sikainfluenssarokote ja kananmuna-allergia
Sisareni kaverilla on 2-vuotias lapsi jolla on kananmuna-allergia. Hänelle ei saa antaa yhtään mitään tuotetta mikä sisältää kananmunaa.
Sisareni tätä kauhisteli ja kertoi minulle, että he joskus ovat vieneet aina pullaa tai muuta vierailulla ja vanhemmat toki katsovat paketin sisällön ja jos siinä vahingossakaan on kananmunaa niin tytölle sitä ei saa antaa.
Miksi tällaiset ihmiset edes harkitsee sitten tyttärensä rokottamista sikainfluenssarokotteella joka sisältää myös tätä?
Tytön äiti vaan oli tokaissut sisarelleni, että menevät sairaalaan sen ottamaan ja tarkkailevat tytärtään siellä sen vuorokauden tuleeko mitään!!
Minusta kauheaa :o
Kommentit (12)
kun nimenomaan sanottu ettei tippaakaan saa antaa eli liekkö tytöllä sitten pahakin kananmuna-allergia!
Niin tämä miksi edes harkita tuollaista :/
Ap
eikä käynyt edes mielessä, ettei rokotettaisi. Ei kaikkien allergia ole niin paha, ettei uskaltaisi rokottaa. Tuo ap:n tapaus on ilmeisesti pahemmasta päästä, kun ottavat vuorokaudeksi tarkkailuun, mutta eiköhän tuossa ole punnittu tarkkaan riskit molemmista.
päästää sujuvasti tähän lasten ruoka-aineallergia asiaan. Lapsilla on valitettavan paljon päällä erilaisia rajoitteita, kun joskus on joku näppylä tullut jostain ruoka-aineesta. Allergiat olisi syytä aika-ajoin testata josko olisi väistyneet normaalin kasvun myötä
kerro välttämättä allergian vakavuudesta. Minulla on melko lievästi kananmunalle allerginen vauva, mutta minä itsekään en syö tippaakaan kananmunaa sillä imetän. Jo ihan sen vuoksi, että uusien ruoka-aineiden testaus menee pieleen, jos jompi kumpi meistä saa tippaakaan kananmunaa.
Ap:n tapauksessa tosiaan taitaa olla hieman vakavampi allergikko kyseessä, mutta luottaisin tässä enemmän asiantuntijoihin riskien arvioinnissa.
kun tytön vanhemmat katsoo kaupoissa joka tuotteen sisältääkö tätä.
En tiedä ovatko ylisuojelevia, mutta näin tekevät ja kananmunalle on aina ollut jyrkkä ei, kun tytöllä kuulema on se niin paha se allergia niin tätä sitten mietin miten tätä rokotetta harkitsevat edes ja entä jos sitten tuleekin jotain?
No jokainen vanhempi tyylillään, mutta itse en antaisi rokotetta, jos hän olis minun tyttäreni.
ap
eikä käynyt edes mielessä, ettei rokotettaisi. Ei kaikkien allergia ole niin paha, ettei uskaltaisi rokottaa. Tuo ap:n tapaus on ilmeisesti pahemmasta päästä, kun ottavat vuorokaudeksi tarkkailuun, mutta eiköhän tuossa ole punnittu tarkkaan riskit molemmista.
ei tule hengitysoireita niin rokotettiin.
En tiedä ovatko ylisuojelevia, mutta näin tekevät ja kananmunalle on aina ollut jyrkkä ei, kun tytöllä kuulema on se niin paha se allergia niin
Kuten sanoin, lievemmässäkin allergiassa voi olla jyrkkä ei. Kuten itsekin sanoin, minulla on imettäessäkin jyrkkä ei kananmunalle, vaikka lapsen kananmuna-allergia on lievä. Mutta miksi ihmeessä hankkia lapselle jatkuvia oireita syöttämällä jotain joka ei sovi. Meidän tapauksessamme satunnaiset vahingot tekisivät lähes mahdottomaksi löytää niitä sopivia ruoka-aineita, kun ei olisi tietoa mikä milloinkin oireet aiheutti.
Ja oireet voivat olla ap:n tutun tapauksessa pahoja, mutta eivät silti henkeä uhkaavia. Tai vaikka olisivat henkeä uhkaavia, ei rokotteesta välttämättä tule reaktiota tai ainakaan pahaa.
ei tule hengitysoireita niin rokotettiin.
ja silti lääkäri sanoi ettei kannata ottaa rokotetta
vaikka ei ole saanut hengitysoireita,
ei kyllä ole saanut munaakaan suun kautta, vaan iholle (vauvasta kyse)
kerta se on ensimmänenkin kun sen shkin saa!
Tiedän useita kananmuna-allergisia lapsia, jotka on rokotettu H1N1 vastaan, ja se tehdään nimenomaan ensiapuvalmiudessa, eli on varattu erikseen aika sitä varten ja lääkäri ja hoidot ovat lähettyvillä. Ei ole mitenkään "kauheaa" eikä yhdellekään näistä lapsista ole tullut mitään.
voi antaa rokotteet normaalisti
meidänkin kananmuna-allerginen lapsi on saanut ihan tavalliset rokotteet lääkärin luvalla eikä mistään mitään tullut