vauva joutuu happikaappiin tai verensokeriseurantaan tms lastenosastolle. Sen suurempaa hätää ei noilla viikoilla syntyneellä kuitenkaan ole, joten älä huoli.

TSEMPPIÄ!!!

T: 5v, 2v8kk ja 1v lasten äiti

Vierailija
11/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tosiaan ottaa rennosti ja lepäillä mahdollisuuksien mukaan. Meilläkin tuo pienin on 2-v., joten kyllä tässä päivän mittaan joutuu kaikenlaista kuitenkin tekemään.

ap

Vierailija
12/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv 36+4. Kaksi vuorokautta kseskolassa matalan verensokerin takia, ja oli myös hieman keltainen. Tosin valohoitoa ei tarvittu. Kokoa oli 47 cm ja 2880 g (tyttö). Kaikki meni hyvin ja kotiin päästiin 4 vrk synnytyksen jälkeen (sektio). Nyt 7 viikkoinen hyvin syövä ja voiva vauva.

Vierailija
13/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin keskolassa 2,5 viikkoa ylipaineella happea saamassa ja nenämahaletkulla ravintoa hakemassa. Ei kuitenkaan jäänyt mitään ongelmaa sen jälkeen, vaan ihan terve poika on nykyisin.

Vierailija
14/17 |
21.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkoi rajusti vesien menolla ja sain ohjeeksi lähteä ambulanssilla juuri sen makuuasennon takia (supistukset alkoivat heti vesien menon perään 2 min välein). Lapsi syntyi 4 tunnin sisällä vesien menosta ja oli kaikin puolin kunnossa - 2700g ja 47cm. Alkoi myös syömään heti itse :). Verensokerit ja bilirubiiniarvot tosin heittelivät ja niiden takia viivyttiin viikko sairaalassa.

Vierailija
15/17 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi niinkin huvittavasti et maanantaina (34+4) käytiin normaalissa neuvolassa missä kaikki vakio asiat tutkittiin ja mittailtiin. Tutkimusten jälkeen sain kauheat mahakivut mitkä luulin olevan normaaleja koska sanoivat et lapsi on "reppu selässä kouluun menossa jo" et suuri lapsi tulossa. Puhuttiin jo käynnistämisestä ym. Pari päivää kotona kärvistelyn jälkeen meillä oli synnytysvalmennus jota ennen kävin normaalisti suihkussa ym. sitten tuli tämä mihin emme keksineet syytä 5 min sisään kaks kertaa veskis ja tokalla kerralla oli ku ois sankosta kaatanut vettä pyttyyn ja ajattelin et noh olipas iso hätä. Mentiin miehen kanssa sinne sitten aiheuttaen sydärin muille äideille ja isille siel en meinannu päästä tuolista ylös suoraan ja kaikki ihan paniikissa paitsi minä ja mieheni koska meille se oli normaalia en ole kyennyt kävelemään suorassa herra ties koska viimeks. Kotiin päästyä soitettiinkin jo SöSiin mikä täällä Ruotsissa on meidän synnytyssairaalaan ja ne oli et heti tänne mentiin olin 2,5cm auki ja uloimman vesipussin vedethän ne siel pöntös oli ihmettyttänyt sain bricanyliä (astmalääke) pistoksena reiteen jonka jälkeen supistukset hiukan laimeni ja yöks osastolle et voivat varmistaa vauvan hyvinvointia sekä seurata vesien menoa. Pääsin kumminkin seuraavana aamuna kotiin oottelemaan lopullista avautumista ja illalla alkoi uudestaan kotona supistelut ja tänään tuo 35+1 ja tässä toistaseks istun viel omalla jakkaralla juomas aamukahvia onnellisesti :D katotaan miten pitkään malttaa olla tuo meidän jääkiekkofani lapsi mahassa. Yrittää selkeesti päästä ennen Suomi-Ruotsi matsia ulos :) ja tosiaan täällä ei ainakaan 35 viikolla putkahtaneet joudu suurempaan syyniin vain siin tilas jos ruoka ei maita tai on jotain muuta vinksallaan.

Vierailija
16/17 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö syntyi yllättäen viikoilla 34+4, 46cm ja 2390g.

Ei ollut mitään ongelmia, söi heti alusta asti pullosta maitoa (pumpattua äidinmaitoa)koska ei saanut väsyttää rinnalla heti. Ajan myötä siirryttiin osittaisimetykseen (suosi pulloa aina vaan).

Sairaalassa tyttö sai vuorokauden verran sinivalohoitoa keltaisuuteen. Kotiin pääsimme kuudentena päivänä. Nyt kohta kolmevuotias ja on kirinyt pituudessa täysaikaiset ikätoverinsa hyvin kiinni. Puhetta on tullut paljon jo kohta vuoden.

Vierailija
17/17 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyi meidän esikoinen, 2630 kg, 46 cm :) ei tarvinnut olla teholla yms, ihan normaalisti oli kehittynyt, nyt jo reilu 4 v reipas poika!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän