Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko jättää eskarilaisen tunniksi yksin kotiin?

Vierailija
20.11.2009 |

Päiväsaikaan tietenkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei halua jäädä.

Vierailija
2/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka lapseni ei halua vielä ekaluokkalaisenakaan jäädä, veljensä kanssa ovat satunnaisesti hetken. Tunti taitaa olla maksimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskon 5 vuotias tyttö osaisi varmasti olla. Riippuu paljon lapsesta.

Vierailija
4/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on aikaisemmin ollut yksin kotona max. puoli tuntia niin, että minä olen ollut kodin lähettyvillä pihatöissä. Nyt olisin menossa tunniksi pois hieman kauemmas.

ap

Vierailija
5/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin voileipälautasen ja hedelmiä valmiiksi, kivan elokuvan pyörimään ja vaikka jotain ekstraherkkua viereen. Tytölle puhelin viereen, johon soittaisin ainakin kerran ja hyvin se menisi.

Vierailija
6/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin uskaltanut "käyttäytymisen" puolesta jättää molemmat nykyiset koululaisemme eskarina tuoksi ajaksi kotiin. Esikoinen olikin monta kertaa omasta halustaan, kuopus taas ei lopulta koskaan halunnut jäädä muuta kuin siskon kanssa kahden. Eikä siis tietenkään jätetty.

Vierailija
7/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ohjeistus vain siitä, ettei ovea mennä lainkaan avaamaan ja hölmöilyjä ei sitten suvaita : )

Vierailija
8/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla rauhassa, kun pelkäisin, että saa palan väärään kurkkuun ja tukehtuu, kun kukaan ei ole auttamassa.

Laittaisin voileipälautasen ja hedelmiä valmiiksi, kivan elokuvan pyörimään ja vaikka jotain ekstraherkkua viereen. Tytölle puhelin viereen, johon soittaisin ainakin kerran ja hyvin se menisi.

Vierailija
9/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä rauhallinen lapsi ja osaa käyttää kännykkää.

Vierailija
10/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta miten ajattelitte hoitaa asian ensi elokuussa koulujen alkaessa? Minusta nyt pitäisi alkaa harjoitella kaikkea itsenäisyyttä. Välillä herätä itse herätyskellolla vanhempien varmistaessa takavasemmalla ja yksinolemista. Yöpymistä muuallahan harjoitellaan jo monessa yöeskarissa.

Vierailija
11/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta miten ajattelitte hoitaa asian ensi elokuussa koulujen alkaessa? Minusta nyt pitäisi alkaa harjoitella kaikkea itsenäisyyttä. Välillä herätä itse herätyskellolla vanhempien varmistaessa takavasemmalla ja yksinolemista. Yöpymistä muuallahan harjoitellaan jo monessa yöeskarissa.

joten ei ole ongelmaa.

Vierailija
12/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites aamu?

Vierailija
13/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä sen ikäistä yksin kotiin. Jos sinä haluat opettaa lapsesi "itsenäiseksi" jo noin aikaisin, niin ihan vapaasti, mutta minulla ei ole moiseen halua. Ehtivät ihan taatusti vanhempinakin sitä itsenäisyyttä opettelemaan. Ja oppivat taatusti, vanhin lapsi on meillä jo 15v.

Vierailija
14/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta miten ajattelitte hoitaa asian ensi elokuussa koulujen alkaessa?

Meidän esikoisemme ei halunnut jäädä yksin kotiin vielä koulunalkua edeltävänä kesänäkään. Joskus sitten "pakotin" hänet jäämään esim. 10 minuutiksi, mutta hankalaa se oli.

Kun koulu alkoi, tyttö rohkaistui kerrasta, alkoi kulkea koulumatkoja itsenäisesti ja olla pieniä aikoja yksin kotona iltapäivisin.

Kyllä lapsi oppii, kun sen aika on.

Vierailija
15/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites aamu?

kanssa saatu sumplittua noita myöhäisiä aamuja.

Vierailija
16/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on fiksu ja haluaa itse jäädä.

Vierailija
17/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim muut joutuvat lähtemään aikaisemmin, ja lapsi joutuu myöhäisempään ryhmään. Usein alaluokat jaetaan aikaisemmin ja myöhemmin tuleviin. Meillä tyttö meni ekaluokalla kaksi kertaa kymmeneksi kouluun.

Vierailija
18/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos esim muut joutuvat lähtemään aikaisemmin, ja lapsi joutuu myöhäisempään ryhmään. Usein alaluokat jaetaan aikaisemmin ja myöhemmin tuleviin. Meillä tyttö meni ekaluokalla kaksi kertaa kymmeneksi kouluun.

Vierailija
19/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9kk, ei liene kiirettä vielä?

Vierailija
20/23 |
20.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua jäädä, en missään nimessä jättäisi.

Jos tiedän että selviäisi ja pärjäisi ja pakko olisi voisin jättää jos lapsi niin itse haluaa.

Lähtökohtaisesti en siis jättäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi