Voiko karpalomehu parantaa VTI:n?
Minulla on nyt lieviä virtsatietulehduksen oireita, ei mitään kovin pahaa, enkä haluaisi välttämättä ottaa heti antibiottiia, sillä aiemminkin tulehdus on tyrehtynyt päivässä itsestään.
Ajattelin kuitenkin voisiko olla jotain itsehoito-ohjeita.
Olen kuullut karpalomehusta ja jostain happamista maitotuotteista?
Vinkkejä tai kokemuksia?
Kommentit (26)
sen tulee olla juurikin karpalomehua (ei puolukka) koska karpalolla on se bakteereiden tarttumista estävä vaikutus.
Lisäksi kannattaa ostaa sitä oikeata karpalomehua eli kylmäpuristettua ja ilman mitään muuta. Se maksaa enemmän mutta se on myös täyttä tavaraa, ei mitään erityisen hyvää mutta tehoavaa.
Määrästä on hankala sanoa, mikä tehoaa toiselle ei ehkä riitä toiselle. Itse join puolen litran tuoppeja kaksi päivässä viikon ajan.
Sekoitin siis sentin tai kaksi mehua ja loput vettä.
Enkä nyt siis ole mitenkään fanaattinen tämän suhteen, kannatan ehdottomasti lääkehoitoa myös mutta aion jatkossa kokeilla ensisijaisesti tätä heti kun ensimmäiset merkit tulehduksesta tulevat.
niin asiaan löytyisi ihan joku kunnollinen tieteeseen perustuva selitys.
Mitä on tiede? Vastaus: Tiede on jatkuvaa tutkimista, tutkimusta. Tiede EI ole mistään ylhäältä annettu totuus.
Eikä tiede ole luontaistiede.
Se mitä eilen ei tiedetty, tänään tiedetään paremmin ja ylihuomenna nykyisestä tiedosta löytyy puutteita, tiedetään taas jotain muuta.
Monet "luontaislääketieteen" parissa käytetyt hoitomenetelmät on huomispäivän "koululääketiedettä" kun niitä on tarpeeks tutkittu.
Ja moni tietysti unohtuu tarpeettomana hoitokeinona.
Mutta siis lääkitystä, hyvää ja huonoa, löytyy sekä viralliseksi julistetun lääketieteen kuten myös luontaislääketieteen parista.
Onhan esim ihan tavallinen kauppahalli tai elintarvikeliike jo itsessään luontaislääkkeittä pullollaan, kunhan on tarpeeks ottanu selvää mitä eri ruoka-aineet sisältää, kenelle mikin sopii ja mihin vaivaan.
Jos tätä vähäteltäis mehän syötäis kaikki jo tätänykyä pelkästään pillereitä, ne kun on "laboratorioissa tutkittuja" ja edustaa TIEDETTÄ.
Ongelma on tietenkin siinä ettei monikaan esim luontaistuotekaupassa tiedä mitä kaikkea sieltä löytyy, ei ainakaan Suomessa. Mut esim Saksassa ja Itävällassa, ja jopa Venäjällä tiedetään niistä enemmän, ihan tavallisten ihmisten parissa. Suomessa kun aina otetaan vastaan mitä ylhäältä annetaan monet luottaa sokeesti siihen että vain virallisilla lääkkeillä voi parantua ja kaikki voidaan selittää "ihan oikeilla tieteellisillä menetelmillä", jotka menetelmät kyllä muuttuu dramaattisesti aina 15 vuoden välein ja antaa erilaisia vastauksia mutta väliäkö sillä....
Ei tartte välttämättä bikramia päästäkseen stressistä eroon.
Itse kärsin useamman vuoden kroonisesta virtsatietulehduksesta ja kokeilin karpalot ja c-vitamiinit sekä nesteenä että kapselina. Söin estolääkkeitä ja viime vuonna popsin tosiaan 12 antibioottikuuria, yhden kuussa. Nyt olen VTI vapaa ja vastaus on ollut varsin yksinkertainen: bikram jooga. En ole muuttanut mitään muuta elämässäni kuin aloittanut bikramin. Jos asut Helsingissä mene tunneille, en tiedä onko muualla Suomessa studiota.
innoissaan, jos VTI:t saataisiin kuriin näinkin yksinkertaisella asialla ;).
Käy testaamassa. En ole ainoa, jolta bikram on kadottanut jonkun sairauden, joogaopettajaltani lähti iskias. Tiedän kuulostavani juuri sellaiselta höyrypäältä, jollaiseksi vannoin olevani muuttumatta mutta minkäs teet. On ihanaa olla terve. Jätin estolääkkeet pois puolisen vuotta sitten.
että pikatestillä todettu virtsatietulehdus talttui kolmessa päivässä karpalomehulla. Ekana päivänä jo oireet lieventyivät sen verran että uskalsin kokeilla loppuun asti.
Itse aion vastedeskin juoda ko. mehua jo ihan esto"lääkityksenä"
pari vuotta sitten nimittäin olen ollut melkoisessa kierteessä ja silloin aloin juomaan mehua ja loppui siihen tulehdukset. Sittemmin juonti on unohtunut kunnes taas oli pakko aloittaa...
Oliko sekava selitys? Joka tapauksessa kannattaa yrittää karpalomehulla. Ja juo sitä alkuun litra päivässä...
Yhdistäkää karpalomehu ja probiottiset jogurtit esim. Gefilus!! Mulla meni ohi niillä kahdella!
Minä siis join sellaista mehua, joka on pelkkää karpalomehua eli todella tujua. On lasipullossa, taitaa olla kahdeltakin eri firmalta. Toinen on muistaakseni Kaskein Marjat ja toinen Aten Marjat tai jotain sinne päin.
t. 23