Kuinka helposti SI tarttuu?
Jouduin työni puolesta työskentelemään ihmisen kanssa, jonka kotona todennakäköisesti sikainfluenssaa. Sitten tämä ihminen yskäisi siinä vieressä moneen kertaan.
Kommentit (7)
illaksi kaverilleen, joka sairasti taudin noin viikko sitten. Riideltiin eilen, kun mun mielestä ei saisi mennä. Meillä on rokottamaton 3kk vauva kotona.
Ainakin itse sain massiivisen altistuksen, enkä sairastunut. Molemmet lapset sairasti ja nukkuivat mun kanssa, mies nukkui sohvalla. Mies sairastui kanssa.
illaksi kaverilleen, joka sairasti taudin noin viikko sitten. Riideltiin eilen, kun mun mielestä ei saisi mennä. Meillä on rokottamaton 3kk vauva kotona.
Eli kyllä voisi nyt minustakin tämän kirjoittajan mies pysyä kotona, 3 kk vauva on sen verran infektioaltis yleensäkin (meillä vauva 2 kk joutui keuhkokuumeen takia sairaalaan, ja kyseessä oli ihan pikkuisen nuhan jälkitauti, ei sikaa ollut nähnytkään...) :-/
lapsi testattiin ja lapsi yski suoraan päälleni. Sairastuin erittäin lievästi ja kuumettomasti.
isoveli ei sairastunut, vaikka häntä ei eristetty mitenkään. Isä on ollut puolikuntoinen, mutta mene ja tiedä, mikä hänellä on.
eli on varmaan siinä ja siinä, tarttuuko yhä.
oli neljästä kuumetta ja nyt kova yskä. Eikä aavistustakaan voiko olla sikaa.
itsensä.