Suositelkaa matkakohdetta, joka käy myös raskaana olevalle!
Suunnittelen kevääksi lomamatkaa mieheni kanssa. Viikon reissua jonnekin lämpimään. En haluaisi mitään ihan turistirysäkohdetta kuitenkaan.
Samaan aikaan yritämme tulla raskaaksi, ei ole vielä onnistunut, mutta toivottavasti pian onnistuu. Tästä syystä toivon, että matkakohde olisi turvallinen myös raskautta ajatellen.. eli ei mitään ihan hirveän eksoottista?
Kommentit (25)
Selvitä korvaako matkavakuutus esim. raskauden komplikaatioista tai jopa mahdollisesta keskenmenosta seuraavat hoitokulut. Useimmiten matkavakuutuksissa on linjattu, ettei raskaus ole "äkki" sairaus vaan etukäteen (ennen matkaa) tiedossa oleva. Näin ollen jos raskauden vuoksi aiheutuu lääkärikustannuksia, niin vakuutus ei korvaa. Tässä mielessä ehkä turvallisempaa/halvempaa pysytellä Euroopassa.
Omalla riskillä voi tietty matkustaa minne tahansa, useimmitenhan kaikki menee hyvin! Itse olen ollut alkuraskaudesta Kreikassa ja puolivälissä Dubaissa. Omaa vointiasi raskauden aikana et tietty voi etukäteen ennakoida.
Vai mikähän se nyt mahtaa olla viralliselta nimeltään, voi tilata KELAn sivuilta. Sillä saa EU:ssa ja Sveitsissä samat sairaudenhoitopalvelut kuin ko. maan kansalainen. Eli tosiaan kun se matkavakuutus tuskin korvaa jos tulee jotain raskauteen liittyvää.
ei korvaa esim synnytystä jos laskettu aika on lähellä. Sen sijaan kaiken odottamattoman kyllä korvaa.
enemmän kiinni siitä mitä pistää suuhunsa. Eli ei mitään tuoreita kasviksia (siis pesemättömiä, kuorimattomia, majoneeseja, jäitä, hanavettä, raakaa lihaa/kalaa). Itse olen raskaana ollessa arvostanut paikkoja, missä tarpeen vaatiessa saa kunnon sairaanhoitoa. Kaikissa länsi-euroopan maissa saa. Miksi ette lähtisi esim new yorkiin tai miamiin. Pohjois-Italia on upea paikka.
Sinuna miettisin kohteen sijasta enemmänkin lentomatkan pituutta. Euroopasta löytyy ihania paikkoja, mm. se miettimäsi pohjois-Italia. Olin siellä rv 28, ja mukavaa oli. rehellisesti sanoen en hirveesti miettiny mitä saa tai ei saa syödä, mutta ehkä nyt mitään paikallisista juustoista koottua tarjotinta ei kannata ottaa listeria-riskin vuoksi. Mutta pääasiassa Italiassakin käytetään pastöroitua maitoa juustoihin.
Ja p-Italiassa ruokatarjonta on enemmän keskieurooppalaista, paljon raskaampaa ja rasvasempaa mitä etelässä.