Diagnosoikaa minut.
Nainen, 27 vuotta. Perusterve.
Oireet:
nivel-/lihaskivut
matala Hb
pahoinvointi
oksentelu
väsymys/uupumus
alakuloinen mieli/masennusta/mielialan heittelyä
mustelmia varsinkin raajoissa, ilman mitään ilmeistä syytä
TSH on 0,96 ja T4-V on 14, joten molemmat kilpirauhasarvot ovat aivan mainiot. Tuöehdusarvot ei koholla.
Mikä ihme minua vaivaa? Rupeaa menemään usko omaan pääkoppaan terveyden lisäksi. Lääkärillä olen käynyt, hän on otattanut juuri kilpirauhaskokeet, pienen verenkuvan ja tulehdusarvot. Nyt on laittanut lisää kokeita, mm keliakia ja helikobakteeri.
Kommentit (24)
vaikea masennus, ollut sairaalahoidossakin sen vuoksi. Se kolkuttelee takaraivossa kyllä koko ajan, että "mitä jos"... Mutta juuri nyt voin kuitenkin paremmin kuin ennen, vaikka alakuloa ym on. Vai voinko sitten kuitenkaan? Tuo on yksi vaihtoehto, johon en haluaisi uskoa, ja siksi kai etsinkin niin epätoivoisesti jotain vastausta tähän oireiden kirjoon.
Numero 16, kiitos linkistä, käyn lukemassa.
menen otattamaan huomenna, lähete niihin on. Hyytymistekijöitä ei ole koskaan tutkittu.
tietääkseni allerginen millekään.
lihaa ja satunnaisesti rautalisää. Hb ei oikein tahdo nousta hirveästi kuitenkaan. Varmasti väsymys johtuu juurikin siitä.
Mustelmat ovat suhteellisen uusi oire.
nivel-/lihaskivut ovat olleet lapsesta asti, jolloin niitä kutsuttiin "kasvukivuiksi". Nykyään en kuitenkaan kasva muuta kuin leveyttä, jos kasvan.
Syön vaihtelevasti, eli välillä huonosti ja välillä hyvin (paljon kasviksia, kunnon lihaa, valmistan itse ja ei eineksiä).