Paljonko jää käteen teillä joilla palkka 5000 euroa kuukaudessa?
Kommentit (42)
Teen kovaa myyntiduunia. Liksat reilua 4000€-5500€.
Kuluihin menee tosi iso lovi noista "Brutoista".
vaikka palkkakuitissa lukee 4100€, niin valitettavasti verojen ja vähennysten jälkeen jää n. 2400€ / kk.
Brutto aika lailla tasan 5000, käteen jää noin 3000.
Brutto 5000€ netto 2800 toimistotyössä, maisteri. Veroprosentti 31.
Vierailija kirjoitti:
Minulla brutto 3300 ja käteen 2800. Palautusta tulee tänäkin vuonna
Hah, hah. Kyllä verottaja muistaa sinua.
Vierailija kirjoitti:
AIka lailla viisi tonnia brutto, netto on 2800. Neton määrähän riippuu lähinnä kunkin vähennysten määrästä, joten ei niissä kauheasti ole riemua vertailla.
Oho, tosi yllättävää että verojen jälkeen jää vain ton verran käteen. Itellä palkka bruttona 2100 e ja netto 1600 e. Asumistuki tohon lisäksi niin ei ihan kamalan kauaksi jää, sun palkasta.
Tämän ketjun viimeisimmät postaukset ovat oiva osoitus suomalaisten sisälukutaidottomuudesta. Otsikossahan pyydettiin 5000 euroa bruttona kuussa ansaitsevia kertomaan paljonko käteen jää verojen ja vähennysten jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Tämän ketjun viimeisimmät postaukset ovat oiva osoitus suomalaisten sisälukutaidottomuudesta. Otsikossahan pyydettiin 5000 euroa bruttona kuussa ansaitsevia kertomaan paljonko käteen jää verojen ja vähennysten jälkeen...
Ei otsikossa myöskään kielletty kommentoimasta näitä 5000e tienaavia. Sisälukutaidottomuudesta osoittaa vain kommenttisi.
Mun miehellä jää käteen n 2500€, autoetu vie osan. Vrt mun brutto 3400€ ja netto 2200€. Ei niin hirveää eroa, ei tosiaan työ kannata Suomessa....
Veroja alemmas myös isotuloisilta.
Käteen jää 3000-3100e/kuukausi. It-alalla koodarina.
Hurjasti menee 5000 palkasta veroihin ja veronluonteisiin maksuihin menee 40% Aika järkyttävää. Suurennuslasilla saa etsiä Euroopastakin maita joissa samasta summasta jää noin vähän käteen.
Vierailija kirjoitti:
Brutto 5800, netto 2800 + käyttöetuauto
Miten voi jäädä noin vähän käteen? Mulla 5300+ vapaa autoetu ja käteen jää melkein 3200!
Taidat maksella palautuksia itsellesi!
Vierailija kirjoitti:
Hurjasti menee 5000 palkasta veroihin ja veronluonteisiin maksuihin menee 40% Aika järkyttävää. Suurennuslasilla saa etsiä Euroopastakin maita joissa samasta summasta jää noin vähän käteen.
Tanskassa on vielä kovempi verotus. Ruotsissa melko lailla vastaava kuin Suomessa
Brutto 4900eur/kk, käteen jää 3100eur/kk. Veroprosentti tarkoituksella iso, niin saa aina muhkeat palautukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanskassa on vielä kovempi verotus. Ruotsissa melko lailla vastaava kuin Suomessa
Tanskassa saakin sitten samasta työstä noin 50% enemmän palkkaa, ainakin korkeasti koulutettujen aloilla.
Miksi teillä jää noin vähän käteen? Mulla brutto n 4500 € ja netto n 3000 €.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teillä jää noin vähän käteen? Mulla brutto n 4500 € ja netto n 3000 €.
Jo pelkkä ero kunnallisverossa tekee helposti tuon verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruotsissa ansiotuloverotus on itseasiassa aika paljon kevyempi kuin Suomessa, varsinkin keskituloisille.
on myyntijohtaja.