Kun tajusit, että synnytys on alkanut, alkoiko sinua jännittää?
Kommentit (13)
1. kerta, jännitti ja innosti, mitä tuleekaan tapahtumaan
2. kerta, voi ei, taas mennään
3. kerta, apua, en tahdo
4. kerta, voi vittulan väet, taas tämä on tehtävä
ja kalvot puhkastiin, että saatiin synnytys alkamaan :)
Ekalla kerralla käynnistettiin enkä oikein muista siitä enää yhtään mitään..
Tokalla kerralla olin esikoisen kanssa kahdestaan kotona.. Asumme maalla ja sairaalaan oli matkaa.. samoin miehehn työpaikalle..
Joten jännitti vain se että ehdinkö sairaalaan vai en..
No lapsi syntyi kuitenkin sairaalassa mutta mitään kivunlievitystä en kerennyt saamaan.
34 minuuttia kerkesin sairaalassa olla ennen kuin vauva syntyi..
ennakoivia supistuksia kolme päivää ja olin menossa laitokselle pyytämään jotain kivunlievitystä ja olin aikeissa oli palata takaisin kotiin. Kätilö kuitenkin ilmoitti kohdunsuun olevan 9 senttiä auki, eli en tosiaankaan ollut tajunnut synnytyksen alkaneen. Siinä vaiheessa olin vain helpottunut, kun ymmärsin, että kivut eivät ehkä jatkukaan enää kovin pitkään.
2. paniikki ja pelko. Ei, ei, ei, en halua. onko ihan pakko...
1. Pelästyin, lapsi syntyi keskosena.
2. Jaahas, se on menoa nyt.
Jännitti molemmissa, ekassa synnytyksessä enemmän.
koska synnytys käynnistettiin, niin jännitti se aamu kun sain sen tabletin. Mutta siinä vaiheessa kun kivut oli päällä eipä siinä paljoa enää kerennyt jännittämään.
joten olin jo valmiiksi sairaalassa. Tottakai jännitti, mutta olin jo niin kypsänä valaana olemiseen, että olin vain iloinen siitä, että nyt alkaa tapahtua.
Nyt synnytyksen kokeneena ensi kerralla (jos sellainen joskus tulee) jännittää ja pelottaa varmaan aivan perkeleesti. Oli se sen verran kauhiaa.
koko raskauteen että olin valmis mihin vaan että vauva syntyy. Ja molemmilla kerroilla otti päähän kun sattui niin hemmetisti.
Viikkoja oli kasassa 42+0 ja mä ajattelin, pliis ei vielä...
Siinä vaiheessa tajusin, että kohta tämä koko odotus päättyy ja jännitys laukesi. Sitten koko synnätyksen sitä vie jollain ihmeen tahdonvoimalla läpi ja lopputulos kyllä kruunaa ponnistelun!
"Voisiko tän kaiken vielä perua. En halua!" :D