Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan lahjoittaa munasoluja..

Vierailija
19.11.2009 |

En tiedä mistä pitäisi aloittaa ja mihin ottaa yhteyttä. Olen vain lukenut, että lahjoittajista on pulaa ja haluaisin auttaa. Kelpaanko luovuttajaksi, vaikkei ole omia lapsia? Mitä lahjoittajalta vaaditaan? Haluaisiko joku kertoa omasta kokemuksestaan? Toisaalta mietin, että pitäisikö luovuttaa vasta jos/kun joku oma läheinen tarvitsee vai ihan tuntemattomalle..

Saako luovuttaja tietää kenelle munasolu menee? Jotenkin haluaisin tietää. Ja olla valitsemassa kenelle soluni luovutan. Hirveästi mietityttää tämä asia..

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
23.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä on mahdollisuus löytää vastaanottaja ja tiedät sitten millainen pari on kyseessä. Esim kaksplussan lapsettomuuspalstalla on lahjamunasoluaiheesta keskusteluja ja sieltä löytänet vastaanottajan.

Typerää tulla tähän yhteyteen kertomaan huithapeli-isästä joka on hylännyt. Sillä ei ole tekemistä lahjasoluhoitojen kanssa. Lahjasolulapsella on jo syntyessään oma isä ja oma äiti. Jos hän 18-vuotiaana haluaa tietää geneettisestä perimästään, sen Suomen laki sallii. Ja ap:n tapauksessa ehkä jo pienempänä jos ap näin perheen kanssa sopii.

Lahjasolulasta ei hylätty kuten adoptiolasta. Ei voi verrata näitä asioita. Ei lahjasolulapsi ole isätön tai äiditön!

Luovutus ei ole riskitöntä mutta riskit ovat pienet ja ultrilla tilannetta tarkkaillaan. Itselleni on tehty muutamia punktioita ja ovat operaatioina helpohkoja. Itse en voi luovuttaa, koska hedelmällisyyteni on heikko, mutta hoitoja minulle on tehty ja niistä on kokemusta.

Toivotan onnea ap:lle ja toivon että päädyt luovuttamaan. Mikään ei voita tunnetta saada oma lapsi. Se on ihan mieletön juttu vuosien lapsettomuuden jälkeen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla